גם אתם צריכים תואר תואר


אל תסתפקו רק בתואר... האקדמית גליל מערבי מציגה:״ תואר תואר״.
גם תואר ראשון וגם לימודי הסמכה למקצוע שנותנים לך בסוף  יתרון יתרון!
 
גם תואר ראשון וגם הסמכה למקצוע

גם תואר ראשון וגם הסמכה למקצוע

 
למה ללמוד תואר כשאפשר ללמוד תואר תואר באקדמית גליל מערבי?
גם תואר ראשון וגם הסמכה למקצוע שנותנים לך בסוף יתרון יתרון וכל זה- ללא עלות *
לא כולל דמי רישום , עלויות ספרים ואגרת בחינה ממשלתית ככל שיש
בואו לשלב תואר ראשון עם הסמכה מקצועית פרקטית

בואו לשלב תואר ראשון עם הסמכה מקצועית פרקטית

האקדמית גליל מערבי מעניקה לך אפשרות לבחור במסלול "תואר תואר"- מסלול המשלב לימודי תואר ראשון איכותיים ולימודי מקצוע עם תעודת הסמכה. פרקטי!

כיום, שוק העבודה משתנה ודינאמי ולכן "תואר תואר" מאפשר לך להיות צעד אחד לפני כולם ולצאת לשוק העבודה עם תואר ראשון איכותי ותעודת מקצוע רלוונטית ,הפותחת אפשרויות תעסוקה ממוקדות.
 
לימודי ההסמכה מעניקים לך ארגז כלים יישומי שמאפשר לך להתמקצע בהכשרה שתרחיב את אפשרויות התעסוקה, בין היתר, עוד בחייך הסטודנטיאליים.

יתרונות לבוחרים במסלול "תואר תואר":

  1. ארגז כלים יישומי לשוק העבודה.
  2. לימודי הסמכה המקנים תעודת מקצוע משמעותית המתווספת לתואר איכותי.
  3. חסכון בזמן / ניצול יעיל של שנות הלימוד - בעוד האחרים מסיימים לימודים אקדמיים ורק אז פונים ללימודי תעודה והסבת אקדמיים, כדי להיות רלוונטיים בשוק העבודה, תואר תואר חוסך זמן יקר ומשאבים.
  4. *חסכון כספי משמעותי - מסלול "תואר תואר" הוא מתנה – למעט דמי רישום וטיפול על סך 600 ₪ בלבד, המקנים לך לימודי תעודה שעלותם הממוצעת נעה בין 3,000-8,000 ₪ .
  5. מסלולי תעודה פרקטיים: לימודים ממוקדים להכשרה הספציפית, הכוללים בין היתר: תרגול, סימולציות, דינאמיקה קבוצתית , פרקטיקום, תרגול בחינות ממשלתיות ועוד- הכנה מצוינת לצאת אל שוק העבודה רלוונטי ומקצועי.
  6. חשיפה למרצים מן השטח ,קשר לתעסוקה.
  7. השלמת מעגל התעסוקה: סיוע בחשיפה למקומות תעסוקה.
תואר או "תואר תואר"?
קלללל תואר תואר!
מה זה תואר תואר? הקליקו לצפייה בסרטון!
קורס ניהול פרויקטים

קורס ניהול פרויקטים

קורס בשווי 8,000 ש"ח - ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א' במסגרת "תואר תואר" - למעט דמי רישום בשווי 600 ש"ח

רקע
 
בארגונים רבים, פעילויות לקידום מטרות הארגון מנוהלות היום במתווה של פרויקט. הגורם העיקרי להצלחת או כישלון פרויקט הינו הידע שיש למנהל הפרויקט כיצד לנהלו נכון. ממנהל הפרויקט נדרשים יכולת ניהולית, מציאת פתרונות יצירתיים , הבנה מעמיקה של צרכי הארגון והמסגרת בה הוחלט על התנעת הפרויקט, כמו גם יכולת לענות לצרכי הלקוח ולדרישות מורכבות, אשר יביאו את הפרויקט להצלחה ויגרמו לשביעות רצון של הלקוחות והארגון.
 

קהל היעד

הנהלה בכירה, דרגי ביניים ומנהלי פרויקטים בארגונים השונים אשר פרויקטים מהווים חלק גדול מעבודתם. מהנדסים וחברות הנדסה.
 

מבנה הקורס:

200 שעות לימוד אקדמיות.
 

מטרת הקורס:

הקניית כלים יישומיים ושיטות ניהול פרויקטים מתקדמות ועדכניות לניהול אפקטיבי של הפרויקטים בארגון ומקסום התוצאות.
 

בין הנושאים הנלמדים:

  • מבוא: מהו פרויקט ומהו ניהול פרויקטים, הקשר בין ניהול פרויקטים, ניהול חדשנות, ניהול
  • המוצר והנדסת מערכות. מהו פרויקט מוצלח, מחזור חיי הפרויקט, גישת PMBOK לניהול
  • פרויקטים.
  • ייזום הפרויקט ותכנונו האסטרטגי: שלב ייזום הפרויקט, תכנון אסטרטגי של הפרויקט לפי
  • גישת SPL , עבודה אישית והצגת פרויקטים אישיים.
  • ניהול התכולות ולוחות הזמנים: ניהול התכולות, ניהול לוחות זמנים, פעילויות קשרים
  • וקדימויות, רשת הפרויקט ותרשימי גאנט, שיטת הנתיב הקריטי.
  • ניהול סיכונים, ניהול בעלי עניין, עבודה קבוצתית.
  • ניהול אינטגרציה והבקרה, סגירת הפרויקט: ניהול האינטגרציה והבקרה, דוחות סטאטוס
  • תקופתיים, סגירת פרויקט והפקת לקחים.
  • מודל יהלום החדשנות – ניהול פרויקטים וניהול החדשנות: תורת התלויות בפרויקטים,
  • מודל היהלום של פרופ׳ אהרון שנהר ופרופ׳ דב דביר, איטגרציה של היהלום עם מודלים של
  • חדשנות.
  • מודל CCA – ניהול פרויקטים וניהול המוצר: תורת התלויות ברמה התת פרויקטלית,
  • אינטגרציה של CCA עם מודלים של הנדסת מערכת וניהול המוצר.
  • תכנון איטגרטיבי של הפרויקט: אינטגרציה של ניהול פרויקטים, ניהול חדשנות וניהול המוצר.

תעודה:

בוגרי המסלול שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ והמשך של האקדמית גליל מערבי.
קורס ייעוץ ופיתוח ארגוני

קורס ייעוץ ופיתוח ארגוני

קורס בשווי 7,800 ש"ח - ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א' במסגרת "תואר תואר" - למעט דמי רישום בשווי 600 ש"ח

לדף מידע לחץ כאן.

 

סטודנטים יקרים,

התכנית 'ייעוץ פנים ארגוני' היא ארגז כלים שגיבשנו עבורכם במכללה,

כדי שיתאפשר לכם למלא את תפקידכם הארגוני בבטחון ובמקצועיות

וכדי שתוכלו לקחת חלק משמעותי ייעוצי בארגון,

בין אם תהיו מנהלי הדרכה, מנהלי משאבי אנוש או רכזי גיוס.

 

בתכנית ייעוץ פנים ארגוני תקבלו:

ü      כלים לאבחון ארגוני

ü      מתודולוגיה סדורה להובלת שינוי ארגוני בכל רמה, מהנעת הפרט עד שינוי מבני.

ü      כלים להנחייה אישית וקבוצתית

ü      כלים לעבודה יומיומית, כמו ראיון, מתן משוב וגישור.

ü      ואולי הכי חשוב, הבנייה שלכם כסמכות מקצועית ומובילי תהליך ייעוצי בארגון.

מבנה התכנית

התכנית כוללת 200 שעות אקדמיות,
בכלל זה התנסות מקצועית בשדה הארגוני (פרקטיקום), בליווי של אנשי התעשייה ומרצים מהמכללה.

 

תכנית הלימודים:

 

יחידת לימוד 1. פיתוח זהות מקצועית ומיומנויות ייעוץ.

היקף שעות לימוד: 40 שעות אקדמיות. נושאים מרכזיים:

 

א.    הגדרת תפקיד היועץ ותפיסת התפקיד שלו את עצמו

התכנית נפתחת בסדנה שעיקרה הקשר שבין הגדרת התפקיד הפורמלית והארגונית של היועץ הפנים הארגוני לבין מכלול האמונות והתפיסות של היועץ כלפי תפקידו והחוויה הסובייקטיבית שלו.

 

ב.     השלבים האופייניים לייעוץ האישי: ההתחלה, ההתערבות עצמה, סיום והערכה.

 

ג.      יחסי היועץ והנועץ בארגון (ייעוץ אישי)

פרק זה עוסק בבנייה של מערכת יחסים המכילה חשיפה ואמון רב, אתיקה, בהירות ורגישות, שמירה על גבולות והתייחסות לאזורי החפיפה, במערכת בה היועץ הוא גם עובד שכיר וגם יועץ

 

ד.     סדנת מיומנויות ייעוץ צוותי והנחיית קבוצות

 

ה.    סדנת הצגת נושא
הסדנה 'הצגת נושא' מטרתה, בשלב מוקדם זה של התכנית, להקנות למשתתפים כלים להעברה נכונה של מסרים בארגון.

 

ו.        אתיקה ודילמות ניהוליות וארגוניות.

 

יחידת לימוד 2. אבחון ארגוני: כלים לאבחון ולאינטגרציה.

אחת המיומנויות הקריטיות בעבודתו של היועץ היא אבחון. יש אף שיאמרו שאבחון טוב הוא 80% מהעבודה. ביחידת לימוד זו המשתתפים ייחשפו למגוון מודלים, כלים ונושאים ארגוניים שמעבר לידע הרב הטמון בהם, הם מאפשרים למשתתפים לפתח ולשכלל את מיומנויות האבחון שלהם.

 

היקף שעות לימוד: 50 שעות אקדמיות. נושאים מרכזיים:

 

ז.       סקירת מודלים נבחרים באבחון ארגוני

 

ח.    כלים נבחרים באבחון ארגוני:

1.      ניתוח תפקידים

2.      מיומנויות ראיון

3.      סקרים

 

ט.     נושאים נבחרים באבחון בארגון:

4.      המבנה הארגוני

5.      תרבות ארגונית

6.      המודל העסקי של הארגון

7.      בחינת ההתנהגות הארגונית (מוטביציה, שחיקה, ניכור, פוליטיקה)

8.      ההון האנושי בארגון – פרופיל העובדים //

9.      תהליכי קבלת ההחלטות בארגון // מרצה אורח: מוטי מרדלר

 

י.       אבחון  - אינטגרציה

10.  כתיבת דו"ח

11.  הצגת הדוח ומתן משוב ארגוני

 

 

יחידת לימוד 3: פיתוח ושינוי ארגוני: התערבות וניהול התהליך

לאחר שהיועץ הפנים הארגוני הבין מהי האבחנה, הדיאגנוזה, מגיע שלב ה'התערבות'. יחידת לימוד זו מציידת את המשתתפים בכלים לבניית תכניות פיתוח ושינוי ובכלים להטמעתו בארגון.

 

היקף שעות לימוד: 50 שעות אקדמיות. נושאים מרכזיים:

 

יא.  ייעוץ אסטרטגי

12.  קידום והובלה של תהליכי פיתוח ארגוני ושינוי ארגוני

13.  בניית תכניות עבודה לקידום תהליכים ברמה הארגונית

14. טיוב תהליכים // מרצה אורח

יב.  פיתוח או שינוי נושאים נבחרים בארגון:

15.  חזון ארגוני

16.  שינוי מבני

17.  פיתוח מנהלים // אפרת גיל

18.  התנהגות ארגונית

19.  פיתוח תהליכים רוחביים (תקשורת ארגונית, חדשנות, ניהול ידע וכיוב')

20.  תכניות הדרכה – סקר צרכים ופיתוח תכניות הדרכה

21.  ניהול משברים 

 

 

יחידת לימוד 4. התנסות מקצועית (פרקטיקום)
40 שעות אקדמיות.

כדי להמשיך לסייע ולהקל על המעבר לארגון, לקראת תום התכנית 'ייעוץ פנים ארגוני' מתבקשים המשתתפים להשלים התנסות מקצועית בארגון, תוך כדי חניכה של אנשי התעשייה ובליווי של מרצי המכללה.

 

 

הערה: 20 שעות אקדמיות אחרונות יוגדרו לאחר פתיחת התכנית ויוגדרו בהתאם לצורכי המשתתפים.

 

 

קורס מנחי קבוצות בארגונים

קורס מנחי קבוצות בארגונים

קורס בשווי 5,000 ש"ח - ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א' במסגרת "תואר תואר" - למעט דמי רישום בשווי 600 ש"ח



רקע:
הקורס נועד לערוך היכרות עם עולם הקבוצות והצוותים, להקנות כלים, מיומנויות, ומודעות עצמית למנחי קבוצות וצוותים ולאלו המעוניינים לעסוק בהנחיית קבוצות בצורה מקצועית, יצירתית ומפרה.
המפגשים משלבים למידה תיאורטית לצד התנסות חווייתית מבעד לסימולציות, תרגילי מודעות ושאלונים לאבחון עצמי.
לצד הלימוד הקבוצתי המשותף, יביאו המשתתפים לידי ביטוי את הניסיון המקצועי שלהם ובכך יתאפשרו הקניית מיומנויות הנחיה, פיתוח סגנון הנחיה אישי, ומודעות לתהליכים שונים המתרחשים בקבוצה באופן המותאם אישית לכל אחד מהמשתתפים.

מטרה:

הכשרת מנחי קבוצות בארגונים השונים.
 

מבנה הקורס:

100 שעות אקדמיות, פעם בשבוע אחה״צ.

 

בין הנושאים הנלמדים

  • מבוא לעולם הקבוצות: מושגי יסוד, היסטוריה של קבוצות, הגדרת קבוצות וצוותים, מיונים ומאפיינים עיקריים. תכנון קבוצה והקמתה תוכן, תהליך ומבנה. המסגרת, המרחב הפיזי, הכנות, גבולות, בחירת משתתפים, מטרות, תכנית עבודה. יצירת המיכל הקבוצתי.
  • התפתחות קבוצות וצוותים: סוציאליזציה לקבוצה ממבט דינאמי, מודלים נבחרים להתפתחות קבוצה וצוותים - שלבים, תוכן ותהליך. למידה ופיתוח ברמת הפרט והארגון מושגים בלמידה ותפיסה, טכניקות ושיטות בפיתוח והדרכת עובדים.
  • תפקידים פסיכולוגיים בקבוצה: תפקידים המקדמים, המשמרים, הפוגעים והבולמים את התפתחות הקבוצה. מודלים שונים לאבחון טיפוסי עבודה בקבוצה.
  • הנחיית וניהול קבוצות, מנהיגות, תפקיד המנחה: אישיותו והשפעתו, והנחייה בקו. סגנונות הנחייה ומנהיגות, מימדי ההנחיה, העברה והעברה נגדית, המשולש - מנחה, מונחה וקבוצה, והנחייה בקו )משותפת(.

תעודה:

למסיימים בהצלחה תוענק תעודת סיום מטעם היחידה ללימודי המשך וללימודי חוץ
במכללה האקדמית גליל מערבי.
• בוגרי הקורס יגשו לבחינות משרד המשפטים בתום הסטאז׳.

קורס חשבי שכר

קורס בשווי 4,500 ש"ח - ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א' במסגרת "תואר תואר" - למעט דמי רישום בשווי 600 ש"ח , 590 ש"ח עבור ספרי לימוד וכן 400 ש"ח עבור עלות בחינה חיצונית

רקע:


מקצוע חשב השכר מחייב התמצאות וידע בחוקים השונים. החשב בעבודתו נדרש ליישם את עקרונות מס הכנסה, ביטוח לאומי, דיני עבודה לצורך החישוב המדויק והמהימן של השכר.
עקב מורכבותם של אותם גורמים קיים ביקוש רב לחשבי שכר מיומנים ומקצועיים. כפועל יוצא של המיתון בארץ ובעולם וההתפתחויות הכלכליות, נוצר מצב בו מעסיקים רבים מחפשים עובדים בעלי ידע והכשרה רבים ככל האפשר במטרה לחסוך בעלויות העסקה.
 

קהל היעד:


מנהלי חשבונות, חשבים, אנשי משאבי אנוש ומנהלים בעלי זיקה לנושא השכר והכספי, והמעוניינים בעבודה בתפקיד זה.
 

מטרות הקורס:


הכשרת אנשי מקצוע בתחום חשבות השכר.
הטמעת ידע ומיומנות בהיבטי המיסוי וההיבטים המשפטיים של נושא השכר.
 

מבנה הקורס:


150 שעות לימוד אקדמיות, בין פעם לפעמיים בשבוע.
 

בין הנושאים הנלמדים בקורס חשבי שכר בכירים:

  • מס הכנסה - הכנסות חייבות במס, הוצאות לשכיר, הכנסות פטורות, חישוב המס לשכיר, זיכויים והטבות מס, מיסוי קופות גמל, תכנוני מס, רכיבי השכר והכנת תלושי שכר, טפסים.
  • ביטוח לאומי - עקרונות חוק ביטוח לאומי, זכאות לביטוחים השונים, הכנסות חייבות והכנסות פטורות מתשלום ביטוח לאומי, עדכונים וטפסים.
  • דיני עבודה - חוזי עבודה והסכמי עבודה, חוקי העבודה וההסכמים הקיבוציים, האחריות החלה על חשב השכר.
  • מחשוב - הטמעת הנושאים שנלמדו וחישוב שכר באמצעות תוכנת שכר, נהלי עבודה במחשב אישי ובלשכת שירות.
  • ביטוח סוציאלי - קרנות הפנסיה וקופות הגמל.

תעודה:


לבוגרי קורס חשבי שכר בכירים שיעמדו בהצלחה בבחינות לשכת רו״ח תינתן תעודה מטעם לשכת רואי חשבון, ותעודה מטעם היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של המכללה האקדמית גליל מערבי.
 
 

קורס יועצי משכנתאות וכלכלת המשפחה

קורס בשווי 3,000 ש"ח - ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א' במסגרת "תואר תואר" - למעט דמי רישום בשווי 600 ש"ח


רקע:


ההחלטה על רכישת דירה הינה ההחלטה החשובה ביותר שלוקח משק בית במהלך חייו. יועץ משכנתא פרטי ובלתי תלוי הפך לתפקיד מבוקש בשנים האחרונות: לפי חישובי ”מוסף כלכליסט“, כ־10,300 משפחות, שלקחו אשתקד משכנתאות בכ־6 מיליארד שקל, נעזרו ביועצים, ושילמו להם שכר טרחה של 62 מיליון שקל, בממוצע כ- 6,000 ₪ למשפחה. תפקידו של היועץ הוא לבנות תכנון פיננסי נכון לכל משק בית.
הקורס מציע הכשרה מקיפה של אנשי מקצוע בתחום יעוץ ותכנון המשכנתאות בישראל.

קהל היעד:

  • סטודנטים לתואר ראשון בכלכלה וניהול, הרוצים להשלים את הכשרתם בקבלת הכשרה מקצועית המאפשרת עבודה פרקטית מידית.
  • אקדמאים המעוניינים בהסבה מקצועית למקצוע בעל אופק ועתיד במשק הישראלי.
  • אנשי נדל״ן, סוכני ביטוח ויועצים לכלכלת המשפחה.
  • רוכשי דירות ובעלי משכנתא המעוניינים לחסוך אלפי שקלים ולהיות מקצוענים בתחום בעצמם.

מטרות הקורס:


מטרת הקורס הינה להכשיר אנשי מקצוע ולהעניק להם כלים ללוות משפחה באחריות ובתכנון פיננסי ארוך טווח אופטימאלי על פי צרכי הלקוחות והבנת כלכלת המשפחה.

השתלבות בשוק העבודה:


מסיימי הקורס יוכלו לגשת לבחינות הרישוי ולאחר קבלת הרישיון לעבוד כמתווכי נדל״ן עצמאיים באחת מסוכנויות התיווך הפזורות בכל רחבי הארץ.

נושאי הקורס:

  • מושגי יסוד: התפקידים של המערכת הבנקאית, תפקידו של בנק ישראל, סיכוני מיקרו ומאקרו בלקיחת משכנתא
  • ליווי אישי בגישת כלכלת המשפחה: אפיון צרכי הלקוחות, יכולת החזר ודירוג  אשראי, ניהול תקציב. בדיקת הנכס והיבטים משפטיים: מסלולי משכנתא,
  • בניית תמהיל משכנתא: חישובי עלויות והשוואה בין מסלולים, בדיקת כדאיות של מחזור, לוחות סילוקין ותרגילי יישום באקסל.
  • אסטרטגית בניהול משא ומתן. בניית תדמית ושיווק. מושגים בביטוח. פתיחה וניהול עסק.

מבנה הקורס:


60 שעות פעם בשבוע

תעודה:

הקורס מהווה הכנה למבחני לשכת יועצי המשכנתאות בישראל. בוגרי הקורס שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של המכללה האקדמית גליל מערבי.

קורס הכשרת חוקרים פרטיים

קורס בשווי 5,000 ש"ח - ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א' במסגרת "תואר תואר" - למעט דמי רישום בשווי 600 ש"ח

הכנה לבחינת משרד המשפטים
מנהל תוכנית: ד״ר מאיר כרמון
 
כבר בשנת 1972 הבינה כנסת ישראל, שמערכת אכיפת החוק אינה יכולה להתמודד לבדה מול המטלות הפליליות והאזרחיות שהעולם האמיתי מייצר. לכן, נחקק חוק החוקרים הפרטיים שבא להגדיר את תפקידו של החוקר הפרטי ולתת בידיו הרשאה לחקור את כל העבירות שהשוק האזרחי מפנה אליו, בין אם הן עבירות פליליות ובין אם הן עבירות אזרחיות, תולדה כאמור מחוסר יכולת של מערכת אכיפת החוק לטפל בכל.
החוק מגדיר קריטריונים לחוקר הפרטי, זמן התמחות, נושאים שעליהם הוא יבחן במשרד המשפטים- הליך מתמשך מרגע רצון האדם להיות חוקר עד לקבלת הרישיון לחוקר פרטי ועוד יותר מכך עד לקבלת רישיון להפעלת משרד חקירות (שני רישיונות שונים). החוקר במהותו נוגע בתחומים רבים הכוללים את תחומי הקרימינולוגיה, הפסיכולוגיה והמשפטים, משום תפקידו בטיפול באנשים ובחשיפת עבירות.
מקצוע הקרימינולוגיה הוא בסיס איתן להבנת נפש האדם ולהבנת תהליך חשיפת עבירות, ויחד עם לימוד דרכי חקירה ודרכי תשאול יקבל התלמיד ארגז כלים בבואו לעסוק כחוקר פרטי בשוק האזרחי.
החוקרים הפרטיים פועלים כזרוע נוספת של מערכת אכיפת החוק בשרות האזרח, בכך שתהיה כפופה למערכת.
 
נושאי הלימוד:
  • פרק חקירות
  • אומנות התשאול - במסגרת הקורס יידונו העקרונות המייחדים את המתשאל בעבודתו, הכלים העומדים לרשותו, שיטות התשאול, הכרת ספרות מחקרית, המשליכה על הנושא מתחומי הפילוסופיה, פסיכולוגיה, פסיכולוגיה חברתית וכל זאת תוך הדגמות וניתוח אירועים אמיתיים. התשאול מהו, הכנות לתשאול, פסיכולוגיה של תשאול, מבנה האישיות של האדם, מנגנוני הגנה, דיסוננס קוגניטיבי, קונפליקטים, שיטות תשאול, היכולת להבחין בין אמת לשקר, תכסיסי חקירה, התשאול “כמדע האפשר״, “צדק במשפט״.
  • חוק חוקרים פרטיים - חוק חוקרים פרטיים שנחקק בכנסת בשנת 1973 נועד להסדיר את כניסתם של אזרחים לתחום החקירות הכלליות שהיה שייך אך ורק למערכת אכיפת החוק ולתחום האזרחי.
  • החוקרים הפרטיים מקבלים את רישיונם ממשרד המשפטים ולשם כך עליהם לעמוד במספר תנאי סף ובהכשרה בתחום החקירות. חוק חוקרים פרטיים מול חוקים אחרים, אתיקה מקצועית, דיני עונשין, דיני ראיות, הכנת תיק לבית משפט, הכנה למבחן של משרד המשפטים, מבחנים לדוגמה: ניתוח ותוצאות.
  • תורת החקירות, הלכה למעשה - במסגרת הקורס יידונו העקרונות המנחים את החוקר בעבודתו, הכלים העומדים לרשותו, לימוד שפת החקירות, ניתוח זירת עבירה וכל זאת תוך הדגמות וניתוח אירועים אמיתיים.
  • החקירה הפלילית, ניתוח זירת עבירה, המדע בשירות החוק, מה משפיע על ראיית הדברים לעד, תכונות הנדרשות מחוקר, לחצים המופעלים על חוקר, מה גורם לנחקר לשתף פעולה או לא, תהליך החקירה - עקרונות מילוליים, תרגול שחזור זירות עבירה.
  • ניתנת אפשרות להרחבת הקורס במסגרת אקדמית (מותנה בתוספת תשלום).
  • הקורסים שיתקיימו במסגרת לימודים אקדמיים, הסטודנטים יוכלו להירשם כשומע חופשי.
להלן הקורסים במסגרת האקדמית:
תיאוריות בקרימינולוגיה: במסגרת הקורס יוצגו התיאוריות הקרימינולוגיות השונות להבנת הפשיעה, תוך הצגה מחקרית של הפשיעה והסטייה החברתית
דיני עונשין: קורס זה עוסק בהתפתחותו של המשפט הפלילי, מקורות דיני עונשין בישראל, רכיבי האחריות הפלילית, המחשבה הפלילית, המעשה הפלילי, צידוקים ניסיון לעבירה.
הסייגים לאחריות הפלילית: הכרת הדין הפלילי בישראל, בהתבסס על החקיקה והפסיקה,
הסטודנטים ילמדו את עקרונות המשפט הפלילי, תוך התמקדות בסייגים המעניקים פטור מאחריות פלילית, וכן בחינת מחקרים ותיקים, אשר נידונו בבתי משפט בישראל ואשר עמדו על סדר היום הציבורי.
 
מבנה הקורס 100 שעות אקדמיות, בין פעם לפעמיים בשבוע אחה״צ.                

קורס מנחי קבוצות ילדים ונוער בסיכון

קורס בשווי 5,000 ש"ח - ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א' במסגרת "תואר תואר" - למעט דמי רישום בשווי 600 ש"ח

 
 
רקע:
 
בשנים האחרונות קיימת בישראל עלייה בתופעת האלימות, העבריינות והקורבנות בקרב ילדים ובני נוער. לאור מציאות זו, קיים צורך בהכשרה, העמקה והרחבת ארגז הכלים של עובדים העוסקים במענה מקצועי ונכון לאוכלוסיות אלה. אחד מכלי העבודה המרכזיים הנם העבודה הקבוצתית, אשר מניעה תהליכי שינוי והתפתחות בעבודה עם אוכלוסייה ייחודית זו. התוכנית מכוונת ליישום עקרונות העבודה הקבוצתית בקבוצות ילדים ונוער בסיכון.
 
קהל היעד:
 
התוכנית מיועדת לעובדים עם ילדים ונוער בסיכון מתחומי החינוך, הטיפול, האבחון והרווחה המעוניינים להרחיב ולהעמיק את הידע והפרקטיקה בעולם העבודה הקבוצתית. התוכנית מכוונת להרחבת ארגז הכלים למדריכי נוער, עובדי רווחה, עובדי קידום נוער, עובדי תוכניות מניעה ושטח, מורים ויועצים חינוכיים.
חסרי רקע בתחומים המצוינים מוזמנים לראיון קבלה ולבדיקת התאמה.
 
מתכונת:
 
תוכנית הכשרה חד שנתית, 130 שעות אקדמיות, יום בשבוע אחה״צ.
 
מבנה ועולם התוכן:
 
התוכנית משלבת תיאוריות ומודלים בעבודה קבוצתית, תוך יישומן בסימולציות מונחות, דיון, בתיאורי מקרה מניסיונם היום יומי של משתתפי הקבוצה, וכן קבוצה טיפולית דידקטית בה ייקחו חלק המשתתפים.
 
מטרות התוכנית:
 
הרחבת הידע התיאורטי בעבודה קבוצתית. הרחבת ההתנסויות והחוויות הגלומות בקבוצה. הגברת המודעות לכוח של הכלי הקבוצתי. העמקת הידע בהנחיה, הבנה והשימוש בקבוצה.
 
רציונל התוכנית:
 
התוכנית מיועדת להעמקת ההבנה של התהליכים הקבוצתיים, היכולת להשפיע על הקבוצה, היכולת של הפרטים להתפתח ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם ובקבוצה, הינם בעלי חשיבות גדולה לכל מי שעובד בשדה הטיפולי והחינוכי.
הקבוצה היא במובנים רבים מראה של החיים במציאות, היא המיקרוקוסמוס של הקהילה והחברה. התהליכים, ההבנות, דרכי ההתקשרות והדיאלוג שנוצר בקבוצה הם בסיס להבנת אותם פרמטרים בחיי היום יום של הפרט והחברה בו הוא חי.
הרחבת והעמקת הידע של אנשי חינוך וטיפול העובדים בשדה בתחום העבודה הקבוצתית הן בעלות משמעות עצומה, על מנת שיוכלו להשתמש במשאב הקבוצה ולנצלו על מנת לקדם את אלו שבאחריותם. התפיסה המנחה את תכנון ההתערבות הקבוצתית היא ניצול הכוח העצום הטמון בקבוצה ורתימתו להשגת מטרות הפרט, הקבוצה, הקהילה והחברה. בתכנון העבודה יש לקחת בחשבון את הקבוצות הטבעיות, את מערך היחסים בין תת הקבוצות, את המבנים הארגוניים הפועלים בחיי היומיום ואת המרחבים השונים הקיימים בחיי המשתתפים ובתוכם ועימם להבנות את ההתערבויות הקבוצתיות. הרציונל לשילוב זה נעוץ באמונה שעובד המתעתד להיות מנחה קבוצה, מוביל וביחד אתה לממש את הפוטנציאל הגלום בה ובחבריה, חייב לחוות ולהבין את התהליכים הקבוצתיים המתרחשים בתפקידים השונים של האדם בקבוצה.
 
בין הנושאים הנלמדים:
 
היכרות עם מאפייני הקבוצה בפרספקטיבה חברתית ודינאמית, למידת תאוריות בהתפתחות הקבוצה זיהוי תופעות ותהליכים בתוך קבוצה, תפקידים פסיכולוגיים בקבוצה, תפקידים מקדמים, משמרים פוגעים ובולמים. המנחה- דמותו ואישיותו, סגנונות הנחייה, הנחייה העברה נגדית. הנחייה בקו ברמה הפרקטית יחשפו הלומדים למודלים נבחרים בהפעלת קבוצות כגון: התפיסה הפרדוקסאלית של דינאמיקה קבוצתית, מודל הקונפליקט המוקדי, מודל הקבוצה כשלם. בנוסף ילמדו כלים לתכנון ונחיית קבוצות כגון: מיומנויות דיון והנחייה, טכניקות תקשורת, פיתוח מנהיגות והשפעה.
 
תעודה:
 
לבוגרי המסלול שיעמדו בדרישות הקורס ובמטרותיו תוענק תעודת ״מנחי קבוצות ילדים ונוער בסיכון״ מטעם היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של המכללה האקדמית גליל מערבי.
 
לימודים של פעם בשבוע, ימי ד' בשעות  17:00-21:00  130 שעות אקדמאיות