גם אתם צריכים תואר תואר
גם תואר ראשון וגם לימודי מקצוע שנותנים לך בסוף יתרון יתרון!
גם תואר ראשון וגם לימודי מקצוע
בואו לשלב תואר ראשון עם תעודה מקצועית פרקטית
יתרונות לבוחרים במסלול “תואר תואר”:
- ארגז כלים יישומי לשוק העבודה.
- לימודי תעודה (בתחומים ספציפיים) המקנים תעודת מקצוע משמעותית המתווספת לתואר איכותי.
- חסכון בזמן / ניצול יעיל של שנות הלימוד – בעוד האחרים מסיימים לימודים אקדמיים ורק אז פונים ללימודי תעודה והסבת אקדמיים, כדי להיות רלוונטיים בשוק העבודה, תואר תואר חוסך זמן יקר ומשאבים.
- *חסכון כספי משמעותי – מסלול “תואר תואר” הוא מתנה – למעט דמי רישום וטיפול על סך 900 ש”ח בלבד, המקנים לך לימודי תעודה שעלותם הממוצעת נעה בין 3,000-8,000 ₪ .
- מסלולי תעודה פרקטיים: לימודים ממוקדים להכשרה הספציפית, הכוללים בין היתר: תרגול, סימולציות, דינאמיקה קבוצתית , פרקטיקום, תרגול בחינות ממשלתיות ועוד- הכנה מצוינת לצאת אל שוק העבודה רלוונטי ומקצועי.
- חשיפה למרצים מן השטח ,קשר לתעסוקה.
- השלמת מעגל התעסוקה: סיוע בחשיפה למקומות תעסוקה.
קורס ניהול פרויקטים
קורס בשווי 6,400 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה ב’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח- ילמד בזום
קהל היעד
מבנה הקורס:
מטרת הקורס:
בין הנושאים הנלמדים:
- מבוא: מהו פרויקט ומהו ניהול פרויקטים, הקשר בין ניהול פרויקטים, ניהול חדשנות, ניהול המוצר והנדסת מערכות. מהו פרויקט מוצלח, מחזור חיי הפרויקט, גישת PMBOK לניהול פרויקטים.
- MS Project – תכנה משמעותית שנלמדת במסגרת קורס ניהול פרויקטים שמטרתה לגרום ללקוח להישאר מאורגן, ממוקד ואחראי. להתמודד עם כל דבר, החל בפרויקטים קטנים וכלה ביוזמות גדולות, הודות לאפליקציה קלה לשימוש ורבת-עוצמה שהופכת את ניהול הפרויקט לפעולה פשוטה.
- ייזום הפרויקט ותכנונו האסטרטגי: שלב ייזום הפרויקט, תכנון אסטרטגי של הפרויקט לפי גישת SPL , עבודה אישית והצגת פרויקטים אישיים.
- ניהול התכולות ולוחות הזמנים: ניהול התכולות, ניהול לוחות זמנים, פעילויות קשרים קדימויות, רשת הפרויקט ותרשימי גאנט, שיטת הנתיב הקריטי, ניהול סיכונים, ניהול בעלי עניין, עבודה קבוצתית.
- ניהול אינטגרציה והבקרה, סגירת הפרויקט: ניהול האינטגרציה והבקרה, דוחות סטאטוס תקופתיים, סגירת פרויקט והפקת לקחים.
- מודל יהלום החדשנות – ניהול פרויקטים וניהול החדשנות: תורת התלויות בפרויקטים, מודל היהלום של פרופ׳ אהרון שנהר ופרופ׳ דב דביר, איטגרציה של היהלום עם מודלים של חדשנות.
- מודל CCA – ניהול פרויקטים וניהול המוצר: תורת התלויות ברמה התת פרויקטלית, אינטגרציה של CCA עם מודלים של הנדסת מערכת וניהול המוצר.
- תכנון איטגרטיבי של הפרויקט: אינטגרציה של ניהול פרויקטים, ניהול חדשנות וניהול המוצר.
תעודה:
קורס מנחי קבוצות בארגונים
קורס בשווי 6,000 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה ב’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח- הקורס יועבר בזום
רקע:
מטרה:
מבנה הקורס:
בין הנושאים הנלמדים
- מבוא לעולם הקבוצות: מושגי יסוד, היסטוריה של קבוצות, הגדרת קבוצות וצוותים, מיונים ומאפיינים עיקריים. תכנון קבוצה והקמתה תוכן, תהליך ומבנה. המסגרת, המרחב הפיזי, הכנות, גבולות, בחירת משתתפים, מטרות, תכנית עבודה. יצירת המיכל הקבוצתי.
- התפתחות קבוצות וצוותים: סוציאליזציה לקבוצה ממבט דינאמי, מודלים נבחרים להתפתחות קבוצה וצוותים – שלבים, תוכן ותהליך. למידה ופיתוח ברמת הפרט והארגון מושגים בלמידה ותפיסה, טכניקות ושיטות בפיתוח והדרכת עובדים.
- תפקידים פסיכולוגיים בקבוצה: תפקידים המקדמים, המשמרים, הפוגעים והבולמים את התפתחות הקבוצה. מודלים שונים לאבחון טיפוסי עבודה בקבוצה.
- הנחיית וניהול קבוצות, מנהיגות, תפקיד המנחה: אישיותו והשפעתו, והנחייה בקו. סגנונות הנחייה ומנהיגות, מימדי ההנחיה, העברה והעברה נגדית, המשולש – מנחה, מונחה וקבוצה, והנחייה בקו )משותפת(.
תעודה:
*כפוף לשינויים בהתאם לשיקולי היחידה ללימודי חוץ, המכללה האקדמית גליל מערבי
קורס יועצי משכנתאות וכלכלת המשפחה
קורס בשווי 3,400 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה ב’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח- הקורס יועבר בזום
רקע:
ההחלטה על רכישת דירה הינה ההחלטה החשובה ביותר שלוקח משק בית במהלך חייו. יועץ משכנתא פרטי ובלתי תלוי הפך לתפקיד מבוקש בשנים האחרונות: לפי חישובי ”מוסף כלכליסט“, כ־10,300 משפחות, שלקחו אשתקד משכנתאות בכ־6 מיליארד שקל, נעזרו ביועצים, ושילמו להם שכר טרחה של 62 מיליון שקל, בממוצע כ- 6,000 ₪ למשפחה. תפקידו של היועץ הוא לבנות תכנון פיננסי נכון לכל משק בית.
הקורס מציע הכשרה מקיפה של אנשי מקצוע בתחום יעוץ ותכנון המשכנתאות בישראל.
קהל היעד:
סטודנטים לתואר ראשון בכלכלה וניהול, הרוצים להשלים את הכשרתם בקבלת הכשרה מקצועית המאפשרת עבודה פרקטית מידית.
אקדמאים המעוניינים בהסבה מקצועית למקצוע בעל אופק ועתיד במשק הישראלי.
אנשי נדל״ן, סוכני ביטוח ויועצים לכלכלת המשפחה.
רוכשי דירות ובעלי משכנתא המעוניינים לחסוך אלפי שקלים ולהיות מקצוענים בתחום בעצמם.
מטרות הקורס:
מטרת הקורס הינה להכשיר אנשי מקצוע ולהעניק להם כלים ללוות משפחה באחריות ובתכנון פיננסי ארוך טווח אופטימאלי על פי צרכי הלקוחות והבנת כלכלת המשפחה.
נושאי הקורס:
מושגי יסוד: התפקידים של המערכת הבנקאית, תפקידו של בנק ישראל, סיכוני מיקרו ומאקרו בלקיחת משכנתא
ליווי אישי בגישת כלכלת המשפחה: אפיון צרכי הלקוחות, יכולת החזר ודירוג אשראי, ניהול תקציב. בדיקת הנכס והיבטים משפטיים: מסלולי משכנתא,
בניית תמהיל משכנתא: חישובי עלויות והשוואה בין מסלולים, בדיקת כדאיות של מחזור, לוחות סילוקין ותרגילי יישום באקסל.
אסטרטגית בניהול משא ומתן. בניית תדמית ושיווק. מושגים בביטוח. פתיחה וניהול עסק.
מבנה הקורס:
60 שעות פעם בשבוע אחה”צ.
תעודה:
בוגרי הקורס שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.
*כפוף לשינויים בהתאם לשיקולי היחידה ללימודי חוץ, המכללה האקדמית גליל מערבי.
קורס חוקרים פרטיים
קורס בשווי 5,400 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה ב’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח- הקורס יועבר בזום
רקע:
כבר בשנת 1972 הבינה כנסת ישראל, שמערכת אכיפת החוק אינה יכולה להתמודד לבדה מול המטלות הפליליות והאזרחיות שהעולם האמיתי מייצר. לכן, נחקק חוק החוקרים הפרטיים שבא להגדיר את תפקידו של החוקר הפרטי ולתת בידיו הרשאה לחקור את כל העבירות שהשוק האזרחי מפנה אליו, בין אם הן עבירות פליליות ובין אם הן עבירות אזרחיות, תולדה כאמור מחוסר יכולת של מערכת אכיפת החוק לטפל בכל.
החוק מגדיר קריטריונים לחוקר הפרטי, זמן התמחות, נושאים שעליהם הוא יבחן במשרד המשפטים.
נושאי הלימוד:
אומנות התשאול – במסגרת הקורס יידונו העקרונות המייחדים את המתשאל בעבודתו, הכלים העומדים לרשותו, שיטות התשאול, הכרת ספרות מחקרית, המשליכה על הנושא מתחומי הפילוסופיה, פסיכולוגיה, פסיכולוגיה חברתית וכל זאת תוך הדגמות וניתוח אירועים אמיתיים. התשאול מהו, הכנות לתשאול, פסיכולוגיה של תשאול, מבנה האישיות של האדם, מנגנוני הגנה, דיסוננס קוגניטיבי, קונפליקטים, שיטות תשאול, היכולת להבחין בין אמת לשקר, תכסיסי חקירה, התשאול “כמדע האפשר”, “צדק במשפט”.
חוק חוקרים פרטיים – חוק חוקרים פרטיים שנחקק בכנסת בשנת 1973 נועד להסדיר את כניסתם של אזרחים לתחום החקירות הכלליות שהיה שייך אך ורק למערכת אכיפת החוק ולתחום האזרחי. החוקרים הפרטיים מקבלים את רישיונם ממשרד המשפטים ולשם כך עליהם לעמוד במספר תנאי סף ובהכשרה בתחום החקירות. חוק חוקרים פרטיים מול חוקים אחרים, אתיקה מקצועית, דיני עונשין, דיני ראיות, הכנת תיק לבית משפט, הכנה למבחן של משרד המשפטים, מבחנים לדוגמה: ניתוח ותוצאות.
תורת החקירות, הלכה למעשה – במסגרת הקורס יידונו העקרונות המנחים את החוקר בעבודתו, הכלים העומדים לרשותו, לימוד שפת החקירות, ניתוח זירת עבירה וכל זאת תוך הדגמות וניתוח אירועים אמיתיים.
החקירה הפלילית, ניתוח זירת עבירה, המדע בשירות החוק, מה משפיע על ראיית הדברים לעד, תכונות הנדרשות מחוקר, לחצים המופעלים על חוקר, מה גורם לנחקר לשתף פעולה או לא, תהליך החקירה – עקרונות מילוליים, תרגול שחזור זירות עבירה.
קהל היעד:
סטודנטים לתואר ראשון בקרימינולוגיה\חינוך.
אקדמאים המעוניינים בהסבה מקצועית למקצוע בעל אופק ועתיד במשק הישראלי.
מבנה הקורס:
60 שעות אקדמיות (מתוכן 50 שעות התמחות בפשעי סייבר), פעם בשבוע אחה”צ.
תעודה:
בוגרי הקורס שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.
*כפוף לשינויים בהתאם לשיקולי היחידה ללימודי חוץ, המכללה האקדמית גליל מערבי.
קורס ניהול משאבי אנוש
קורס בשווי 6,400 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה ב’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח- הקורס יועבר בזום
רקע:
קהל היעד:
- רכזי משאבי אנוש, מנהלי משאבי אנוש, רכזי כ”א המבקשים להרחיב את הידע ולרכוש כלי עבודה נוספים.
- המעוניינים לעסוק בתחומי משאבי אנוש.
- סטודנטים במסלול האקדמי למשאבי אנוש המבקשים להעצים כלים פרקטיים.
מטרת הקורס:
הכשרת מנהלי משאבי אנוש, רכזי משאבי אנוש ובעלי תפקידים שישתלבו במח’ משאבי אנוש בארגונים השונים. הקורס מתאים גם למנהלים שונים, המעוניינים להרחיב ידיעותיהם בנושאי משאבי האנוש בהיבט הפרקטי/מעשי. בקורס ייחודי זה תשולב תיאוריה עם פרקטיקה.
בין נושאי הלימוד:
- משאבי אנוש ודילמות במיצוב התפקיד במבנה הארגוני, תהליך גיוס ומיון עובדים, תהליך קליטת עובדים, שינויים בגישות לארגונים במהלך ההיסטוריה וההתייחסות לתפקיד משאבי אנוש בהתאם.
- פיתוח ארגוני והדרכת עובדים, תקשורת בין אישית וסגנונות תקשורת, ניהול קונפליקטים בארגון, עקרונות הגישור והפישור, ניהול מו”מ, רווחה וטיפול בפרט, אסרטיביות ככלי למיצוב מנהלי משאבי אנוש בארגון.
- חוק ומשפט – חוקי עבודה ויחסי עבודה, האיזון העדין בעבודה מול וועדי עובדים.
- שכר והסכמי עבודה – מבנה השכר, תנאים סוציאליים, מערכים פנסיוניים, הסכמי עבודה, בניית תכנית עבודה שנתית למשאבי אנוש והביטוי התקציבי שלה.
- פרקטיקום בשטח – ביצוע 50 שעות עבודה מעשית ליישום הנושאים הנלמדים – בארגונים בגליל. המכללה תסייע בחיבור הסטודנטים למחלקות משאבי אנוש בארגונים,תוך יישום מונחה של נושא העבודה.
מבנה הקורס:
60 שעות אקדמיות הכוללות 50 שעות פרקטיקום, פעם בשבוע, אחה”צ.
תעודה:
*כפוף לשינויים בהתאם לשיקולי היחידה ללימודי חוץ, המכללה האקדמית גליל מערבי
קורס בשיטת 12 צעדים לטיפול בהתמכרויות והתנהגויות מזיקות
קורס בשווי 3,700 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה ב’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח- הקורס יועבר בזום
רקע:
תכנית 12 הצעדים שמקורה בארגון האלכוהוליסטים האנונימיים (AA), ידועה כשיטה טיפולית המתאימה במיוחד לטיפול בהתנהגויות מזיקות (התמכרויות, בעיות רגשיות, אישיות ותפקוד חברתי). התוכנית איננה שיטה טיפולית קלאסית, אלא פילוסופיה רוחנית המציעה דרך חיים חדשה באמצעות יישום פרקטי ומובנה. כיון שהתוכנית נבעה מחוויות ההחלמה של המייסדים היא תכנית פרגמאטית, יישומית וגמישה. התוכנית מציעה מענה הוליסטי אל מול השימוש לרעה בחומרים והתנהגויות מזיקות ומאפשרת שינוי כולל של האדם. מקורה של התוכנית הוא בארגוני עזרה-עצמית, אולם התוכנית מיושמת בהרחבה גם במסגרות מקצועיות ברחבי העולם, בנוסף לדרכי טיפול קיימות ולעתים כדרך הטיפול העיקרית. יישום התוכנית מתבצע בהצלחה עם מבוגרים ונוער כאחד. הלמידה תוך כדי התנסות אישית בסדנה מתבטאת בכך שהמשתתפים יתרגלו חלקים רלבנטיים מהתוכנית בחייהם באופן שיאפשר להם להפנים אותה ולהעבירה לאחרים.
קהל היעד:
הקורס מיועד לסטודנטים ובוגרי תארים בסוציולוגיה, קרימינולוגיה וחינוך.
מטרת הקורס:
מטרת הקורס היא להפגיש באופן התנסותי מטפלים ואנשי חינוך מתחומים שונים עם תכנית 12 הצעדים ולהכשירם ליישם את עקרונותיה בעבודה הטיפולית.
המנחים
המנחה הינו מטפל ומאמן קבוצות ויחידים לפי תכנית “12 הצעדים” לטיפול בכל סוגי ההתמכרויות. ניסיון של למעלה מ-20 שנה בטיפול במכורים והדרכה ברשות בתי הסוהר.
ומנחה נוסף בתוכנית, מטפל ומדריך גמילה לפי תכנית “12 הצעדים” לטיפול בהתמכרויות עם ניסיון של למעלה מ-13 שנה.
בין נושאי הלימוד:
-היסטוריה, מקורות ורקע כללי, קבוצות עזרה-עצמית (AA / NA) ותוכנית 12 הצעדים, המסורות, היכרות ראשונית עם הספרות.
-מבנה התוכנית, דרכי העבודה של התוכנית ב-NAובטיפול מקצועי, שפת התוכנית.
-“ארגז הכלים” של התוכנית וערכיה המיוחדים. היכרות עם הצעד הראשון ותפיסת העולם העומדת בבסיסו.
-המעבר מהצעד הראשון לשני: הערכים והעקרונות של הצעד השני, הבנת הכוח העליון והיחס אליו, התפתחות האמונה, התגברות על התנגדויות לצעד.
-הצעד השני. הסבר על עבודת הסיכום.
-הערכים והעקרונות של הצעד השלישי: התפיסה המוסרית של התוכנית. התוכנית כפסיכותרפיה מבוססת אמונה, הבנת הרצון האלוהי, משמעות התפילה של הצעד השלישי.
-הצעד הרביעי: סיפור החיים, חשבון נפש מוסרי, עבודה על אמוציות חזקות כגון טינה, פחד ופגיעה באחרים.
-הצעד החמישי: וידוי, קבלת אחריות אישית (accountability) ומשמעותם להתפתחות.
מבנה הקורס:
60 שעות אקדמיות, פעם בשבוע, אחה”צ, 15 מפגשים, כל מפגש נמשך 6 שעות אקדמאיות ומחולק לשניים:
4 שעות לימוד תיאורטי
2 שעות סדנה להתנסות אישית
תעודה:
הבוגרים שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ והמשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.
*כפוף לשינויים בהתאם לשיקולי היחידה ללימודי חוץ, המכללה האקדמית גליל מערבי
לימודי גרפולוגיה ופענוח ציורי ילדים
קורס בשווי 5,400 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה ב’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח- הקורס יועבר בזום
הרחבת ארגז כלים לאנשי יעוץ, חינוך וטיפול
רקע:
כתב היד הינו למעשה כתב-מוח. היד הינה המכשיר המבצע את התנועה המורכבת שמקורה בכוחות פנימיים מודעים ובלתי מדעים.
כתב היד הינו שפת הגוף. לכל אדם שפת גוף המאפיינת אותו. תנועות הכתיבה הנשארת מקובעת על גבי משטח הכתיבה מאפשרת מדידה מדויקת, מחקר השוואתי ומעקב אחר השינויים החלים בשפת גופו של הכותב עם השנים.
הגרפולוגיה הינה מדע אמפירי צעיר הנמצא בתהליך דינאמי של לימוד ומחקר. שימושי הגרפולוגיה המודרנית: מיון והשמת עובדים, ייעוץ אישי והכוונה מקצועית ובתחום המשפטי – השוואת כתבי יד, זיהוי חתימות, פיענוח אישיותם של כותבי מכתבים אנונימיים ועוד.
קהל היעד:
הורים, אנשי הוראה וחינוך, מטפלים, מנהלי משאבי אנוש וכל מי שהנושא מסקרן ומעניין אותו.
תנאי קבלה:
ראיון אישי.
מטרות הקורס:
תורת כתב היד והרחבת ארגז הכלים הטיפוליים / חינוכיים לאנשי יעוץ, חינוך וטיפול.
בין נושאי הלימוד:
יסודות הגרפולוגיה תוך שימת הדגש על תהליך למידת הכתיבה, התפתחות הציור ואבחון הפרעות וקשיים בכתבי יד ובציורי ילדים. הבנת הקשר שבין האישיות וכתב היד, ובניית חוות דעת גרפולוגית, בשילוב ניתוח ציורים, שרבוטים, ניתוח כתבי יד עבריים ולועזיים ומבוא לתורת הטיפוסים.
מבנה הקורס:
60 שעות אקדמיות, פעם בשבוע אחה”צ.
תעודה:
בוגרי המסלול שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.
*כפוף לשינויים בהתאם לשיקולי היחידה ללימודי חוץ, המכללה האקדמית גליל מערבי
יישומי מיינדפולנס בחיי היומיום
קורס בשווי 2,700 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה ב’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח
רקע:
בעידן שלנו, אנו מתמודדים עם עומס הולך ומתרחב, ריבוי תפקידים ומשימות והצפה בלתי פוסקת של מידע. במיוחד בעת הקורונה, בה כל אחד מאיתנו מתמודד עם שינויים תכופים, מצבי אי ודאות, חרדה ומתח, אנו מזמינים אתכם ללמוד מיינדפולנס!
תרגול מיינדפולנס הוכח כמשפר יכולות ריכוז וחדות חשיבה, יכולת התמודדות עם לחץ ועם שינויים, פיתוח חוסן נפשי ותחושת רווחה פנימית, אימון התודעה לשיפור מערכות יחסים והעלאת תחושת הסיפוק והאושר.
בעשורים האחרונים השיטה הוכחה מדעית כאפקטיבית וכיום תופסת מקום מרכזי ומשמעותי ומשולבת בתחומי ניהול, חינוך, רפואה וטיפול.
בין נושאי הלימוד:
- הגדרת המיינדפולנס או מה זה מיינדפולנס? ולשם מה זה נחוץ?
- מקורות המיינדפולנס
- מוח-רגש ולמידה
- התמודדות עם רגשות ותחושות מעכירים (כעס, תסכול, קנאה, דאגה)
- מיינדפולנס וחמלה עצמית
- בחירה מודעת – היכרות עם דפוסי הטייס האוטומטי
- עיוותי חשיבה ואיך לצאת מהם
- אסטרטגיות התמודדות במצבי לחץ ברוח המיינדפולנס
- התמודדות עם שינויים ומצבי אי ודאות
- יישום מיינדפולנס בחיי היומיום – בעבודה, במשפחה ועם עצמי.
- בכל מפגש יש חלק תיאורטי וחלק התנסותי חוויתי. לאורך הקורס נתוודע לתפיסת העולם עליה מבוסס תרגול המיינדפולנס,נפתח את מיומנות התרגול ונעמיק את המדיטציה.
מבנה הקורס:
40 שעות אקדמיות, פעם בשבוע, אחה”צ.
תעודה:
הבוגרים שיעמדו בדרישות הקורס יהיו זכאים לקבלת תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ והמשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.
*כפוף לשינויים בהתאם לשיקולי היחידה ללימודי חוץ, המכללה האקדמית גליל מערבי
פוטותרפיה – טיפול באמצעות צילום
קורס בשווי 5,200 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה ב’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח- הקורס יועבר בזום
רקע:
הצילום מאפשר תיעוד של היסטוריה אישית למרבית האנשים. התמונות יכולות ליצור חיבור וקרבה בין אנשים ומאפשרות “דיבור” הרבה יותר רהוט ומשכנע לעומת מילים, מה שיכול להוביל לגילויים אישיים על ידי המשכיות החוויה בצורה אחידה ורציפה. טכניקות בפוטותרפיה עושות שימוש בצילומי הסטילס ואלבומי התמונות של המטופל וכן בצילומים שלו שצולמו בידי אחרים וברגשות, זיכרונות ומחשבות שתמונות אלו מעוררות, כדרך להעמקת והגברת התקשורת התרפויטית באופנים שאינם ניתנים לביטוי באמצעות מילים (או שיקוף עצמי פנימי) בלבד.
מטרת הפוטותרפיה היא להפוך את הצילום לכלי טיפולי רב ערך, שניתן באמצעותו לעבוד עם אוכלוסיות שונות. הצילום ככלי טיפולי מסייע לעקוף הגנות, ליצור תקשורת לא מילולית ולהגביר את תחושת השליטה אצל המטופל.
מטרות הקורס:
התוכנית משלבת לימודי תיאוריה ולימודים מעשיים בכיתה. שימוש במצלמת סטילס ותוצריה בשילוב אומנויות. מפגשים בהם הסטודנטים מתנסים בתהליך אישי, קבוצתי וויזואלי מעמיק, המאפשר התפתחות אישית משמעותית.
קהל היעד:
- אנשי חינוך, מטפלים, יועצים חינוכיים, והקהל הרחב – המעוניין להרחיב ולהעשיר את ידיעותיו.
בין נושאי הלימוד:
פורטרט עצמי, המסכות שלי, האלבום המשפחתי, יחסים בינאישיים.
מבנה הקורס:
60 שעות אקדמיות, פעם בשבוע.
דרישות הקורס:
- נוכחות חובה והשתתפות פעילה בסדנאות המעשיות בכיתה.
- עריכת יומן רשמים מצולם לאורך כל השנה.
- מטלות קריאה, צפייה וצילום.
- עבודת גמר להגשה – ניתוח רטרוספקטיבי על התהליך האישי שכל סטודנט עבר לאורך השנה.
- חומרי עבודה לשימוש במהלך הלימודים אינם כלולים בשכר הלימוד.
תעודה:
הבוגרים שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ ולימודי המשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.
*כפוף לשינויים בהתאם לשיקולי היחידה ללימודי חוץ, המכללה האקדמית גליל מערבי