מה עושים עם תואר ראשון בחינוך?


מה עושים עם תואר ראשון בחינוך?

מה עושים עם תואר ראשון בחינוך?

פותחים שער לאפשרויות תעסוקה מגוונות, שכלל לא חשבתם עליהן!

האם תואר ראשון בחינוך מציע קריירות שהן לא בתחום ההוראה?

לפני שנפרט ונסביר הרשו לנו לעשות לכם ספוילר קטן ולענות כבר בהתחלה: התשובה החד משמעית לשאלה אם תואר בחינוך פותח דלתות למגוון של קריירות היא, כן! ואחרי שתקראו תדעו בדיוק מה אפשר לעשות עם תואר כזה, איך מתקבלים ומה לומדים. בינתיים, על הדרך גם נשבור כמה סטיגמות שדבקו במסלול הזה.

ועכשיו, כמו שהבטחנו, הנה בא הפירוט: כל אפשרויות הלימוד והתעסוקה שמציעים לימודי החינוך. כשאתם מצוידים בתואר ראשון בחינוך תוכלו לתרום לסביבות חינוכיות רבות, ללמד בבתי הספר היסודיים ובתיכון ולפתח קריירה בתחומים כגון: התמחות בגיל הרך, ייעוץ חינוכי או ניהול במערכות חינוכיות.

אילו מסלולים קיימים בלימודי תואר ראשון בחינוך?

תכנית הלימודים של מסלול התואר הראשון בחינוך מקנה לסטודנטים ידע בסיסי אודות מהות החינוך וממחישה את הקשר הקיים בין התיאוריות החינוכיות לבין המציאות של מערכות החינוך בשטח ואפשרויות ההתמחות והתעסוקה במערכות אלה.

תכנית הלימודים מתמקדת בנושאים כגון:

o      פסיכולוגיה חינוכית

o      ליקויי למידה והמתקשים בלמידה

o      תאטרון ככלי למידה

o      תנועה בגיל הרך

o      נוער בסיכון

o      משחוק וטכנולוגיה בחינוך

o      חינוך בייתי

o      לימודים בגיל הרך

o      למידה אלטרנטיבית

o      טיפוח שפה באמצעות משחק

o      טיפוח חשיבה מתמטית

o      ויסות חושי

o      הפרעת קשב

o      פיתוח מנהיגות

o      קבלת החלטות

 

לחצו כאן לתוכנית הלימודים המלאה במסלול ללימודי חינוך

תכנית הלימודים כוללת לימודים בסיסיים בחינוך ובפסיכולוגיה של החינוך ואשכול לבחירת הסטודנט בתחום ידע ספציפי המאפשר לו להתפתח ולהתמחות בתחום חינוכי ספציפי בהמשך: לקויות למידה, הגיל הרך, ייעוץ חינוכי, אוריינות שפה ומתמטיקה וניהול במערכות חינוך.

תחומי הידע באשכולות הלמידה כוללים:

·       ליקויי למידה – מהי לקות למידה, איך מזהים תלמידים לקויי למידה הגיל הרך ועד בית הספר היסודי והתיכון, כיצד מסייעים לתלמידים לקויי למידה.

·       הגיל הרך – איך מתפתחים ילדים צעירים מגיל לידה ועד הכניסה לבית הספר בהיבטים שונים (רגשי, חברתי, קריאה, מתמטיקה, יצירתיות ועוד).

·       ייעוץ חינוכי – מהו  מגוון התפקידים החשובים והמורכבים של יועץ חינוכי בבית הספר, מהם האתגרים העומדים בפני בני נוער וצעירים כיום.

·       ניהול במערכות חינוך – כיצד מנהלים, מהן מיומנויות הניהול הרלוונטיות בתקופה שלנו,  מהי מנהיגות, כיצד מפתחים ומטפחים צוותים,  כיצד מנהלים עם הפנים לעתיד.

·       אוריינות, שפה ומתמטיקה – איך אנשים לומדים שפה ומתמטיקה? איך מיומנויות אלה קשורות להתפתחות אקדמית? תואר ראשון בחינוך מוצע בשני מסלולים: במתכונת חד חוגית ודו חוגית.

ü     המתכונת החד חוגית מאפשרת להתמקד במסגרת הלימודים בחינוך, ללמוד נושאים בסיסיים וכן להתמקד בתחום מסוים בהתאם לאשכולות.

ü     המתכונת הדו חוגית מאפשרת להתפרש ולא להתמקד בחינוך. במסלול זה, הסטודנט מוותר על התמקדות באשכול הלימודים הספציפי ויכול לשלב לימודים מחוג אחר

 

תואר ראשון בחינוך - תכנית הלימודים

תכנית הלימודים במתכונת החד חוגית כוללת 120 נ״ז ונפרשת על פני 3 שנים. התוכנית כוללת 5 חלקים:

·       לימודי ליבה (שיעורי חובה)

·       שיעורי בחירה בחינוך מתוך מגוון רחב ומרתק

·       אשכול למידה (אחד מתוך חמש מוצעים: לקויות למידה, הגיל הרך, ייעוץ חינוכי, אוריינות שפה ומתמטיקה וניהול במערכות חינוך)

·       קורסים מתודולוגיים (שיעורי חובה)

·       לימודי העשרה: תאטרון קהילתי, שימור אתרים ארכאולוגיים, ניהול, היסטוריה ועוד.

 

מה לגבי תעודת הוראה?

ניתן להחליט במהלך הלימודים האם ברצונך ללמוד לתעודת הוראה.
חלק גדול מהסטודנטים שלנו מצליחים בלימודיהם ורוצים להמשיך בתחום התרפיות, האבחון או הטיפול ולכן מעדיפים שלא "לבזבז" שנת לימודים נוספת על תעודת הוראה ולהמשיך ללימודים מתקדמים שפותחים בפניהם אפשרויות מגוונות.

באם תבחרו להתפתח לכיוון הוראה, יש לנו מסלול מיוחד המשלב תואר ראשון בחינוך עם תעודת הוראה בשיתוף של האקדמית גליל מערבי עם מכללה להוראה.

 

מהם היתרונות של תואר בחינוך באקדמית גליל מערבי?

·       תכנית לימודים חד חוגית עם התמקדות באשכול ספציפי (לקויות למידה, הגיל הרך, ייעוץ חינוכי, אוריינות שפה ומתמטיקה וניהול במערכות חינוך), מציעה מסלול לימודים איכותי המכשיר את הבוגרים להתמודד עם אתגרי השוק המאפיינים את עולם העבודה בתחום החינוך.

השילוב בין לימודי בסיס בפסיכולוגיה של החינוך, במשחוק ובטכנולוגיה בחינוך, וההתמחות באשכול לימודים ספציפי המעניין את הסטודנט ובו הוא ירצה להתפתח בהמשך – נועדו לתת מענה רחב ומוצק לשינויים ולמגמות במסגרות חינוכיות פורמליות ושאינן פורמליות.
הכנה זו בלימודים החד חוגיים  תסייע ללומדים להמשיך ללימודים גבוהים וכן  להשתלב בעבודה מסגרות חינוכיות מגוונות , להמשיך, לצמוח ולהצליח, כמו בוגרים רבים אחרים, בתחום החינוכי המרתק את הסטודנט.

·       הסטודנט יקבל כלים לפעול ליוזמות, חינוכיות וחברתיות ולהוביל פרויקטים בקהילה.

·       הסטודנט יוכל להשתלב במסלול מצטיינים בחוג לחינוך וירכש כלים יישומיים אשר יסייעו לו כבוגר להשתלב בהצלחה בשוק העבודה המודרני.

·       הסטודנט ירכוש כלים מדעיים ומחקריים אשר יסייעו לו בלימודי המשך.

·       קיימים מסלולים מובנים המתאימים לאנשים המעוניינים לשלב עבודה עם לימודים.

·       אווירת למידה וצמיחה אישית המתבססת על תפישה של התמקדות בסטודנט, יחס אישי ואיכפתיות

 

האם מתאים לי ללמוד במתכונת הדו חוגית?

לימודי התואר הראשון בשני תחומים בו זמנית, מסייעת לסטודנטים להיחשף לעולמות תוכן מגוונים שיוכלו להיות להם לעזר רב בהמשך החיים והקריירה. התכנית הדו חוגית מעשירה את עולם הסטודנטים בידע המהווה בסיס ליצירת קריירה משגשגת במגוון תחומים שונים, באמצעות:

·       העמקה בדיסציפלינה מדעית

·       רכישת כלים פרקטיים

·       ידע כללי מעשיר בתחום מדעי החברה, הרוח והחברה

כיוון שהלימודים מחברים בין הדיסציפלינות הללו, הם מתאימים, במיוחד:

·       לסטודנטים אשר אינם מעוניינים להתמקד בתחום אחד בלבד.

·       לסטודנטים המבקשים לקנות ידע תיאורטי ומחקרי, הן במדעי הרוח והחינוך והן במדעי החברה.

·       לסטודנטים אשר שואפים לפתח את יכולת החשיבה בד בבד עם היכולת הניתוחית והביקורתית.

תכנית מצוינות במסגרת תואר ראשון בחינוך חד-חוגי

החוג לחינוך הוא אחד המסלולים המבוקשים בקרב הסטודנטים. בוגרי המסלול המשתלבים במסגרות החינוך באזור הגליל המערבי מצליחים להתקבל לעמדות מפתח, להשפיע על מערכת החינוך בגליל ולשמש כשגרירי המכללה.

על ידי טיפוח מצוינות בחוג לחינוך מקווה המכללה לבנות קבוצה מצטיינת שתוביל לפיתוח ולטיפוח כלל הסטודנטים בחוג.

לצורך כך פועלת בחוג לחינוך תכנית למצויינות

 

מטרות התכנית למצוינות

לאתר סטודנטים מצוינים ולתמוך בתהליכי ההתפתחות שלהם במהלך הלימודים ובעתיד על ידי:

·       ליווי אישי על ידי מרצה בכיר

·       האצת תהליכי הלימוד

·       טיפוח מצוינות אקדמית

·       טיפוח מצוינות מחקרית

·       הכשרה לעולם העבודה

 

מי יכול ללמוד בתכנית למצוינות?

·       סטודנטים הנרשמים ללימודי חינוך לשנה א׳ ועברו מבחן פסיכומטרי.

·       סטודנטים הלומדים בחוג לחינוך במסלול חד חוגי, וסיימו שנה א׳ או סמסטר א׳ בשנה ב׳.

·       סטודנטים שעמדו בדרישות הכניסה לתכנית מצוינות ובראיון קבלה.

 

מהן דרישות הכניסה לתכנית מצוינות?

-       כללית, סף הכניסה משולב מגובה הציון הממוצע וממספר המקומות (עד 10 מקומות בשנתון).

-       לימודים במסלול חינוך חד חוגי.

-       מעבר ראיון קבלה עם סגל החוג לחינוך

-       ממוצע ציונים 94 ומעלה בסמסטר א׳ של שנה א׳.

-       ממוצע ציונים 94 ומעלה בסוף שנה א׳.

 

יתרונות ההשתתפות בתכנית למצוינות

התוכנית למצוינות מציעה לסטודנטים מספר בונוסים וביניהם:-

- השתתפות בקורס אנגלית ולימודי אנגלית מקוצרים, אינטנסיביים.

-       אפשרות ללמוד בשנה שנייה בקורסים של שנה ג׳.

-       אפשרות להתחיל את הסמינריונים בסיום השנה השניה (ולא בתחילת השנה השלישית)

-       אפשרות להנחיה אישית בסמינריונים.

-       אפשרות לרכוש נסיון מחקרי על ידי השתלבות במחקרים חינוכיים בחוג לחינוך כעוזרי מחקר.

-       ייעוץ וליווי לקראת לימודים לתואר שני.

-       מתן עדיפות בחילופי סטודנטים

-       סדנאות העשרה

-       הזדמנות להשתתף בפעילות של החוג לחינוך המכוונת לתרומה לקהילה

 

מה עושים עם תואר ראשון בחינוך?

לא קל לבחור בקריירה בגיל צעיר, אין ספק, ההחלטה קשה מאוד. יחד עם זאת, תואר בחינוך עם אשכול בתחום ידע ספציפי פותח בפניכם אופקים אקדמאים ותעסוקתיים נרחבים בכל תחום חינוכי בו תרצו להתפתח בעתיד:

אופק אקדמי: ניתן להמשיך בלימודים לתואר שני בתחומים רבים ומגוונים

אופק תעסוקתי: אפשר למצוא תעסוקה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי בתחום ההתמחות בו תבחרו ללמוד ותרצו להמשיך ולהתפתח: הוראה, תחום האבחון והטיפול בליקויי למידה, ריכוז תכניות והובלתן, ניהול פרויקטים חינוכיים (בחינוך הרגיל ובמסגרות חינוך אחרות), ייעוץ חינוכי, ניהול גן ילדים או עבודה עם ילדים ונוער בסיכון, משרה בחינוך הבלתי פורמאלי (למשל, במתנסים, במועצות מקומיות, במרכזי למידה או במת״א – מרכז תמיכה יישובי) ועוד.

 

יתרונות בוגרי תואר ראשון בחינוך באקדמית גליל מערבי

מרבית הבוגרים שלנו מדווחים כי התואר במתכונת החד חוגית בחינוך הכין אותם היטב להמשך התפתחותם האקדמית והמקצועית. תכנית הלימודים במסלול החינוך מציעה לבוגרי מסלול החינוך יתרון שמעמיד אותם צעד אחד לפני בוגרי המוסדות האחרים, בבואם לחפש תעסוקה וזאת מכמה בחינות:

ניסיון מעשי – בכל אחת מההתמחויות בחינוך, הסטודנטים מתנסים החל מהשנה השלישית, בפעילות שטח המאפשרת ללומד להחליט האם ירצה להמשיך תחום האבחון הטיפול, ההוראה, החינוך הבלתי פורמלי ועוד.

ארגז כלים – תכנית הלימודים מציידת את הסטודנטים בארגז כלים שיאפשר להם להוביל שינויים במסגרות חינוכיות במערכת החינוך בארץ ובכלל.

פתח להשכלת המשך – תכנית הלימודים בחינוך מהווה בסיס מעולה לרכישת השכלת המשך, תלוי בהתמחות שבחרתם, למשל:

·       במערכת החינוך: מאבחן/ת, יועץ/ת, מוביל/ת פרויקטים חינוכיים, מורה לחינוך הרגיל והמיוחד, גננת, תרפיות ועוד.

·       במגזר הפרטי: עסק עצמאי של גן פרטי, מרכז אבחון ועוד.

מיומנויות למידה – תכנית הלימודים מקנה מיומנויות למידה מתקדמות ואוריינות למידה טכנולוגית אשר עשויות  לסייע בלמידה בעתיד בכל תחום.

העשרה – מעבר לתכנית הלימודים, תואר ראשון בחינוך במכללה מציע פעילויות להעשרת ידע באמצעות: השתתפות בהרצאות אורח אשר ניתנות על ידי מומחים מתחומי תוכן שונים המשיקים לחינוך, בכנסים מקצועיים מקומיים ובין לאומיים המתקיימים במסגרת החוג לחינוך, השתתפות בתערוכת פוסטרים מחקריים של תלמידי החוג לחינוך, וכן השתתפות בימי עיון במגוון נושאים בתחום החינוך.

 

איך מתקבלים ללימודי תואר ראשון בחינוך?

א.    זכאות לתעודת בגרון וציון פסיכומטרי בגובה 500 נקודות ומעלה;

או סיום מכינה קדם אקדמית וציון פסיכומטרי בגובה 500 ומעלה;

או תעודת סיום תיכון שוות ערך מחו״ל וציון פסיכומטרי שאינו נמוך מ-500 נקודות.

 

א.    התאמתם של מועמדים שלא נבחנו במבחן הפסיכומטרי תיבחן על ידי ועדת קבלה שתתייחס לקריטריונים הבאים:

o      ממוצע בגרות בציון 85 נקודות ומעלה

o      סיום מכינה קדם אקדמית בציון ממוצע של 85 נקודות ומעלה

o      סטודנטים הלומדים במכללה חינוך במסלול הרב תחומי וממוצע ציוניהם בסוף שנה א׳ הוא 80 נקודות ומעלה.

o      מועמדים בעלי ניסיון חינוכי.

 

ב.    בוגרי בתי ספר ששפת ההוראה בו אינה עברית יידרשו לעבור בהצלחה מבחן יע״ל בציון 115 נקודות.

ג.     אנגלית ברמה של 4 יחידות לפחות. מועמדים שלא יעמדו בדרישות בחינת הבגרות באנגלית, אך יימצאו ראויים לקבלה ללימודים בהתייחס למדדים אחרים, יידונו במסגרת ועדת חריגים.

ד.     על הסטודנטים לעמוד בדרישות הקדם, אם הוגדרו כאלה, בכול שלב לימודי, על מנת להמשיך בלימודיהם.

ה.    ועדת הקבלה שומרת לעצמה את הזכות לזמן מועמדים לראיון אישי. ניסיון קודם בתחומים מקצועיים רלוונטיים, עשוי לבוא בחשבון בשיקולי הקבלה.

 

מהם התנאים לסיום הלימודים ולזכאות לתואר?

·       ציון בעבודות סמינריוניות – מעל 65

·       הצלחה בדרישות של כל השיעורים הנלמדים

 

 

אולי יעניין אותך גם?

·        שילוב עבודה ולימודים

·       מה כדאי ללמוד? טיפים לבחירת מסלול לימודים

·       כך תעברו את הסמינריון בשלום

·        תואר אחרי גיל 30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מה מייחד את החוג לחינוך באקדמית גליל מערבי?
תשמעו מה יש למרצי החוג להגיד...