תואר בחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי*


רוצים לנהל משפחתון, פעוטון או גן ילדים? רוצים להוביל פרוייקטים לילדים צעירים? מקומכם איתנו! אצלנו תלמדו תואר המעניק התמחות בחינוך בגיל הרך (מגיל לידה עד גיל שש).
תואר ראשון בחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי*

תואר ראשון בחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי*

לימודי חינוך והתפתחות הילד בראי הקהילתי*

ראשת החוג: ד"ר עינת נבו
 
תכנית הלימודים בחוג לחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי מעניקה תואר ראשון דו חוגי בגיל הרך, המתמקד בהיבטים התפתחותיים וחינוכיים של הילד בקהילה. תכנית הלימודים חושפת את הסטודנטים לעולמם של ילדים בגיל הרך (מגיל לידה עד גיל שש) ומעניקה להם תשתית ידע רחבה באשר להיבטים הקשורים לחינוך ולהתפתחות ילדים בגיל זה. ידע זה נלמד תוך התייחסות למעגלים המקיפים את הילדים ומשפיעים על חינוכם והתפתחותם, הרקע התרבותי ממנו הם מגיעים, מאפייני המשפחה והקהילה שלהם והשונות השפתית המאפיינת אותם. מטרת התכנית היא להכשיר ולטפח אנשי חינוך מקצועיים דוברי עברית וערבית, שיוכלו להשתמש בידע שרכשו על-מנת ליישמו בסביבות ו/או במסגרות חינוכיות מגוונות תוך עבודה משותפת עם הצוות החינוכי ומעורבות ההורים. תכנית זו נלמדת ביחד עם לימודי ליבה בחינוך.
 

מה לומדים בסלול ללימודי חינוך והתפתחות הילד?

 
תכנית הלימודים בתואר בחינוך והתפתחות הילד (לימודי חינוך לגיל הרך) היא במתכונת דו חוגית. מחצית מהתכנית כוללת קורסים העוסקים בחינוך והתפתחות ילדים בגיל הרך, תוך התייחסות להקשרים הרחבים המקיפים ומשפיעים עליהם, כגון התפתחות ילדים בראייה הוליסטית, התפתחות שפה בהקשרים סביבתיים, עולמו של הילד בראי מודע הקשר, התקשרות עם דמויות חינוכיות בעולמו של הילד ופיתוח ויישום תכניות רגישות תרבות בגיל הרך.
מחצית נוספת של התכנית כוללת קורסי ליבה ממסלול לתואר ראשון בחינוך, כדוגמת פסיכולוגיה חינוכית, פסיכולוגיה קוגניטיבית, משחוק בלמידה, למידה חלופית ועוד.
סטודנטים המעוניינים בכך, יוכלו בשנתם השלישית לשלב את לימודי התואר עם לימודי תעודת הוראה בגיל הרך (בשיתוף עם מכללה להוראה אחרת).
 

אילו כלים ומיומנויות אני ארכוש בתואר ראשון בחינוך והתפתחות הילד?

 
במסגרת התואר ירכשו הסטודנטים ידע תיאורטי רחב בתחומים של חינוך והתפתחות ילדים בגיל הרך (מגיל לידה עד גיל שש). בכל קורס תתקיים התייחסות רבת מימדים להשפעות האפשריות של ההקשר התרבותי, הקהילתי והשפתי על חינוך הילד והתפתחותו ועל תכניות לימוד. מעבר לרכישת ידע תיאורטי, יהיו הסטודנטים מסוגלים לבצע חיבור בין התיאוריה לשטח, ויחשפו לאופן היישום של הידע שרכשו בנושאים ותחומים שונים, דרך פעילות חינוכית קהילתית עם ילדים בגיל הרך. בשנתם השלישית ללימודים, ישתלבו הסטודנטים בפרויקטים בגיל הרך בהם מתבצעת עבודה עם ילדים, משפחות וקהילות, המזמנים להם אפשרות להיות שותפים ליישום תכניות חינוכיות לגיל הרך בנושאים מגוונים.
 

אפשרויות תעסוקה לבוגרי תואר ראשון בחינוך והתפתחות הילד?

  • אופק אקדמי: בוגרי החוג יכולים להמשיך את לימודיהם למגוון תארים שניים, כגון: הגיל הרך ותרפיה. בנוסף, עומדת בפני הבוגרים האפשרות להמשיך את הכשרתם המקצועית על ידי לימודי תעודה, למשל, תעודת הוראה בגיל הרך ועיצוב התנהגות בגיל הרך.
  • אופק תעסוקתי: בוגרי החוג יכולים להשתלב בהוראה, הדרכה, ניהול והובלה של מסגרות חינוך מגוונות (גילאי 0-6) בכפוף לדרישות של כל מערכת חינוכית, פורמלית ובלתי פורמלית. הבוגרים יוכלו גםלעבוד במחלקות החינוך ברשויות המקומיות, בהעברת תכניות העשרה בגני ילדים, במתנ"סים ועוד.
 

תועלות

  • ידע רחב - תכנית בסיס מצוינת הנחוצה לכל הורה ואיש חינוך שעובד עם ילדים בגיל הרך.
  • מקצוע - תואר המאפשר אופק תעסוקתי כגננן/גננת, מוביל/ת מסגרת חינוכית פרטית, מוביל/ת תכניות חינוכיות במסגרת הבלתי פורמלית, עובד/ת מנהלי בתחום החינוך וכדומה.
  • הכרות עם השטח - חשיפה לפעילות במסגרות חינוכיות של הגיל הרך בשנה השלישית ללימודי התואר הראשון.
  • יוזמה והשפעה - רכישת כלים ליישום תכניות חינוכיות במטרה להוביל לשינוי במסגרות חינוכיות לגיל הרך ובקהילה.
 
*התוכנית נפתחת באישור המל"ג- ההסמכה מותנית באישורה
לחצו כאן לחוג לחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי בידיעון

מה עושים עם תואר ראשון בחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי

מקומות עבודה פוטנציאלים: 

בוגרי החוג יכולים להשתלב בהוראה, הדרכה, ניהול והובלה של מסגרות חינוך מגוונות לילדים בגילאי לידה עד שש (כדוגמת, משפחתונים, פעוטונים, גני-ילדים וצהרונים) וזאת בכפוף לדרישות של כל מערכתחינוכית, פורמלית ובלתי פורמלית. הבוגרים יוכלו גם לעבוד במחלקות החינוך ברשויות המקומיות, בהעברת תוכניות העשרה בגני ילדים, במתנ"סים ועוד.


כיווני התפתחויות עתידיים ואפשרויות לפיתוח קריירה:

בוגרי החוג יכולים להמשיך את לימודיהם למגוון תארים שניים, כגון: הגיל הרך ותרפיה. הבוגרים יוכלו להמשיך את הכשרתם המקצועית על ידי לימודי תעודה, למשל, תעודת הוראה בגיל הרך ועיצוב התנהגות בגיל הרך.

מסלולי לימוד נוספים באקדמית גליל מערבי

קורסים נלמדים במסגרת התואר

הלימודים בחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי הינם במסלול של שלוש שנים - 120 נקודות זיכוי.
בשנה ג' הסטודנטים יעברו התנסות מעשית- פרקטיקום.

ילדים מתפתחים ולומדים

  • התפתחות ילדים בגיל הרך בראייה הוליסטית
  • התפתחות שפה בהקשרים סביבתיים
  • דיאלוג בין ילדים ועם ילדים
  • חשיבה מתמטית בעולמם של ילדים וטיפוחה
  • פרספקטיבות של ילדים בגיל הרך
לרשימה המלאה ילדים מתפתחים ולומדים

הסביבה והקהילה בגיל הרך

  • אפשר גם אחרת: תכניות ייחודיות בגיל הרך
  • למידה חוץ גנית: הקשרים חברתיים, תרבותיים ואישיים
  • סוגיות ואתגרים בעבודה חינוכית בסביבה רב-תרבותית
  • פיתוח ויישום תכניות רגישות תרבות בגיל הרך
  • יוזמות ויצירתיות בגיל הרך
לרשימה המלאה הסביבה והקהילה בגיל הרך

המשחק בעולמו של הילד

  • פעילויות פנאי של ילדים בגיל הרך בהקשר חברתי תרבותי
  • משחקי תנועה לגיל הרך
  • המשחק בעולמו של הילד ותפקיד המבוגר בטיפוחו
  • ספרים וסיפורים בגיל הרך
  • מופעים תיאטרליים וילדות: הסביבה התרבותית של הילד כיצרנית ידע
לרשימה המלאה המשחק בעולמו של הילד

"תואר תואר" בחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי

אנו מזמינים אתכם ללמוד חינוך ולקויות למידה במסלול "תואר תואר", בו תקבלו גם תואר ראשון בחינוך ולקויות למידה וגם הסמכה למקצוע לבחירתכם!
 
למידע נוסף על תואר תואר
ד"ר בהאא מחול
ד"ר בהאא מחול
מרצה מין החוץ בחוג לחינוך והתפתחות הילד בראי קיהלתי
גב' שירלי-שירה ירחמיאל
גב' שירלי-שירה ירחמיאל
מרצה מין החוץ בחוג לחינוך והתפתחות הילד בראי קיהלתי
גב' סוהא מוסא
גב' סוהא מוסא
מרצה מין החוץ בחוג לחינוך והתפתחות הילד בראי קיהלתי
ד"ר מעיין שמעוני
ד"ר מעיין שמעוני
מרצה מין החוץ בחוג לחינוך והתפתחות הילד בראי קיהלתי
יצירת קשר עם רכזת החוג לחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי

יצירת קשר עם רכזת החוג לחינוך והתפתחות הילד בראי קהילתי

שם ותפקיד דוא"ל טלפון
גב' חיה שנאר- רכזת החוג education@wgalil.ac.il ‎04-9015400
גב' אשרת אטיאס - מזכירת החוג education@wgalil.ac.il ‎04-9015400
גב' אורטל גז - מזכירת החוג education@wgalil.ac.il ‎04-9015400