דלג לתוכן המרכזי

חגית אליאס

בת 26, מתגוררת בנהריה סטודנטית לחינוך אשכול אוריינות
כשהתחלתי את הדרך לתואר האקדמי הבנתי שאני צריכה ללמוד מכינה כדי לשפר את הבגרויות שלי וכדי שאוכל להתקבל לתואר ראשון. בתחילת הדרך במכינה, הבנתי כמה האתגר שלפניי מורכב. עליי להיזכר בחומר שלמדתי בתיכון, ללמוד לבחינות להגיש עבודות בזמן, ללמוד חומר חדש ועוד…
כבר במכינה, היחס האישי שקיים באקדמית גליל מערבי שבה אותי, מרצי המכינה ליוו אותי יד ביד לאורך כל הדרך ויצאתי מהמכינה עם כלים שסייעו לי המון בלימודי התואר.

חשוב לי לציין את מוטי ויינטראוב, יועץ חינוכי במכינות. מוטי עזר לי להבין מה זה תואר בכלל ולהתמקד במה אני באמת רוצה, הוא חידד אצלי את הרצון ללמוד וההבנה שהתואר הראשון הוא לטובתי ושאני לגמרי יכולה להצליח במכינה ולעבור בהצלחה לתואר ראשון. הלימודים במכינה סיפקו לי מקפצה אדירה בלימודי התואר, הרבה מהתחומים שלמדתי במכינה פגשתי בלימודי התואר, הגעתי ללימודים חזקה עם ידע קודם וקרקע יציבה.

איך שמעת על המכללה האקדמית גליל מערבי?

חברות שלי שלמדו כאן המליצו על המכללה בחום.

מה את אומרת על האווירה בקמפוס?

אני מאוד נהנית במכללה ברמה החברתית. יש לי כאן חברים מתקופת המכינה, שהמשיכו איתי. אמנם בשנה השלישית אנחנו נפגשים פחות. אבל תמיד יש כאן אנשים טובים, אני אף פעם לא מרגישה לבד.

איך זה ללמוד בחוג לחינוך?

הסגל האקדמי בחוג מצוין – מהמרצים ועד הסגל המנהלי תמיד יש מענה לכל צורך שעולה, היענות סופר גבוהה אצל מרצים ובעיקר קשר אישי מולם. יש תחושה שבאים לקראתך, זה כיף, מרגיע ומוערך.

מה הניע אותך ללמוד בחוג לחינוך?

התחלתי ללמוד חינוך תוך דגש על שילוב טכנולוגיות למידה חדשניות כדי לקבל כלים ולממש אותם בקרב הילדים שיהיו לי וכמובן בקרב תלמידי ביה”ס והגנים. יש הרבה שינויים וחידושים טכנולוגיים שהופכים את הלימודים לכיפיים ומאתגרים. אני לומדת באשכול אוריינות, היתרון בלימודים באקדמית גליל מערבי הוא שהם מאוד מעשיים, אני רוכשת כלים לחיים החומר הנלמד לא רק תיאורטי אלא הרבה ממנו מעשי.

מה את רוצה לעשות כשתהיי גדולה?

אני רוצה להיות מחנכת בכיתה א’. להקנות לילדים תהליכים ראשונים של למידה. להיות שם בשבילם במעבר מהגן לכיתה א’.

האם יצא לך לקחת חלק בעשייה חברתית במהלך הלימודים?

השתתפתי בפר”ח בשנה ב’. חנכתי ילדה לקוית שמיעה במשך שנה – זה רק חיזק אצלי את הידיעה שבחרתי תחום לימודים שהוא נכון עבורי. בנוסף לתרומה המדהימה לקהילה, זכיתי ליישם את חומרים הנלמדים בשטח.

קורס שאת אוהבת במיוחד?

‘היבטים שונים של הורות’ של ד”ר עוז גוטרמן. קורס מדהים, שמרתי את כל החומר, הכל מעניין בקורס, וכל כך הושפעתי ממנו עד שאני שוקלת ללמוד אצלו סמינריון בהצבת גבולות.

מרצה מעורר השראה:

יש הרבה, אני אציין את ד”ר מאיה קלמן הלוי – למדתי להכיר אותה במהלך קורס בשנה א’. מעבר לעובדה שהיא תותחית ברמה המקצועית-אקדמית, היא ממש רואה את הסטודנטים ואפשר לדבר איתה. במהלך בתואר התייעצתי איתה על משהו והרגשתי שאני מקבלת עצה טובה, ממש כמו מחברה.

חוויה בלתי שנכחת מתקופת הלימודים:

קורס אנגלית במכינה. היה לי קשה מאוד באנגלית, ממש לא האמנתי בעצמי. לא ביקשתי הרבה, רק לעבור. בסוף הסמסטר הראשון של קורס טרום בסיסי א’, קיבלתי ציונים ממש נמוכים – הייתי על סף ייאוש. המרצה, מרים כהן, הייתה בהתחלה קשוחה מאוד, אבל היא עודדה אותי לעבוד קשה, ואחרי עבודה קשה זה השתלם. בזכותה המשכתי לטרום בסיסי ב’ ואז באמת ראיתי את הקפיצה שלי באנגלית. מרים הראתה לי כמה רחוק אני יכולה להגיע בזכות העבודה הקשה שלי.
בהמשך, כשכבר הייתי בשנה א’ בתואר, מרים יצרה איתי קשר והציעה לי לבוא ולספר לסטודנטים במכינות על הדרך שעברתי בקורסי אנגלית. הגעתי, סיפרתי על עצמי והיה מאוד מרגש. זו הייתה החותמת הסופית עבורי שהצלחתי באנגלית.

המסר שלי לכל הס

שינוי גודל גופנים
ניגודיות