גם אתם צריכים תואר תואר
גם תואר ראשון וגם לימודי מקצוע שנותנים לך בסוף יתרון יתרון!
גם תואר ראשון וגם לימודי מקצוע
בואו לשלב תואר ראשון עם תעודה מקצועית פרקטית
יתרונות לבוחרים במסלול “תואר תואר”:
- ארגז כלים יישומי לשוק העבודה.
- לימודי תעודה (בתחומים ספציפיים) המקנים תעודת מקצוע משמעותית המתווספת לתואר איכותי.
- חסכון בזמן / ניצול יעיל של שנות הלימוד – בעוד האחרים מסיימים לימודים אקדמיים ורק אז פונים ללימודי תעודה והסבת אקדמיים, כדי להיות רלוונטיים בשוק העבודה, תואר תואר חוסך זמן יקר ומשאבים.
- *חסכון כספי משמעותי – מסלול “תואר תואר” הוא מתנה – למעט דמי רישום וטיפול על סך 900 ש”ח בלבד, המקנים לך לימודי תעודה שעלותם הממוצעת נעה בין 3,000-8,000 ₪ .
- מסלולי תעודה פרקטיים: לימודים ממוקדים להכשרה הספציפית, הכוללים בין היתר: תרגול, סימולציות, דינאמיקה קבוצתית , פרקטיקום, תרגול בחינות ממשלתיות ועוד- הכנה מצוינת לצאת אל שוק העבודה רלוונטי ומקצועי.
- חשיפה למרצים מן השטח ,קשר לתעסוקה.
- השלמת מעגל התעסוקה: סיוע בחשיפה למקומות תעסוקה.
קורס ניהול פרויקטים
קורס בשווי 6,300 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח
קהל היעד
מבנה הקורס:
מטרת הקורס:
בין הנושאים הנלמדים:
- מבוא: מהו פרויקט ומהו ניהול פרויקטים, הקשר בין ניהול פרויקטים, ניהול חדשנות, ניהול המוצר והנדסת מערכות. מהו פרויקט מוצלח, מחזור חיי הפרויקט, גישת PMBOK לניהול פרויקטים.
- MS Project – תכנה משמעותית שנלמדת במסגרת קורס ניהול פרויקטים שמטרתה לגרום ללקוח להישאר מאורגן, ממוקד ואחראי. להתמודד עם כל דבר, החל בפרויקטים קטנים וכלה ביוזמות גדולות, הודות לאפליקציה קלה לשימוש ורבת-עוצמה שהופכת את ניהול הפרויקט לפעולה פשוטה.
- ייזום הפרויקט ותכנונו האסטרטגי: שלב ייזום הפרויקט, תכנון אסטרטגי של הפרויקט לפי גישת SPL , עבודה אישית והצגת פרויקטים אישיים.
- ניהול התכולות ולוחות הזמנים: ניהול התכולות, ניהול לוחות זמנים, פעילויות קשרים קדימויות, רשת הפרויקט ותרשימי גאנט, שיטת הנתיב הקריטי, ניהול סיכונים, ניהול בעלי עניין, עבודה קבוצתית.
- ניהול אינטגרציה והבקרה, סגירת הפרויקט: ניהול האינטגרציה והבקרה, דוחות סטאטוס תקופתיים, סגירת פרויקט והפקת לקחים.
- מודל יהלום החדשנות – ניהול פרויקטים וניהול החדשנות: תורת התלויות בפרויקטים, מודל היהלום של פרופ׳ אהרון שנהר ופרופ׳ דב דביר, איטגרציה של היהלום עם מודלים של חדשנות.
- מודל CCA – ניהול פרויקטים וניהול המוצר: תורת התלויות ברמה התת פרויקטלית, אינטגרציה של CCA עם מודלים של הנדסת מערכת וניהול המוצר.
- תכנון איטגרטיבי של הפרויקט: אינטגרציה של ניהול פרויקטים, ניהול חדשנות וניהול המוצר.
תעודה:
קורס ייעוץ ופיתוח ארגוני- הרחבת ארגז כלים בלבד
קורס בשווי 6,300 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח
סטודנטים יקרים,
התכנית ‘ייעוץ פנים ארגוני’ היא ארגז כלים שגיבשנו עבורכם במכללה, כדי שיתאפשר לכם למלא את תפקידכם הארגוני בבטחון ובמקצועיות וכדי שתוכלו לקחת חלק משמעותי ייעוצי בארגון,
בין אם תהיו מנהלי הדרכה, מנהלי משאבי אנוש או רכזי גיוס.
בתכנית ייעוץ פנים ארגוני תקבלו:
- כלים לאבחון ארגוני
- מתודולוגיה סדורה להובלת שינוי ארגוני בכל רמה, מהנעת הפרט עד שינוי מבני.
- כלים להנחייה אישית וקבוצתית
- כלים לעבודה יומיומית, כמו ראיון, מתן משוב וגישור.
- ואולי הכי חשוב, הבנייה שלכם כסמכות מקצועית ומובילי תהליך ייעוצי בארגון.
מבנה התכנית
85 שעות אקדמיות, פעם בשבוע אחה”צ
תכנית הלימודים:
יחידת לימוד 1. פיתוח זהות מקצועית ומיומנויות ייעוץ.
- הגדרת תפקיד היועץ ותפיסת התפקיד שלו את עצמו
התכנית נפתחת בסדנה שעיקרה הקשר שבין הגדרת התפקיד הפורמלית והארגונית של היועץ הפנים הארגוני לבין מכלול האמונות והתפיסות של היועץ כלפי תפקידו והחוויה הסובייקטיבית שלו.
- השלבים האופייניים לייעוץ האישי: ההתחלה, ההתערבות עצמה, סיום והערכה.
- יחסי היועץ והנועץ בארגון (ייעוץ אישי)
פרק זה עוסק בבנייה של מערכת יחסים המכילה חשיפה ואמון רב, אתיקה, בהירות ורגישות, שמירה על גבולות והתייחסות לאזורי החפיפה, במערכת בה היועץ הוא גם עובד שכיר וגם יועץ
- סדנת מיומנויות ייעוץ צוותי והנחיית קבוצות
- סדנת הצגת נושא הסדנה ‘הצגת נושא’ מטרתה, בשלב מוקדם זה של התכנית, להקנות למשתתפים כלים להעברה נכונה של מסרים בארגון.
- אתיקה ודילמות ניהוליות וארגוניות.
יחידת לימוד 2. אבחון ארגוני: כלים לאבחון ולאינטגרציה.
אחת המיומנויות הקריטיות בעבודתו של היועץ היא אבחון. יש אף שיאמרו שאבחון טוב הוא 80% מהעבודה. ביחידת לימוד זו המשתתפים ייחשפו למגוון מודלים, כלים ונושאים ארגוניים שמעבר לידע הרב הטמון בהם, הם מאפשרים למשתתפים לפתח ולשכלל את מיומנויות האבחון שלהם.
- סקירת מודלים נבחרים באבחון ארגוני
- כלים נבחרים באבחון ארגוני:
- ניתוח תפקידים
- מיומנויות ראיון
- סקרים
- נושאים נבחרים באבחון בארגון:
- המבנה הארגוני
- תרבות ארגונית
- המודל העסקי של הארגון
- בחינת ההתנהגות הארגונית (מוטביציה, שחיקה, ניכור, פוליטיקה)
- ההון האנושי בארגון – פרופיל העובדים //
- תהליכי קבלת ההחלטות בארגון // מרצה אורח: מוטי מרדלר
- אבחון – אינטגרציה
- כתיבת דו”ח
- הצגת הדוח ומתן משוב ארגוני
יחידת לימוד 3: פיתוח ושינוי ארגוני: התערבות וניהול התהליך
לאחר שהיועץ הפנים הארגוני הבין מהי האבחנה, הדיאגנוזה, מגיע שלב ה’התערבות’. יחידת לימוד זו מציידת את המשתתפים בכלים לבניית תכניות פיתוח ושינוי ובכלים להטמעתו בארגון.
- ייעוץ אסטרטגי
- קידום והובלה של תהליכי פיתוח ארגוני ושינוי ארגוני
- בניית תכניות עבודה לקידום תהליכים ברמה הארגונית
- טיוב תהליכים // מרצה אורח
- פיתוח או שינוי נושאים נבחרים בארגון:
- חזון ארגוני
- שינוי מבני
- פיתוח מנהלים // אפרת גיל
- התנהגות ארגונית
- פיתוח תהליכים רוחביים (תקשורת ארגונית, חדשנות, ניהול ידע וכיוב’)
- תכניות הדרכה – סקר צרכים ופיתוח תכניות הדרכה
- ניהול משברים
יחידת לימוד 4. התנסות מקצועית (פרקטיקום)
כדי להמשיך לסייע ולהקל על המעבר לארגון, לקראת תום התכנית ‘ייעוץ פנים ארגוני’ מתבקשים המשתתפים להשלים התנסות מקצועית בארגון, תוך כדי חניכה של אנשי התעשייה ובליווי של מרצי המכללה.
תעודה
הבוגרים שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ וללימודי המשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.
קורס מנחי קבוצות בארגונים
קורס בשווי 5,300 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח
רקע:
מטרה:
מבנה הקורס:
בין הנושאים הנלמדים
- מבוא לעולם הקבוצות: מושגי יסוד, היסטוריה של קבוצות, הגדרת קבוצות וצוותים, מיונים ומאפיינים עיקריים. תכנון קבוצה והקמתה תוכן, תהליך ומבנה. המסגרת, המרחב הפיזי, הכנות, גבולות, בחירת משתתפים, מטרות, תכנית עבודה. יצירת המיכל הקבוצתי.
- התפתחות קבוצות וצוותים: סוציאליזציה לקבוצה ממבט דינאמי, מודלים נבחרים להתפתחות קבוצה וצוותים – שלבים, תוכן ותהליך. למידה ופיתוח ברמת הפרט והארגון מושגים בלמידה ותפיסה, טכניקות ושיטות בפיתוח והדרכת עובדים.
- תפקידים פסיכולוגיים בקבוצה: תפקידים המקדמים, המשמרים, הפוגעים והבולמים את התפתחות הקבוצה. מודלים שונים לאבחון טיפוסי עבודה בקבוצה.
- הנחיית וניהול קבוצות, מנהיגות, תפקיד המנחה: אישיותו והשפעתו, והנחייה בקו. סגנונות הנחייה ומנהיגות, מימדי ההנחיה, העברה והעברה נגדית, המשולש – מנחה, מונחה וקבוצה, והנחייה בקו )משותפת(.
תעודה:
קורס חשבי שכר
קורס בשווי 4,800 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח , 1000 ש”ח עבור ספרי לימוד וכן 500 ש”ח עבור עלות בחינה חיצונית
רקע:
מקצוע חשב השכר מחייב התמצאות וידע בחוקים השונים. החשב בעבודתו נדרש ליישם את עקרונות מס הכנסה, ביטוח לאומי, דיני עבודה לצורך החישוב המדויק והמהימן של השכר. עקב מורכבותם של אותם גורמים קיים ביקוש רב לחשבי שכר מיומנים ומקצועיים. כפועל יוצא של המיתון בארץ ובעולם וההתפתחויות הכלכליות, נוצר מצב בו מעסיקים רבים מחפשים עובדים בעלי ידע והכשרה רבים ככל האפשר במטרה לחסוך בעלויות העסקה.
קהל היעד:
מטרות הקורס:
מבנה הקורס:
בין הנושאים הנלמדים בקורס חשבי שכר בכירים:
- מס הכנסה – הכנסות חייבות במס, הוצאות לשכיר, הכנסות פטורות, חישוב המס לשכיר, זיכויים והטבות מס, מיסוי קופות גמל, תכנוני מס, רכיבי השכר והכנת תלושי שכר, טפסים.
- ביטוח לאומי – עקרונות חוק ביטוח לאומי, זכאות לביטוחים השונים, הכנסות חייבות והכנסות פטורות מתשלום ביטוח לאומי, עדכונים וטפסים.
- דיני עבודה – חוזי עבודה והסכמי עבודה, חוקי העבודה וההסכמים הקיבוציים, האחריות החלה על חשב השכר.
- מחשוב – הטמעת הנושאים שנלמדו וחישוב שכר באמצעות תוכנת שכר, נהלי עבודה במחשב אישי ובלשכת שירות.
- ביטוח סוציאלי – קרנות הפנסיה וקופות הגמל.
תעודה:
קורס יועצי משכנתאות וכלכלת המשפחה
קורס בשווי 3,300 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח
רקע:
קהל היעד:
- סטודנטים לתואר ראשון בכלכלה וניהול, הרוצים להשלים את הכשרתם בקבלת הכשרה מקצועית המאפשרת עבודה פרקטית מידית.
- אקדמאים המעוניינים בהסבה מקצועית למקצוע בעל אופק ועתיד במשק הישראלי.
- אנשי נדל״ן, סוכני ביטוח ויועצים לכלכלת המשפחה.
- רוכשי דירות ובעלי משכנתא המעוניינים לחסוך אלפי שקלים ולהיות מקצוענים בתחום בעצמם.
מטרות הקורס:
מטרת הקורס הינה להכשיר אנשי מקצוע ולהעניק להם כלים ללוות משפחה באחריות ובתכנון פיננסי ארוך טווח אופטימאלי על פי צרכי הלקוחות והבנת כלכלת המשפחה.
השתלבות בשוק העבודה:
מסיימי הקורס יוכלו לגשת לבחינות הרישוי ולאחר קבלת הרישיון לעבוד כמתווכי נדל״ן עצמאיים באחת מסוכנויות התיווך הפזורות בכל רחבי הארץ.
נושאי הקורס:
- מושגי יסוד: התפקידים של המערכת הבנקאית, תפקידו של בנק ישראל, סיכוני מיקרו ומאקרו בלקיחת משכנתא
- ליווי אישי בגישת כלכלת המשפחה: אפיון צרכי הלקוחות, יכולת החזר ודירוג אשראי, ניהול תקציב. בדיקת הנכס והיבטים משפטיים: מסלולי משכנתא,
- בניית תמהיל משכנתא: חישובי עלויות והשוואה בין מסלולים, בדיקת כדאיות של מחזור, לוחות סילוקין ותרגילי יישום באקסל.
- אסטרטגית בניהול משא ומתן. בניית תדמית ושיווק. מושגים בביטוח. פתיחה וניהול עסק.
מבנה הקורס:
60 שעות פעם בשבוע
תעודה:
הקורס מהווה הכנה למבחני לשכת יועצי המשכנתאות בישראל. בוגרי הקורס שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של המכללה האקדמית גליל מערבי.
קורס הכשרת חוקרים פרטיים
קורס בשווי 5,300 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח
הכנה לבחינת משרד המשפטים
- פרק חקירות
- אומנות התשאול – במסגרת הקורס יידונו העקרונות המייחדים את המתשאל בעבודתו, הכלים העומדים לרשותו, שיטות התשאול, הכרת ספרות מחקרית, המשליכה על הנושא מתחומי הפילוסופיה, פסיכולוגיה, פסיכולוגיה חברתית וכל זאת תוך הדגמות וניתוח אירועים אמיתיים. התשאול מהו, הכנות לתשאול, פסיכולוגיה של תשאול, מבנה האישיות של האדם, מנגנוני הגנה, דיסוננס קוגניטיבי, קונפליקטים, שיטות תשאול, היכולת להבחין בין אמת לשקר, תכסיסי חקירה, התשאול “כמדע האפשר״, “צדק במשפט״.
- חוק חוקרים פרטיים – חוק חוקרים פרטיים שנחקק בכנסת בשנת 1973 נועד להסדיר את כניסתם של אזרחים לתחום החקירות הכלליות שהיה שייך אך ורק למערכת אכיפת החוק ולתחום האזרחי.
- החוקרים הפרטיים מקבלים את רישיונם ממשרד המשפטים ולשם כך עליהם לעמוד במספר תנאי סף ובהכשרה בתחום החקירות. חוק חוקרים פרטיים מול חוקים אחרים, אתיקה מקצועית, דיני עונשין, דיני ראיות, הכנת תיק לבית משפט, הכנה למבחן של משרד המשפטים, מבחנים לדוגמה: ניתוח ותוצאות.
- תורת החקירות, הלכה למעשה – במסגרת הקורס יידונו העקרונות המנחים את החוקר בעבודתו, הכלים העומדים לרשותו, לימוד שפת החקירות, ניתוח זירת עבירה וכל זאת תוך הדגמות וניתוח אירועים אמיתיים.
- החקירה הפלילית, ניתוח זירת עבירה, המדע בשירות החוק, מה משפיע על ראיית הדברים לעד, תכונות הנדרשות מחוקר, לחצים המופעלים על חוקר, מה גורם לנחקר לשתף פעולה או לא, תהליך החקירה – עקרונות מילוליים, תרגול שחזור זירות עבירה.
- ניתנת אפשרות להרחבת הקורס במסגרת אקדמית (מותנה בתוספת תשלום).
- הקורסים שיתקיימו במסגרת לימודים אקדמיים, הסטודנטים יוכלו להירשם כשומע חופשי.
קורס ניהול משאבי אנוש
קורס בשווי 6,300 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח
רקע:
קהל היעד:
- רכזי משאבי אנוש, מנהלי משאבי אנוש, רכזי כ”א המבקשים להרחיב את הידע ולרכוש כלי עבודה נוספים.
- המעוניינים לעסוק בתחומי משאבי אנוש.
- סטודנטים במסלול האקדמי למשאבי אנוש המבקשים להעצים כלים פרקטיים.
מטרת הקורס:
הכשרת מנהלי משאבי אנוש, רכזי משאבי אנוש ובעלי תפקידים שישתלבו במח’ משאבי אנוש בארגונים השונים. הקורס מתאים גם למנהלים שונים, המעוניינים להרחיב ידיעותיהם בנושאי משאבי האנוש בהיבט הפרקטי/מעשי. בקורס ייחודי זה תשולב תיאוריה עם פרקטיקה.
בין נושאי הלימוד:
- משאבי אנוש ודילמות במיצוב התפקיד במבנה הארגוני, תהליך גיוס ומיון עובדים, תהליך קליטת עובדים, שינויים בגישות לארגונים במהלך ההיסטוריה וההתייחסות לתפקיד משאבי אנוש בהתאם.
- פיתוח ארגוני והדרכת עובדים, תקשורת בין אישית וסגנונות תקשורת, ניהול קונפליקטים בארגון, עקרונות הגישור והפישור, ניהול מו”מ, רווחה וטיפול בפרט, אסרטיביות ככלי למיצוב מנהלי משאבי אנוש בארגון.
- חוק ומשפט – חוקי עבודה ויחסי עבודה, האיזון העדין בעבודה מול וועדי עובדים.
- שכר והסכמי עבודה – מבנה השכר, תנאים סוציאליים, מערכים פנסיוניים, הסכמי עבודה, בניית תכנית עבודה שנתית למשאבי אנוש והביטוי התקציבי שלה.
- פרקטיקום בשטח – ביצוע 50 שעות עבודה מעשית ליישום הנושאים הנלמדים – בארגונים בגליל. המכללה תסייע בחיבור הסטודנטים למחלקות משאבי אנוש בארגונים,תוך יישום מונחה של נושא העבודה.
מבנה הקורס:
תעודה:
ניהול אדמיניסטרטיבי בארגוני בריאות
קורס בשווי 3,300ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח
הקורס יכלול את התכנים הבאים:
- סוגיות כספיות במערכת הבריאות: בבית החולים, קופות החולים אל מול בתי החולים, “מאבקים” מול קופות החולים- המלחמה כל מבוטח/ת .
- ניהול ידע- הכרות עם תוכנות שימושיות בבתי חולים וכנות של בתי חולים-נמר, פרומיתאוס קופ”ח קליקס.
- אתיקה רפואית , ניהול סיכונים ורשלנות רפואית.
- תיאורי תפקיד פרופיל בעלי התפקידים, גיוס עובדים, דילמות .
- לשכת הבריאות- מבנה ,יחסי גומלין ומורכבויות.
- ניהול צוות רב תחומי – סוגיות פרקטיות בעבודת צוות: אדמיניסטרטיבי/פרופסיונאלי.
- סדנת ניהול מו”מ- וממשקים עבודה הדורשים מיומנויות אלה.
- סדנת פרזנטציה לנושא ולהצגה עצמית.
- עבודת צוות.
- ניהול קריירה.
- ניהול צוות רב תחומי-“רופא מנהל”.
- רופא
- עו”ס
- רוקח
- אנשי רווחה
- עו”ד-רשלנות
מבנה הקורס:
60 שעות אקדמיות, פעם בשבוע אחה”צ.
תעודה:
הבוגרים שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ וללימודי המשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.
קורס מנהלי קהילות
קורס בשווי 2,300 ש”ח – ניתן ללא עלות לסטודנטים בשנה א’ במסגרת “תואר תואר” – למעט דמי רישום בשווי 900 ש”ח
רקע:
קהל יעד:
מטרות הקורס:
היקף הקורס:
תעודה:
קורס בשיטת 12 צעדים לטיפול בהתמכרויות והתנהגויות מזיקות
רקע:
תכנית 12 הצעדים שמקורה בארגון האלכוהוליסטים האנונימיים (AA), ידועה כשיטה טיפולית המתאימה במיוחד לטיפול בהתנהגויות מזיקות (התמכרויות, בעיות רגשיות, אישיות ותפקוד חברתי). התוכנית איננה שיטה טיפולית קלאסית, אלא פילוסופיה רוחנית המציעה דרך חיים חדשה באמצעות יישום פרקטי ומובנה. כיון שהתוכנית נבעה מחוויות ההחלמה של המייסדים היא תכנית פרגמאטית, יישומית וגמישה. התוכנית מציעה מענה הוליסטי אל מול השימוש לרעה בחומרים והתנהגויות מזיקות ומאפשרת שינוי כולל של האדם. מקורה של התוכנית הוא בארגוני עזרה-עצמית, אולם התוכנית מיושמת בהרחבה גם במסגרות מקצועיות ברחבי העולם, בנוסף לדרכי טיפול קיימות ולעתים כדרך הטיפול העיקרית. יישום התוכנית מתבצע בהצלחה עם מבוגרים ונוער כאחד. הלמידה תוך כדי התנסות אישית בסדנה מתבטאת בכך שהמשתתפים יתרגלו חלקים רלבנטיים מהתוכנית בחייהם באופן שיאפשר להם להפנים אותה ולהעבירה לאחרים.
קהל היעד:
הקורס מיועד לסטודנטים ובוגרי תארים בסוציולוגיה, קרימינולוגיה וחינוך.
מטרת הקורס:
מטרת הקורס היא להפגיש באופן התנסותי מטפלים ואנשי חינוך מתחומים שונים עם תכנית 12 הצעדים ולהכשירם ליישם את עקרונותיה בעבודה הטיפולית.
המנחים
המנחה הינו מטפל ומאמן קבוצות ויחידים לפי תכנית “12 הצעדים” לטיפול בכל סוגי ההתמכרויות. ניסיון של למעלה מ-20 שנה בטיפול במכורים והדרכה ברשות בתי הסוהר.
ומנחה נוסף בתוכנית, מטפל ומדריך גמילה לפי תכנית “12 הצעדים” לטיפול בהתמכרויות עם ניסיון של למעלה מ-13 שנה.
בין נושאי הלימוד:
-היסטוריה, מקורות ורקע כללי, קבוצות עזרה-עצמית (AA / NA) ותוכנית 12 הצעדים, המסורות, היכרות ראשונית עם הספרות.
-מבנה התוכנית, דרכי העבודה של התוכנית ב-NAובטיפול מקצועי, שפת התוכנית.
-“ארגז הכלים” של התוכנית וערכיה המיוחדים. היכרות עם הצעד הראשון ותפיסת העולם העומדת בבסיסו.
-המעבר מהצעד הראשון לשני: הערכים והעקרונות של הצעד השני, הבנת הכוח העליון והיחס אליו, התפתחות האמונה, התגברות על התנגדויות לצעד.
-הצעד השני. הסבר על עבודת הסיכום.
-הערכים והעקרונות של הצעד השלישי: התפיסה המוסרית של התוכנית. התוכנית כפסיכותרפיה מבוססת אמונה, הבנת הרצון האלוהי, משמעות התפילה של הצעד השלישי.
-הצעד הרביעי: סיפור החיים, חשבון נפש מוסרי, עבודה על אמוציות חזקות כגון טינה, פחד ופגיעה באחרים.
-הצעד החמישי: וידוי, קבלת אחריות אישית (accountability) ומשמעותם להתפתחות.
מבנה הקורס:
75 שעות אקדמיות, פעם בשבוע, אחה”צ, 15 מפגשים, כל מפגש נמשך 6 שעות אקדמאיות ומחולק לשניים:
4 שעות לימוד תיאורטי
2 שעות סדנה להתנסות אישית
תעודה:
הבוגרים שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ והמשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.