לימודי חינוך - תואר ראשון בחינוך: למען הדור הבא


במסגרת לימודי החינוך תוכלו לקבל כלים מעשיים ועיוניים לאחד האספקטים החשובים בחייה של חברה - חינוך הדור הבא. ניתן לבחור באחד מאשכולות הלימוד המוצעים לבחירה. אתם מוזמנים לעיין ולבחור את ההתמחות המועדפת עליכם.

תואר ראשון בחינוך

 
 

תכנית הלימודים בחוג לחינוך מעניקה היכרות עם מדעי החינוך. לימודי התואר הראשון נועדו להקנות ידע בסיסי על מהות החינוך ולהמחיש את זיקת התיאוריות החינוכיות אל המציאות של מערכות החינוך בשטח ואל אפשרויות התעסוקה וההתמחות בחינוך. במרכז תכנית הלימודים אשכול לימודים עיוני בסיסי, המציג את הפסיכולוגיה של החינוך, תולדותיו ומטרותיו. ממנו מסתעפים תחומי ידע והתמחויות כדוגמת לקויות למידה, הגיל הרך, אוריינות שפה ומתמטיקה, ניהול במערכות חינוך וייעוץ חינוכי.

ההיכרות עם מגוון התחומים בחינוך, מאפשרת בחירה מושכלת של תחום ההתמחות בהמשך.

במסגרת לימודי תואר ראשון בחוג לחינוך ירכוש הסטודנט ידע בסיסי על מהות החינוך וילמד לקשר את התיאוריות החינוכיות ואת ממצאי המחקר אל המציאות של מערכות החינוך בשטח בהתאם לתחום החינוכי אותו בחר ללמוד באשכול הלימודים. הסטודנט ירכוש מיומנויות והתנסויות נרחבות בהתאם לאשכול בו יבחר ללמוד: לקויות למידה, הגיל הרך, אוריינות שפה ומתמטיקה, ייעוץ חינוכי וניהול במערכות חינוך. כל אלו יאפשרו לסטודנט בחירה מושכלת של תחום ההתמחות ובהמשך מיצוי הפוטנציאל הטמון בו ומימושו בקריירה שלו.

אשכולות הלמידה ותחומי הידע בתואר בחינוך

אשכולות הלמידה ותחומי הידע בתואר בחינוך

 

 

מה מייחד את החוג לחינוך באקדמית גליל מערבי?
תשמעו מה יש למרצי החוג להגיד...

"תואר תואר" בחינוך

אנו מזמינים אתכם ללמוד במסלול "תואר תואר" בחינוך בו  תקבלו גם תואר ראשון בחינוך וגם הסמכה למקצוע!
למידע נוסף על תואר תואר
איך תעזרו לילדיכם לקרוא טוב יותר? פרופ' ורד וקנין-נוסבאום
אשכול ייעוץ חינוכי

אשכול ייעוץ חינוכי

התוכנית בייעוץ חינוכי מעניקה לסטודנטים ידע בסיסי על היבטים נפשיים של תלמידים,הורים, מורים ואנשי הצוות המקצועי במוסדות החינוך למיניהם ומטרתה לסייע להם בבית-הספר ומחוצה לו ולבנות יסודות להתפתחות תקינה ומיטבית. הלימודים יעסקו בעיקר באוכלוסייה הרגילה של ביה"ס וכן בתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, בתלמידים הנתקלים  בקשיי הסתגלות מבחינה לימודית חברתית רגשית ובצעירים בסיכון. התוכנית מכוונת להעצמה ולטיפוח התלמידים והמורים וההורים כאחד.
הלימודים מקנים את הבסיס הראשוני על מצבי לחץ ומשבר וידע על ליווי והנחייה של הצוות החינוכי וההורים בנושאים השונים שהדינמיקה בביה"ס ובחברה מזמנת כגון מצבי מלחמה רעידות אדמה וכדומה.
התוכנית מקנה לסטודנטים גישה מערכתית רחבה ומתייחסת לעבודה עם כלל המערכת הבית-ספרית וגם לעבודה עם מערכות ארגוניות שמחוץ לבית הספר. הלימודים נשענים על הצגת חומר לימודי תיאורטי עדכני ומתן דוגמאות מן השדה.  התוכנית משמשת בסיס, (המורחב בלימודי התואר השני) לטיפוח יועצים חינוכיים אקטיביים, יוזמים, ומחוללי שינוי.

• בין הקורסים הנלמדים: גיל ההתבגרות, נוער בסיכון, התמודדות עם מצבי לחץ. קורסים העוסקים במשפחה כמו ייעוץ למשפחה, ייעוץ התפתחותי במשפחה ובעבודה ועוד.


 

 

פרוייקטים המרכז לחינוך אורייני
אשכול ליקויי למידה

אשכול ליקויי למידה

לקויי למידה באים לידי ביטוי בקשיים בלמידה בתחומים של קריאה, כתיבה ומתמטיקה, ויכולים להיות מלווים בקושי בתחומים קוגניטיביים אחרים כגון זיכרון, שטף מילולי, תפקודי שפה, קשב וריכוז ועוד.

בשנות ביה"ס, לקויי למידה יכולים להתבטא באיחור ברכישת הקריאה ובקריאה משובשת, הישגים נמוכים מהמצופה לגילו של הילד, קושי באיות, הבנת משמעות המספר וחשיבה כמותית.

לקויי למידה אינם קשורים לאינטליגנציה, נכות, או פגיעות בחושים (לדוגמא ראייה, שמיעה), או פיגור או הזנחה סביבתית.

אחוז לקויי הלמידה באוכלוסייה בגיל ביה"ס הוא 5%-15%.
לקויי למידה אינם חולפים, אך טיפול נכון מסייע לילד לפתח אסטרטגיות קוגניטיביות חלופיות ולרכוש כלים שיסייעו לו "לעקוף" את הקשיים שלו ויגיע להישגים.

קשיי למידה לעומת זאת, הם קשיים שהמקור שלהם סביבתי בעיקר. לדוגמא, חסכים בהתפתחות שפה הנובעים מתמיכה מועטה מדי בהתפתחות השפה של הילד, מצוקות רגשיות או משפחתיות.
ניתן לטפל בקשיי למידה אם מסלקים את מקור הקשיים הסביבתיים או מפצים עליהם באמצעות תגבור הלמידה.

במסגרת הלימודים באשכול, הסטודנטים לומדים כיצד לזהות לקויי למידה וקשיי למידה, ולסייע בטיפול בהם.
מרבית לקויי הלמידה בבתי הספר מתגלים ברכישת הקריאה ויכולת חשיבה מתמטית. שני גורמים אלו משפיעים על ההישגים בלמידה לאורך שנות הלימודים בבית הספר ובמהלך החיים.

נודעת חשיבות רבה לאיתור מוקדם של לקויי למידה, וזיהוי נקודות הקושי של הילד, כדי להתאים לו את הסיוע הנדרש לפרופיל הקשיים הייחודי לו.

בין הקורסים הנלמדים: למידה וקשיי למידה, מבוא לילד עם צרכים מיוחדים, משפחתו של הילד בעל הצרכים המיוחדים, שפה ומוח, קשיים בקריאה ובכתיבה, היבטים רגשיים של ליקויי למידה, קשיים בחשיבה מתמטית, אבחון ליקויים מתמטיים, טיפול בלקויות למידה, קשיי קשב וניתוח התנהגות ועוד.

 

פרוייקטים המרכז לחינוך אורייני
אשכול חינוך בגיל הרך

אשכול חינוך בגיל הרך

התמחות חינוך בגיל הרך עוסקת בהתפתחות הילדים בגיל הרך ובהבנה לצרכיהם מלידתם עד כניסתם לבית הספר. התכנית מעניקה ידע על היבטים של החינוך בגיל הרך, מבחינה התפתחותית ופדגוגית. הלימודים מתייחסים במיוחד לדרכי החשיבה והלמידה של הילד לפני הכניסהלבית-הספר, ולעולמו הרגשי. התכנית מציגה לסטודנטים את השיקולים בבניית פעילות לימודית ההולמת את הילדים בגיל הרך, ומראה כיצד ניתן לעצב סביבה חינוכית ההולמת את צרכיהם. התכנית מטפחת מנהיגות חינוכית בעלת ידע אקדמי וניסיון עבודה עם ילדים.

 • בין הקורסים הנלמדים:  התפתחות רגשית וחברתית בגיל הרך, התפתחות פיסית, מוטורית וקוגניטיבית, התפתחות שפה, קריאה וכתיבה קידום חשיבה מתמטית בגיל הרך, היבטים של הורות ,שפה ומשחק בגיל הרך הדרכה וניהול מסגרות בגיל הרך, דיאלוג בין הורים למחנכים בגיל הרך.
פרוייקטים המרכז לחינוך אורייני
אשכול ניהול במערכות חינוך

אשכול ניהול במערכות חינוך

האשכול לניהול במערכות חינוך פועל להכשיר את בוגריו לתפקוד כאנשי חינוך וניהול במערכת החינוך השונות. במציאות ימינו, יותר ויותר אנשים במערכות החינוך השונות ממלאים תפקידים הכוללים היבטים שונים של ניהול והצורך לרכוש מיומנויות ניהול הולך וגדל.
-אנו מכוונים לכך שבוגר האשכול יוכל להתמודד בהצלחה עם אתגרים ניהוליים במערכות החינוך השונות כשהוא מצויד בידע ובכלים החיוניים לכך.
תכנית הלימודים באשכול מתמקדת ביצירת בסיס ידע על נושאים שונים הקשורים לחינוך וכן יצירת בסיס ידע על היבטים שונים הקשורים לניהול והנהגה בחינוך.
 
• בין הקורסים הנלמדים: מבוא למנהל חינוכי, מנהיגות חינוכית, ניהול עובדים בשירות הציבורי, בית-הספר בפרספקטיבה של תורת הארגון, סוגיות בחינוך לקראת עתיד  לא ידוע, דפוסי קבלת החלטות, הערכת פרויקטים, אתיקה בניהול, ניהול בית הספר בסביבה מתוקשבת ועוד.
פרוייקטים המרכז לחינוך אורייני
אשכול לימודי אוריינות, שפה ומתמטיקה

אשכול לימודי אוריינות, שפה ומתמטיקה

אשכול לימודי אוריינות עוסק במיומנויות היסוד של הלמידה, ומעניק לסטודנטים הבנה מעמיקה של יכולות הלמידה, תהליכי הלמידה ושיטות שונות לפיתוח האוריינות - היכולת לשלוט במגוון מיומנויות הנחוצות לצורך תפקוד נאות בחברה.
 
כיום, נהוג לעשות הבחנה בין מיומנויות למידה לבין למידה כרכישת ידע (למשל, באמצעות קריאת ספרים). מיומנויות למידה קשורות לכישורים בסיסיים, כדוגמת, רכישת הקריאה והיכולת להבין טקסט ורכישת מושגי יסוד של חשבון וחשיבה כמותית.
 
רכישת מיומנויות למידה היא חיונית לכל אדם בחברה המודרנית על-מנת שיוכל להמשיך את לימודיו בהצלחה, למצות את הפוטנציאל האישי שלו, להשתלב בפעילויות שוטפות כאזרח במדינה מודרנית ולתרום לקידומה של החברה.
 
תכנית הלימודים באשכול מתמקדת באוריינות לשונית (שפה וקריאה) ואוריינות מתמטית מהגיל הרך ועד הבגרות, תוך מתן דגש על הקשר בין תיאוריה, מחקר ומעשה.
 
• בין הקורסים הנלמדים: ניצני אוריינות, היסטוריה של המתמטיקה, למידה אלטרנטיבית, מבוא לאוריינות דיגיטלית, שפה ומוח, פיתוח מיומנויות שפה במסגרת החינוכית, תקשורת בין המערכת הבית ספרית למערכת המשפחתית.
פרוייקטים המרכז לחינוך אורייני
"מה שחשוב לי בעיקר הוא חיבור התיאוריה והפרקטיקה ואין ספק שבאקדמית גליל מערבי שמים דגש חזק מאוד על הנושא הזה. למדנו לתרגם את התיאוריה לפרקטיקה וזה תהליך מאוד מרגש ומעצים. בנוסף, בשנה האחרונה ישנה התנסות בבתיה"ס שסוגרת מעגל ומשלבת את כל החומר הנלמד עם המציאות היומיומית  שנתמודד איתה כאנשי חינוך בישראל".
ירדן מליחסטודנטית לתואר שני בייעוץ חינוכי ותעודת הוראה.בוגרת החוג לחינוך.
"מסלול לימודי חינוך באקדמית גליל מערבי מאפשר לגעת בבני אדם ולכוון אותם להתנהלות נורמטיבית בחברה. הלימודים מספקים חשיפה לתחומים רבים ונוגעים במגוון גדול של נושאים. רוב הסגל האקדמי במכללה מגיע מהשטח, אז יש המון דוגמאות חיות. יש יכולת להתמקצע בבחירה של קורסים שקשורים לתחום שאתה אוהב. הכיתות לרוב קטנות ויש יחס אישי וזמינות גבוהה מאוד של המרצים".
תומר לופו חונך כיתת אתגר בכפר נוער גלים.בוגר החוג לחינוך.
"הלימודים באקדמית גליל מערבי הכינו אותי בצורה נהדרת להמשך לימודים אקדמאיים. יש המון כח בידע ולמזלי באקדמית גליל מערבי תמיד היה מי שיענה לכל שאלה שרק עלתה. והכי חשוב: בכל הקשור ברווחה, תמיד מצאתי אוזן קשבת בדקנט.
בנוסף, הלימודים קידמו אותי מבחינה תעסוקתית, קיבלתי כלים רבים מקצועיים ואפקטיביים לעבודתי".
אוסי שומונובעוזרת הוראה ומחקר באקדמית גליל מערבי ומנחת פרויקט עולים בשני בתי ספר בעכו. בנוסף, מורה פרטית לאנגלית ולילדים עם קשיי שפה, קריאה וצרכים מיוחדים.בוגרת החוג לחינוך.
יצירת קשר עם רכזי החוג לחינוך

יצירת קשר עם רכזי החוג לחינוך

שם ותפקיד דוא"ל טלפון
גב' חיה שנאר- רכזת החוג education@wgalil.ac.il ‎04-9015400
גב' אשרת אטיאס - רכזת החוג education@wgalil.ac.il ‎04-9015400
גב' אורטל גז - מזכירת החוג education@wgalil.ac.il ‎04-9015400
 

מה עושים עם תואר ראשון בחינוך?

מקומות עבודה פוטנציאלים: 

  • מלווים, חונכים, מדריכים ורכזים
  • פעוטונים, גני ילדים, צהרונים, קייטנות
  • פנימיות, תנועות נוער, חוגי העשרה, מתנ"סים
  • ארגוני חינוך בלתי פורמלי
  • ארגוני מגזר שלישי – עמותות, מלכ"רים
  • משרות הדורשות השכלה רחבה בתחומים מגוונים
  • התפתחות לתפקידי ניהול זוטר או ניהול בכיר

כיווני התפתחויות עתידיים ואפשרויות לפיתוח קריירה:

הוצאת תעודת הוראה והתפתחות כצוות הוראה במסגרת החינוך הפורמלי

  • תארים מתקדמים והתמקצעות בתחומים ספציפיים
  • מחקר
  • התפתחות כאנשי אקדמיה
  • פתיחת פעוטון או עסק המפסק שירותי הדרכה/ חוגי העשרה הקשור להדרכות בחוגי העשרה
  • התקדמות לתפקידי ניהול בכיר בארגוני חינוך פורמליים ובלתי פורמליים

 

מסלולי לימוד נוספים באקדמית גליל מערבי

 

קורסים נלמדים במסגרת התואר

הלימודים בחינוך הינם במסלול של שלוש שנים - 120 נקודות זיכוי.
בשנה ג' הסטודנטים יעברו התנסות מעשית- פרקטיקום.

קורסי

ליבה

  • יסודות בפסיכולוגיה חינוכית
  • משחקים דיגיטליים בהוראה ולמידה
  • למידה חלופית
  • הערכת הישגים לימודיים
  • אתיקה בחינוך
לרשימה המלאה

מתודולוגיים

  • שיטות מחקר
  • מבוא לסטטיסטיקה והסתברות
  • שימושי המחשב א'
  • שימושי המחשב ב'
לרשימה המלאה

בחירה

  • שילוב הילד עם צרכים מיוחדים
  • שפה ומשחק
  • סינגור עצמי
  • מבוא לאוריינות דיגיטלית
  • מודעות קשובה (mindfulness): פיתוח יכולת קשב
לרשימה המלאה

ניוזלטר החוג לחינוך

אנו מזמינים אתכם להיות מעורבים בחוג לחינוך באקדמית גליל מערבי ולקרוא על פעילויות החוג, פרסומי מרצים, כנסים ועוד.
היכנסו לקריאת הניוזלטר
ניוזלטר החוג לחינוך

כנסים של החוג לחינוך

החוג לחינוך באקדמית גליל מערבי מקיים כנסים במגוון נושאים העוסקים בעולם החינוך, אוריינות, ליקויי למידה ועוד.

 

24.3

כנס מתמטיקה כיצירה

 
1.4

כנס לקויות למידה ה- 11