הגענו למקום הנכון! בוגרים וסטודנטים מספרים

הגענו למקום הנכון! בוגרים וסטודנטים מספרים


הבוגרים והסטודנטים של האקדמית גליל מערבי מספרים על החוויות שלהם, איפה הם היום ואיך הלימודים במכללה עזרו להם להגיע לשם.

אן זינגר

אן זינגר

מה למדתי במכללה:
קרימינולוגיה.
 
איפה אני היום:
לומדת תואר שני בקרימינולוגיה קלינית באוניברסיטת בר-אילן ומתנדבת במערך של קהילה טיפולית לנשים שיוצאות ממעגל ההתמכרות. נמצאת איתן יום בשבוע ומעבירה הדרכות שונות.
 
איך הלימודים קידמו אותי: בזכות הלימודים הגעתי לתואר השני ברמה טכנית-תיאורטית מצוינת. בוגרי אוניברסיטאות עם תארים בפסיכולוגיה וחינוך הגיעו עם צורך לבצע השלמות רבות, ובוגרי הקרימינולוגיה במכללה הגיעו בלי צורך להשלים אפילו שעה. הגענו מלאים בתוכן רציני. המכללה בכלל והחוג בפרט ממש גידלו אותי לתוך כל מה שקשור לאקדמיה. למדתי הרבה מעבר ללימודים.
 
רגע בלתי נשכח מתקופת הלימודים:
בשנה הראשונה לא עברתי את אחד הקורסים בסטטיסטיקה, וזה היה נראה כמו נקודה שאי אפשר להמשיך ממנה. הבעתי את הקשיים שלי בכנות מול כל המערך מרצי החוג?, ובאמת היה מי ששמע וראה. בסופו של דבר קיבלתי איזשהו פתרון יוצא דופן והצלחתי להמשיך ביחד עם כולם. איפשרו לי להביא את עצמי כמו שאני וללמוד ביחד איך מתנהלים. לא חשבתי שבתוך האקדמיה יספגו את זה, אבל היה שם מי שהקשיב. זו החוויה שאני הולכת איתה עד היום – שאני יכולה להרים טלפון ויש בית לחזור אליו.
 
למי שמתלבט מה ללמוד הייתי מציעה לעשות את המסלול שלי כי:
התכנים הם רחבים ועמוקים מאוד. למי שרוצה לצאת לקרימינולוגיה קלינית – אין מדויק מזה. גם אלו שממשיכים לחינוך ולפסיכולוגיה יוצאים עם מבואות שימושיים בהרבה תחומים.
 
אם לא הייתי עוסקת בתחום שלי הייתי עוסקת ב:
לא רואה את עצמי בשום מקום אחר. זה לא תמיד קל, אבל ברור לי שזה המקום הנכון עבורי.
 
טיפ לסטודנט שנה א':
שיבואו פתוחים ללמוד, יש הרבה מה ללמוד ולספוג מהמרצים. הרבה דברים חדשים לקלוט.
 
למידע על תואר ראשון בקרימינולוגיהאן זינגר
אורן שגב

אורן שגב

מה למדתי במכללה:
תואר ראשון רב תחומי בכלכלה ומינהל עסקים. בהמשך תואר שני במנהל עסקים במכללה נתניה.
 
איפה אני היום:
מנהל בקרה עסקית באלביט. יש לי צוות של שני עובדים ואנחנו מבצעים בקרה שוטפת לכל ההיבט הפיננסי והתפעולי של פרויקטים, בעיקר בסקטור הצבאי. אנחנו אחראים ללוות את מנהל הפרויקט ולתת לו מידע שוטף על העמידה ביעדים – גם פיננסיים וגם תפעוליים.
 
איך הלימודים קידמו אותי:
התפקיד דורש יכולת למידה עצמאית, וזה משהו שהאקדמיה מפתחת אצלך. פיתוח מיומנויות וכלים, חשיבה מובנית, יצירתיות – כל אלו התפתחו אצלי במהלך הלימודים. האקדמיה יודעת לשים מסגרת לדברים. בנוסף, הקניית ידע מקצועי של מושגים מספקת שפה משותפת עם אנשי הצוות.
 
רגע בלתי נשכח מתקופת הלימודים:
במכללה קיבלתי את ההזדמנות להיות מתרגל עוד כשהייתי סטודנט ואיפשרו לי לעמוד מול כיתה של עשרות אנשים פעם ראשונה שאתה נכנס לכיתה ומבין פתאום את המעמד.
 
למי שמתלבט מה ללמוד הייתי מציע לעשות את המסלול שלי כי:
הוא פותח ידע נרחב - מקצועי וניהולי. אתה מקבל יכולת להתמודד עם עולם הניהול והכלכלה שאיתו אתה צריך להתמודד בעבודה. זה תוכן מקצועי שבלעדיו אי אפשר לעסוק בתחום.
 
אם לא הייתי עוסק בתחום שלי הייתי עוסק ב:
משפטים. כי אני נמשך לעולם החוק והחוקה, לפאסון, לטייטל.
 
טיפ לסטודנט שנה א':
כבר בלימודים חפש אפשרות להשתלב במקום עבודה בהקדם האפשרי, רצוי בחברה שהיא תעשייתית ויצרנית. אל תישאר במבט-על, אלא תחווה דרך האצבעות והרגליים. קשה להיקלט בחברות טובות לאחר סיום הלימודים, הרבה יותר קל לשדרג משרת סטודנט לעובד מן המניין במשרה מלאה.
למידע על תואר ראשון בביה"ס לניהולאורן שגב
תומר לופו

תומר לופו

מה למדתי במכללה:
חינוך ולקויות למידה
 
איפה אני היום:
מחנך כיתת "אתגר" (המקדמת ילדים מתקשים לקראת בגרות מלאה) בכפר הנוער גלים. בנוסף, מלמד שם מתמטיקה.
איך הלימודים קידמו אותי: החשיפה לנושאים רבים בתחום החינוך ולקויות הלמידה מסייעת לי מאוד באיתור הקשיים של תלמידים בכיתה וגם בפרקטיקה של העזרה להם. זה מפתח מאוד את החשיבה היצירתית בהוראה.
 
איך הלימודים קידמו אותי:
החשיפה לנושאים רבים בתחום החינוך ולקויות הלמידה מסייעת לי מאוד באיתור הקשיים של תלמידים בכיתה וגם בפרקטיקה של העזרה להם. זה מפתח מאוד את החשיבה היצירתית בהוראה.
 
רגע בלתי נשכח מתקופת הלימודים:
ההיכרות עם ד"ר ורד וקנין-נוסבאום, ראש החטיבה ללקויות למידה אז וכיום ראשת החוג לחינוך. כל אחד צריך מבוגר משמעותי אחד שמאמין בך. היא איתרה אותי מהר מאוד וקידמה אותי להיות עוזר מחקר והוראה שלה.
 
למי שמתלבט מה ללמוד הייתי מציע לעשות את המסלול שלי כי:
הוא נותן את האפשרות לגעת בהרבה בני אדם ולכוון אותם להתנהלות נורמטיבית בחברה. הלימודים מספקים חשיפה לתחומים רבים ונוגעים במגוון גדול של נושאים. רוב הסגל האקדמי במכללה מגיע מהשטח, אז יש המון דוגמאות חיות ולא מסתפקים בלקרוא מהדף על דברים שאנשים אחרים עשו. יש יכולת להתמקצע בבחירה של קורסים שקשורים לתחום שאתה אוהב. הכיתות לרוב קטנות ויש יחס אישי וזמינות גבוהה מאוד של המרצים.
 
אם לא הייתי עוסק בתחום שלי הייתי עוסק ב:
מלצרות (צוחק). כי זה אחלה כסף וגם נותן סיפוקים מיידיים ועבודה עם אנשים.
 
טיפ לסטודנט שנה א':
תשקיע במבואות. המבוא התיאורטי הוא הבסיס לכל התחומים. מהלמידה מהמבוא לפרקטיקה אתה מקבל את ההבנה על התהליכים שקורים – ואז יהיה לך קל ליישם כשתגיע לשטח.
למידע על תואר ראשון בחינוךתומר לופו
אדם בן-קיקי

אדם בן-קיקי

סטודנט לניהול וכלכלה ששובץ לפרקטיקום בעיריית קריית ים.
 
 
הפרקטיקום בביה"ס לניהול ע"ש סר הארי סולומון  מאפשר לסטודנטים להציץ לחיים שאחרי התואר ולהתנסות בעבודה בשטח – בליווי צמוד של מנחה מקצועי.
 
במסגרת הפרויקט מתמקדים אדם וחבריו לצוות בהתחדשות עירונית דרך תכנית פינוי-בינוי. חברי הצוות מנסים להבין מה יהפוך שכונה מסוימת בעיר לאטרקטיבית יותר עבור דיירים פוטנציאליים. "יכול להיות שאחרי שנגיש את הדו"ח הזה יעברו אפילו חמש שנים עד שהתוכנית תצא לדרך – כי בגלל הביורוקרטיה עיריות עובדות לאט מאוד", מספר בן קיקי. "רק להיפגש עם מהנדס מחוז יכול לקחת שלושה חודשים. אבל זה עדיין מרגש שעושים משהו בפועל ולא רק על נייר, משהו שישנה את השטח – גם אם זה ייקח זמן. יש ימים שאנחנו יוצאים לשטח ומסתכלים, מסתובבים בשכונה, מדברים עם הדיירים כדי לבדוק מה הם חושבים ולקבל את התמונה הרחבה. זה מרתק".
למידע על תואר ראשון בביה"ס לניהולאדם בן-קיקי
ניקול מאהלר

ניקול מאהלר

מה את לומדת?
תואר ראשון בלימודי תאטרון.
 
איך ולמה הגעת ללימודים במגמת מחול?
התחלתי את הלימודים עם ניסיון בתור רקדנית ויוצרת. הלימודים נתנו לי הרבה מאוד כלים להיכנס לתחום שעניין אותי מאוד- מחול משולב (מחול שמשלב אנשים עם מוגבלויות פיסיות).
כיצד הלימודים סייעו לך בתחילת הדרך?
 
בזכות התמיכה של המרצה נעמה שפיצר והקורס בהנחייתה, "מחול בקהילה", קבלתי אומץ לפנות למשרד התרבות ולהגיש הצעה לפרויקט שנקרא "רקדן בקהילה". מדובר בפרויקט מסובסד מטעם המשרד בו היוצר מקבל משכורת עבור עבודה במחול עם אוכלוסיות מוחלשות. ללא התוכנית לא היו אוכלוסיות אלו נחשפות למחול. במסגרת הפרויקט הנחיתי מספר קבוצות וביניהם: נערות במצבי סיכון, מבוגרים שמתמודדים עם בעיות נפשיות וצעירים עם מוגבלויות פיסיות. מבחינתי, עצם ההרגשה שאני יוצרת שינוי בחיים של אנשים ומאירה להם צדדים אופטימיים בהווייתם, נותנת תחושת סיפוק גדולה.
 
באילו עוד פרויקטים את מעורבת כיום?
בימים אלה אני מקדמת את המופע "פורנו השראה": יצירה עצמאית מקורית שהעליתי בפסטיבל עכו השנה. היצירה עוסקת ביחסים בין אנשים בלי מוגבלויות נראות לאנשים נכים. המושג פורנו השראה נטבע על ידי אקטיביסטית נכה (בשם סטלה יאנג) שמחתה כנגד החפצתם של בעלי מוגבלויות והשימוש בהם כאובייקטים להשראה. היצירה הסופית מתארת את האינטימיות והכנות שנוצרת שמצליחים להסתכל מעבר לדעות הקדומות. בנוסף, אני מלמדת חוג מחול משולב בעין המפרץ. כולם מוזמנים לבקר.
 
מה את הכי אוהבת בלימודים ובמכללה?
אני הכי אוהבת את התחושה הטובה שהמערכת נותנת לסטודנט. היחס האישי והתחשבות בצרכים, כמו הצורך לשלב את הלימודים עם עבודה ואימהות, זה לא משהו מובן מאליו.   
 
מה היית אומרת למי שמתלבט, האם ללמוד במגמה?
למי שרוצה לעסוק בתחום אני יכולה לספר שבתור יוצרת ומנחת קבוצות את הידע המעשי והתיאורטי שאני צוברת בלימודי היום אני מיישמת בשטח, בערב.
 
איזה טיפ יש לך לכלל הסטודנטים במכללה?
זכרו, החטיפים באקדמון זולים יותר מבקפיטריה.
 
תמונה מתוך היצירה: "פורנו השראה"
קרדיט צלם: מנדי פאלק
למידע על תואר ראשון בתיאטרוןניקול מאהלר
קובי זגורי

קובי זגורי

סטודנט לניהול וכלכלה ששובץ לפרקטיקום במקום עבודתו- פלרם תעשיות.
 
אצל קובי הדרך לפרקטיקום הייתה קצת שונה. זגורי לומד את התואר במסלול לאנשים עובדים ועובד בפלרם תעשיות, חברה המייצרת לוחות פלסטיק. המדיניות של תוכנית הפרקטיקום היא לעודד סטודנטים הנמצאים בתפקידי ניהול לבצע את   הפרקטיקום במקום עבודתם. זגורי הציע למרכז הפרקטיקום לבצע את הפרויקט בפלרם, מקום עבודתו.
במסגרת זו הפכו זגורי ושני סטודנטים נוספים (המשמשים גם הם בתפקידיניהול) לצוות שאחראי על היעילות התפעולית של המחסן הטכני. בתוקף אחריותם היו צריכים להצביע על כלהבעיות והכשלים של המחסן בשירותובתפעול היומיומי ולהציע פתרונות.
"נפגשים עם אנשים ובודקים מה מפריע להם", מספר זגורי. "חוקרים איפה הבעייתיות ומנתחים את הכל. כך למדתי איך כל המערך הזה מתפקד – מהבקשה למוצר/שירות ועד להגעה שלו. מבינים את כל התהליך מההתחלה: איך דברים קורים, זזים, אילו חוליות יש בשרשרת ומה תפקידה של כל חוליה. הצוות שלי בנה שאלון שביעות רצון שאמור לספק נתונים ולהציף בעיות, ואז ניתחנו את זה והצענו פתרונות – תוך כדי חקירת ספרות בנושא ובדיקת מודלים אחרים הקיימים בשוק".
 
איזה דברים שלמדת בכיתה עזרו לך בהתמחות?
"בראש ובראשונה כל המושגים הטכניים. מה זה שרשרת אספקה, איך המערך מתפקד. בשיעורים קיבלנו דוגמאות של מערכות שונות ותפקודן ותפעולן. תוך כדי העבודה מוצאים את הקשר לתיאוריה ומחברים בינה לבין הפרקטיקה".
 
 
למידע על תואר ראשון בביה"ס לניהולקובי זגורי
גלעד כאליפא

גלעד כאליפא

מה למדת?
תואר ראשון בלימודי תאטרון.
 
מה אתה יכול לעשות עם תואר ראשון בלימודי תאטרון?
לעבוד עם אוכלוסיות שנות בתחום התיאטרון הקהילתי והחינוכי ולשלב בסיום התואר המשך לתואר שני בתיאטרון ותואר שני בטיפול דרך דרמה.
 
האם תוכל להתפרנס מעבודה בתחום כבר במהלך הלימודים?
הלימודים אינטנסיבים אבל בלי שום ספק התואר חושף אותך לקבוצות ומוסדות בהם תוכל להשתלב ולעבוד במהלך התואר .
 
האם ניתן לשלב עשייה אמנותית ועבודה חינוכית וקהילתית?
כן, ללא שום ספק.
 
האם התואר יאפשר לך ללמד בבית ספר?
התואר יחודי בכך שהוא תואר אקדמי ומאפשר לך לפתוח מגמות תיאטרון (שילוב של תעודת הוראה) וללמד בבתי ספר יסודי ותיכונים.
 
מה הקשר בין תאטרון חינוכי וקהילתי לטיפול באמנויות?
הקשר הוא בלתי נפרד , כשאץה עובד עם הקהילה הפאן הטיפולי נכנס גם אם נרצה וגם אם לא
 
למידע על תואר ראשון בתיאטרוןגלעד כאליפא
לירן סנקר

לירן סנקר

בוגר החוג לניהול וכלכלה, ששובץ לפרקטיקום בספריה המרכזית
בטכניון ובתום ההתנסות זכה לקבל תפקיד שם.
 
הפרקטיקום שלו כבקר תקציבים בספריה המרכזית של הטכניון הפגיש אותו בעיקר עם מחשבים, ספרים ומספרים. "בפרקטיקום עזרתי למנהלת החשבונות בניהול התקציבים, הבקרה התקציבית והנהלת החשבונות של כל ספריות הטכניון", הוא מספר. "לכל פקולטה יש את הספרייה שלה, אבל העובדים של הספרייה המרכזית אחראים על כל ספריות הפקולטות מבחינה תקציבית. זו הרבה עבודה טכנית, עבודה של מספרים: חשבוניות, תקציבים, בניית טבלאות אקסל. לי זה היה מעניין כי אני איש של מספרים. לאחר שלושה חודשי פרקטיקום מנהלת החשבונות הציעה לי משרת סטודנט. נעניתי להצעה, ועוד מעט אני סוגר שנה בתפקיד. בכל מקרה המשכתי ללמוד לתואר שני בסטטיסטיקה ולוגיסטיקה באוניברסיטת חיפה כי אני מבין שצריך בימינו בשוק ובעיקר במקום עבודתי יותר מתואר ראשון".
מה למדת שם במהלך הפרקטיקום?
"את הדבר הכי חשוב: יחסי אנוש ויחסי עבודה עם אנשים אחרים. התמקצעתי ב־ SAP ובאקסל ורכשתי ניסיון בתוכנות מחשב שונות. וכמובן המון ידע וניסיון בניהול ובקרת תקציבים, ניתוח דוחות, ניתוח כמויות של מידע – אלו דברים שלא לומדים בתואר".
למידע על תואר ראשון בביה"ס לניהוללירן סנקר
רוית שטרן

רוית שטרן

מה למדת?
תואר ראשון בלימודי תאטרון.
 
מה את יכולה לעשות עם תואר ראשון בלימודי תאטרון?
קודם כל את יכולה לשמוח שסיימת תואר בתחום שאת אוהבת! ודבר שני יש המון תחומים את יכולה לפתוח קבוצת תיאטרון קהילתי בכל קהילה שמדברת אליך, ילדים, נוער, מבוגרים וקשישים. עם מגוון אוכלוסיות. את גם יכולה להיכנס למערכת החינוך הפורמלי וללמד תיאטרון. פשוט תבחרי מקום ולכי על זה!
 
האם ניתן להתפרנס מעבודה בתחום כבר במהלך הלימודים?
בוודאי! גם עוד לפני שמסיימים את התואר יש עבודות למשל בקרן קרב שמחפשים מורים לתיאטרון (גם לא מוסמכים) והרבה מקומות שצמאים לעשיה תיאטרונית, אני למשל כבר בשנה הראשונה של הלימודים פתחתי קבוצה במועדונית של הרווחה במעלות.
 
האם תוכל בעתיד לשלב עשייה אמנותית ועבודה חינוכית וקהילתית?
בעיני זה דבר שמגיע יחד כבר מהרגע הראשון! תיאטרון קהילתי לא צריך להיות אמנותי פחות מכל אמנות אחרת.
 
האם התואר מאפשר ללמד בבית ספר?
כבר בשנה השלישית לתואר ניתן לשלב לימודי הוראה בתיאטרון מה שמאפשר לימודים של חטיבה ותיכון.
 
 מה הקשר בין תאטרון חינוכי וקהילתי לטיפול באמנויות?
תיאטרון קהילתי מפגיש אותנו עם כל הדברים הכי אינטימיים שלנו בחיים, חלקם ידועים לנו ופתורים וחלקם עוד טריים. המפגש הזה הוא סוג של טיפול בפני עצמו (למרות שתמיד חשוב להבין שאנחנו לא קבוצה טיפולית כל עוד אנו מוכשרים לכך) לכן הקשר הוא מאוד טבעי ואף מתבקש.
 
האם לימודי התיאטרון במכללה הם בסיס ללימודי דרמה תיראפיה ופסיכודרמה?
הם בהחלט בסיס, זוהי אחת השיאיפות שלי... אולי נתראה.
 
למידע על תואר ראשון בתיאטרוןרוית שטרן
יוליה הדר יליסבטסקי

יוליה הדר יליסבטסקי

מה למדת?
למדתי תואר ראשון בניהול.
 
איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד?
אני עובדת היום בחברת הראל במחלקת תביעות בריאות וחו"ל כרפרנטית במוקד ניתוחים.

כיצד מה שלמדת מסייע לך בביצוע תפקידך?
תכני התואר, קורסי ניהול בפרט, עזרו לי להבין יותר את עולם הארגונים. משאבי אנוש, פסיכולוגיה חברתית, אסטרטגיה ושיווק, יישומי מחשב ואקסל, אך יותר מהתכנים עזרו לי המטלות שהיו במהלך התואר שהעניקו כלים להתמודדות עם תכנים חדשים ולמידתם, עמידה בזמנים, התמודדות עם לחץ וחלוקת זמן בין משימות, הצגה עצמית מול קהל ועוד. כל הדברים הבסיסיים האלה שנרכשו מאותן משימות של הצגת עבודות מול כל הכיתה והכנת פרזנטציות.
התואר פיתח סקרנות ללמידה מתמדת של דברים חדשים ואמונה בעצמי שאפשר ללמוד תמיד הכל, פתיחות מחשבתית, לדעת להתאים את עצמי לסביבה שבה נמצאת.
הדברים הבסיסיים שהם כה טריוויאליים הם הכלים האמיתיים שקיבלתי שמשמשים בחיים ובעבודה, כי תכנים יכולים תמיד להשתנות.
 
למה את הכי מתגעגעת במכללה?
מתגעגעת מאוד לחברים, מרצים ומתרגלים, היחס האישי והאווירה.

מה הטיפ שלך למי שמתחיל ללמוד?
לזכור כי הגישה שלו ולא הכישרון שלו יקבעו כמה גבוה הוא יגיע.
למידע על תואר ראשון בניהול יוליה הדר יליסבטסקי
לין זוהר

לין זוהר

מה למדת?
תואר ראשון בתאטרון-מחול
 
איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד?
מלמדת מחול ילדים מגלאי 4-11 בנים ובנות ברחבי המועצה האזורית מטה אשר
 
כיצד מה שלמדת מסייע לך בביצוע תפקידך?
הלימודים במכללה נתנו לי מגוון שלם של טכניקות כיצד להיות מורה יותר טובה. חידשו לי דברים שלא ידעתי על סגנונות ריקוד מסויימים ונחשפתי לסגנונות חדשים ומרעננים שנתנו לי המון חומר לעבוד איתו בשיעורים שלי היום. מכיוון שהשיעורים היו מגוונים ולא רק עסקו במחול אלא גם באיך לגשת לכל מיני סוגים של אוכלוסיות שרוצים ללמוד מחול או שדרך תנועה ניתן להגיע אליהם בצורה יותר מהנה וחוויתית
כמו נוער בסיכון וקשישים.
 
למה את הכי מתגעגעת במכללה? 
לקבוצה איתה למדתי. האנשים שפגשתי הם אנשים שישארו איתי לכל החיים, ההוויה שנוצרה בינינו ועצם העובדה שהיינו קבוצה מאוד מגוונת, כל אחד הביא את העולם שלו בין אם זה בעולם התאטרון או המחול היה תמיד ממי ללמוד ולהתרשם. 
 
מה הטיפ שלך למי שמתחיל ללמוד?
ללמוד בלב שלם. גם אם יש תחומים מסויימים שלא מדברים אליכם בהתחלה,
תמיד באיזשהו שלב משהו יתפס אותכם ואתם תהיו מהופנטים ותרצו רק עוד ועוד אינפורמציה.
אז תשארו עם ראש פתוח ותקבלו בברכה כל קורס וכל מבחן גם אם קצת קשה.
למידע על תואר ראשון בתיאטרוןלין זוהר
חן אורמן

חן אורמן

מה למדת?
תואר ראשון בלימודי שימור.
 
איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד?
כיום אני עובדת ברשות העתיקות, מינהל שימור בתפקיד מפקחת שימור עכו.
 
כיצד מה שלמדת מסייע לך בביצוע תפקידך?
התואר הכיר לי תחומים מגוונים בעולם השימור הנוגעים להיסטוריה, אמנות, סוציולוגיה וטכנולוגיות בנייה. בנוסף, קיבלתי כלים שעזרו לי להבין איך כל התחומים האלה מתחברים ביחד ולהבין מה הגישה שלי לשימור ועזרו לי למצוא את הנישה שלי בעולם כל כך רחב.
 
למה את הכי מתגעגעת במכללה?
להווי החברתי. נמצאים בתחום עם אנשים שאוהבים את עולם השימור. הלימודים היו מלאים בפעילויות והרווחתי זיכרונות.
 
אילו טיפים היית נותנת לסטודנט שמתחיל ללמוד במכללה?
לתת זמן והזדמנות ללימודים. רובנו חוזרים ללמוד שנים אחרי התיכון ולוקח זמן להתחבר למקצוע ולחזור למסגרת הזו ולעמוד בלחץ של מבחנים והגשת עבודות.
אני מציעה לבוא בגישה חיובית כי התקופה הסטודנטיאלית עוברת מהר ובסוף נהנים גם מזה.
 
למידע על תואר ראשון בשימורחן אורמן
רונית מרקדו

רונית מרקדו

מה למדת?
תואר ראשון בתיאטרון - המגמה לתיאטרון חינוכי קהילתי.
 
איפה את עובדת היום ובאיזה תפקיד?
מנחה 2 קבוצות תיאטרון קהילתי - האחת של מוגבלים שכלית והשנייה של קשישים. ב "תיאטרון העם" בניהולו של יוסי אלפי - בצוות ההפקה של פסטיבל מספרי הסיפורים. ומעבירה שיעורי עזר לסטודנטים הלומדים בחוג לתיאטרון במכללה. כבר במהלך הלימודים, הדרכתי בתחום הדרמה ב "קרן קרב" והעברתי שיעורי "תיאטרון - סיפור" בגני ילדים.
 
כיצד מה שלמדת מסייע לך בביצוע תפקידך?
הלימודים עסקו בכל התחומים הקשורים לעולם התיאטרון, החל מהיסטוריה ותאוריה, דרך לימודי משחק, בימוי וכתיבה דרמטית. כמו כן התנסינו בהנחיית קבוצות ובהכנת תלמידי תיכון לבחינת הבגרות המעשית בתיאטרון. הלימודים הפכו למקצוע מיד עם צאתי לשוק העבודה, וזאת עוד במהלך הלימודים.
 
למה את הכי מתגעגעת במכללה?
לאווירה הסטודנטיאלית, השיעורים המרתקים, השיחות עם המרצים שהיו בשבילי מודל לעשייה תיאטרונית בקהילה וליצירה בתחום התיאטרון, ימים של חזרות, ובפרט לחברותיי וחבריי ללימודים, אשר הפכו להיות האנשים הקרובים ביותר אליי במהלך תקופת הלימודים, ואשר נשארו ויישארו לעד חבריי הטובים.
 
אילו טיפים היית נותנת לסטודנט שמתחיל ללמוד במכללה?
להגיע עם ראש פתוח וסקרנות ללמידה. ללמוד בהנאה תוך רצון להתפתח. לא להיכנע לקשיים, ולקחת הכל בקלות ובפרופורציה. לא לדחות עשיית והגשת מטלות ועבודות. ולזכור לאורך הדרך שמדובר בתקופה מאתגרת אך יפה ומשמעותית להמשך החיים.
 
למידע על תואר ראשון בתיאטרוןרונית מרקדו
עידן זכאי

עידן זכאי

איפה אתה עובד היום ובאיזה תפקיד?
אני עובד בבית לוחמי הגטאות כמדריך במוזיאון. ההדרכה מתעסקת בתערוכות אך גם בערך המוסף שניתן ללמוד מאותה תקופה והדיון שאני מקיים עם הקבוצה בעקבותיו. אני מדריך קבוצות מכיתה ט' עד יב', כולל הכנה למסע פולין. בנוסף, חיילים ומשלחות מסע ישראלי ותגלית.
 
כיצד הלימודים מסייעים לך בביצוע תפקידך?
לימודי במכללה סייעו רבות לתפקידי, בפן התיאורטי-היסטורי, כלומר למידת מידע על השואה ומלחמת העולם השנייה, וכן הלקחים-רעיונות-ערכים שנגזרים מאותה תקופה אפלה וקשה. פתיחת האופקים הייתה חשובה מכל.
 
למה אתה הכי מתגעגע מהמכללה?
אני מתגעגע לחברים לספסל הלימודים, חלקם עוד חברי גם היום, ומתגעגע לשיעורי השואה, ההיסטוריה והמוסיקה ולמרציהם אשר עשו בשיעור הרבה מעבר ללימוד חומר תיאורטי.
 
אילו טיפים היית נותן לסטודנט שמתחיל ללמוד במכללה?
תגיעו עם "ראש פתוח" ורצון אמיתי ללמוד. תגלו מעורבות חברתית ותהיו אכפתיים מהאדם שלומד לצדכם.
 
למידע על התכנית ללימודי השואהעידן זכאי
יהורם אור

יהורם אור

מה למדת?
תואר ראשון בלימודי תאטרון.
 
מה אפשר לעשות עם תואר ראשון בלימודי תאטרון?
השמים הם הגבול, ולא, זה לא רק סיסמא. עם תואר ראשון בלימודי תיאטרון נפתחו בפניי כל כך הרבה דלתות, הן בתחום הבלתי פורמאלי, הדרכות ילדים, מתנסים בעיר ופתיחת חוגים כבמאי ומנחה תיאטרון קהילתי עצמאי והן בתחום הפורמלי, במסגרת גני-ילדים, בתי ספר יסודיים, תכניות תל"ן של משרד החינוך, קרן קרב, קרן רש"י וכו' ובתיכונים במסגרת המגמה לתיאטרון.
 
האם ניתן להתפרנס מעבודה בתחום כבר במהלך הלימודים?
כן. כבר במהלך הלימודים, החלתי בהדרכה של קבוצות גיל הרך בתיאטרון. עבדתי במסגרת המתנ"ס בעיר, והעברתי חוגים  בגני הילדים. מסגרת הלימודים בחוג לתיאטרון במכללה, מאפשרת יומיים לפחות בהם הבקר פנוי ומצאתי שזה זמן מצוין להגיע למסגרות פורמליות ובלתי פורמאליות להעברת תכנים חינוכיים בתחום התיאטרון הקהילתי. במהלך כל השנים בהן למדתי, עבדתי במקביל בתחום התיאטרון הקהילתי וזאת כבר מהשנה הראשונה ללימודים.  
 
האם תוכל בעתיד לשלב עשייה אמנותית ועבודה חינוכית וקהילתית?
כן. הכלים, התכנים, השיטות והידע המקצועי אותו רכשתי במהלך לימודיי בחוג לתיאטרון היוו עבורי ארגז כלים מצוין בו נעזרתי ועודני נעזר יום יום במהלך העבודה האומנותית והחינוכית בקהילה. יש נטייה לומר כי מה שלומדים במהלך הלימודים לתואר ראשון, שונה בתכלית ממה שפוגשים בסיום הלימודים כשמגיעים לעבודה בשטח. אני יכול להעיד כי לא כך בחוג לתיאטרון, הלימודים והתכנים שפגשתי בהרצאות ובסדנאות, היו המאקרו של הפעילות האמיתית בשטח, כל מה שלמדתי במסגרת הלימודים בחוג, באו לידי ביטוי בעבודה בפועל, מאות התרגילים, האפשרויות, הרעיונות, הטכניקות, החשיבה מחוץ לקופסא, התעוזה והיצירתיות אותם ספגתי מחברי ומרציי במהלך הלימודים, הם כלי העבודה שלי בשטח ומשמשים אותי רבות לקידום העשייה האומנותית והחינוכית שלי בקהילה ובבית הספר לצד ההגשמה העצמית והדרור לחופש האומנותי שלי.  
 
האם התואר מאפשר ללמד בבית ספר?
כן. התואר שקבלתי במסגרת החוג עם סיום לימודי, הוא תואר אקדמי לכל דבר. בימים אלו אני לומד לתעודת הוראה המתבססת  על לימודי התואר שלי בחוג לתיאטרון. עם תעודת הוראה זו, אוכל להגיש מועמדות ללמד בתיכונים, בבתי ספר יסודיים ובגנים. עם התואר בתיאטרון אוכל לבחור לעבוד בתחום הפורמלי כדוגמת משרד החינוך במסגרת הגנים, בתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים או בתיכונים השונים במסגרת המגמות לתיאטרון לצד בחירה של עבודה בתחום הבלתי פורמלי.  
 
האם תוכל ללמד חמש יחידות בתאטרון לבגרות?
כן. התואר בחוג לתיאטרון מאפשר לי להשלים תעודת הוראה בעזרתה אוכל ללמד בבתי הספר התיכוניים, במגמות תיאטרון ולהגיש לבגרות בתיאטרון, בגרות שהינה מעשית ועיונית על פי דרישות משרד החינוך. התואר מקנה לי את כרטיס הכניסה לעבודה במסגרות פורמאליות אלו הנמצאות בפיקוח פדגוגי ומקצועי של משרד החינוך. כל בוגר של החוג לתיאטרון יכול ללמד לבחינות הבגרות ברמת 5 יח"ל בכל תיכון שיבחר להגיש מועמדות אליו.
 
 מה הקשר בין תאטרון חינוכי וקהילתי לטיפול באמנויות?
ידוע, שתיאטרון הוא הזדמנות להסתכלות פנימית אל נפש האדם. דמויות, זהות, בטחון עצמי, דימוי עצמי, עבודה מול קהל, יצירתיות, רגש, מגע וגוף. תואר ראשון בתיאטרון חינוכי מהווה בסיס להמשך לימודים בתחום הטיפול באומנויות, דרמת טרפיה, פסיכותרפיה, מטפל רגשי, מאבחן ועוד. הבסיס להמשך לימודים לתחום הטיפולי הוא התואר אותו קבלתי במסגרת החוג לתיאטרון חינוכי קהילתי. זהו תואר איכותי שמתקבל בהערכה רבה בכל מסגרת המכשירה מטפלים בתחום האומנויות והתיאטרון בפרט.
 
איך, איפה ומתי אפשר לרכוש תעודת הוראה בתאטרון?
כבוגר של החוג לתיאטרון חינוכי קהילתי, מוזמנים בוגרי החוג וסטודנטים שנה ג', לבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב להמשך לימודים לתעודת הוראה. במסגרת הלימודים לתעודת הוראה, זוכים בוגרי החוג לתיאטרון של מכללת עכו בלבד לפטור מ-12 נקודות מתוך ה-40 הנדרשות להשלמת תעודת הוראה. הדבר אינו עניין של מה בכך ומהווה פריווילגיה חסרת תקדים לכל המבקש להשלים תעודת הוראה. את תעודת ההוראה לומדים באונ' תל אביב, (שהתחבורה אליה בעזרת הרכבת נגישה ופשוטה מאוד) ע"י צוות מרצים של ביה"ס  לחינוך של אוניברסיטת תל אביב הנחשב לטוב ביותר בתחום הכשרת מורים להוראת התיאטרון.  פרט חשוב נוסף, את הלימודים להשלמת תעודת ההוראה ניתן להתחיל כבר בשנה השלישית ללימודי התואר במכללה מה שמקצר את הדרך ומאפשר שילוב של סיום התואר עם השלמת לימודי תעודת ההוראה.
 
האם לימודי התיאטרון במכללה הם בסיס ללימודי דרמה תיראפיה ופסיכודרמה?
כן. הלימודים במסגרת החוג לתיאטרון במכללה מהווים את הבסיס והשלב הראשון בדרך ללימודי דרמה תרפיה, פסיכודרמה ולהכשרת מטפלים באומנויות. הלימודים מוכרים ע"י כל בתי הספר והמכללות המכשירות סטודנטים להיות מטפלים. יתרה מכך, הלימודים במסגרת החוג לתיאטרון במכללה, מזמנים מפגשים רבים עם אוכלוסיות שונות מכל קצוות הקשת לאורך ובמהך הלימודים. מפגשים אלו מאפשרים בחינה אישית ובירור אישי של כל סטודנט עם עצמו באם יבחר להמשיך ללימודי מטפל. התואר אותו זוכים לקבל בוגרי החוג הוא הבסיס להמשך הלימודים לתואר שני בתחום תיאטרון ומדעי הרוח ולתחום הפרא-רפואי כדוגמת דרמה תרפיסט/ית ופסיכותרפיסט/ית.
 
למה תאטרון באקדמית גליל מערבי דווקא?
בחוג לתיאטרון במכללה פגשתי את טובי המרצים בתחום התיאטרון, כל אחד ואחד הבכיר והמוערך בתחומו. כבר בשנה הראשונה ולאורך כל שנות הלימודים, נפגשתי עם אוכלוסיות, הדרכתי, נחשפתי לתכנים חדשים, התנסיתי והייתי שותף פעיל לכל פעילות החוג לאורך כל הלימודים ובכלל זאת, הפקות מקור, הפקות כנסים, הפקות אירועים קהילתיים, מפגשים עם הקהילה מחוץ למסגרת המכללה, מפגשים עם אוכלוסיות מיוחדות ועוד ועוד.
במשך כל שלוש שנות לימודיי, מצאתי שאני מעשיר כל יום עוד ועוד את ידיעותיי ואת התנסויותיי מה שהכשיר אותי והביא אותי לשטח בטוח בעצמי, מלא ידע ורעיונות ליישום אותם רכשתי מטובי המרצים ומחברי לחוג לאורך הלימודים.
האווירה בחוג היא אישית, האוזן קשבת והמרצים עושים ימים כלילות בכדי להיות שם עבור כל סטודנט וסטודנט תוך שהם מזהים את הפוטנציאל שבו, את החזקות שבו ומזניקים אותו מעלה. המרצים בחוג, היו שותפים לקשיים האישיים, באם היו כאלה ותמכו מעבר לנדרש ולשעות הלימודים תוך שהם מלווים בבטחה ומרגיעים את החששות באם היו כאלה.
החוג לתיאטרון במכללה האקדמית גליל מערבי, הוא בבחינת מעבדת מאקרו של המציאות בשטח, וכשהגעתי אל השטח, הרגשתי שקבלתי את ההכשרה המתאימה, הנכונה והמקצועית ביותר עד כך שהשטח לא היה זר לי ויכולתי להתחיל בעשייה ולהתפרנס מעבודתי כבימאי ויוצר תיאטרון חינוכי קהילתי בקהילות השונות.
 
למידע על תואר ראשון בתיאטרוןיהורם אור
סיארי נדיה סמר

סיארי נדיה סמר

מה למדת?
תואר ראשון בלימודי תאטרון.
 
מה אפשר לעשות עם תואר ראשון בלימודי תאטרון?
ללמד ולהנחות במגוון מקומות כגון: בתי ספר יסודיים, מוסדות חינוך בלתי פורמליים, קבוצות תיאטרון קהילתי ועוד, וכמובן לביים טקסים שונים בקהילה כמו מסיבות סיום. ישנו ביקוש לחוגי וסדנאות תיאטרון, כך שאפשרי בהחלט למצוא עבודה בתחום. 
 
האם תוכלי בעתיד לשלב עשייה אמנותית ועבודה חינוכית וקהילתית? בהחלט. כל עבודה עם קבוצת תיאטרון קהילתית או עם ילדים ונוער, היא בעלת פוטנציאל ליצירת תהליך אישי וקבוצתי מעצים, מעמיק ומפתח עבור המשתתפים.
 
האם התואר יאפשר לך ללמד בבית ספר?
התואר יאפשר ללמד בבתי ספר יסודיים, וישנה אופציה להשלמה לתעודת הוראה אשר תאפשר ללמד בתיכונים.
 
האם לימודי התיאטרון במכללה הם בסיס ללימודי דרמה תראפיה ופסיכודרמה?
הלימודים מהווים את כל הנדרש מבחינת שעות התיאטרון, וחלק מקורסי הפסיכולוגיה. ישנם קורסי פסיכולוגיה נוספים שיש להשלים עצמאית לצורך קבלה למוסדות מסוימים. עם זאת, התואר מהווה בסיס תיאורטי ומעשי נרחב שחשוב לכל מי שיעסוק בטיפול באמצעות דרמה בהמשך.
 
האם התואר נתן לך מספיק כלים בשביל לעבוד לאחר סיומו?
התואר סיפק לי מגוון כלים הן בפן התיאורטי והן בפן המעשי, התנסות בבניית מערכי שיעור והנחייתם, לימוד תרגילים רבים ובניית "ארגז כלים" שמלווה אותי גם כיום. ההתנסות החשובה לי מכל היתה ההתנסות המעשית של בימוי קבוצה בקהילה בשנה השלישית ללימודים. התנסות זו איפשרה לי "לקפוץ למים" ולהתמודד עם הנחייה של קבוצת תיאטרון כולל בניית תוצר תיאטרוני, לצד ליווי צמוד ממנחה הקורס, ד"ר פיטר הריס. לאחר התנסות זו הרגשתי בעלת ביטחון וניסיון רב יותר, דבר שעזר לי להתחיל לקחת עבודות בסיום התואר ולעבוד בתחום.
 
האם מצאת עבודה בתחום בסיום התואר?
כן, מיד בתום שנת הלימודים השלישית, התחלתי לעבוד כמנחת קבוצות דרמה לילדים ונוער, גם בבתי ספר דרך תכנית קרב וגם בחוגים דרך מתנ"סים ובאופן עצמאי, ובשנתיים שעברו מאז כבר הספקתי לביים מספר מופעים בקהילה ובבתי ספר.
 
למידע על תואר ראשון בתיאטרוןסיארי נדיה סמר