כנס ניהול המשאב האנושי | 19.4.21


מובילים עידן של התחדשות
פורום הצפון למשאבי אנוש 

אודות הכנס

 
"ניהול משאבי אנוש - מובילים עידן של התחדשות", כנס מקצועי המיועד לקהילת משאבי אנוש בצפון הארץ.
הכנס יתמקד במגוון סוגיות משמעותיות בעולם ניהול המשאב האנושי, לאור השינויים בהיבטים תעסוקתיים ובהרגלי העבודה, שהתרחשו בשנה האחרונה בארץ ובעולם בעקבות המשבר הבריאותי והכלכלי.
בכנס יוצגו ידע וכלים עדכניים להתחדשות ארגונית ולהתמודדות עם אתגרי פיתוח המשאב האנושי בתקופה שלאחר משבר הקורונה.
הכנס יכלול מושב מרכזי בו ישתתפו דוברים בכירים מעולם הניהול בישראל ולאחריו יתקיימו שני סבבים של מושבים מקצועיים ויישומים, שיעסקו בנושאים המרכזיים המעסיקים את  עולם ניהול משאבי האנוש בימים  אלו.
דוברים מרכזיים

מליאה-דוברים מרכזיים

 

עופרה שטראוס מכהנת כיו"ר קבוצת שטראוס משנת 2001

 
קבוצת שטראוס היא חברת המזון והמשקאות הגלובלית הגדולה ביותר בקרב חברות בבעלות ישראלית. הקבוצה פעילה במגוון קטגוריות ובהן קפה, מים, מטבלים וממרחים, מוצרי חלב, ממתקים, חטיפים מלוחים ועוד. בנוסף פועלת גב' שטראוס מזה שנים לקידום סדר יום חברתי, בהם נושאי גיוון והכלה ועידוד עסקים קטנים בבעלות נשים בתוך קבוצת שטראוס ומחוצה לה. עד שנת 2018, כיהנה גב' שטראוס כנשיאת ארגון יסמין לקידום נשים יהודיות וערביות בעלות עסקים קטנים ובינוניים.בין שאר פעילויותיה בעבר, כיהנה גב' שטראוס כיו"ר לשכת המסחר ישראל אמריקה ויו"ר ארגון מעלה המקדם אחריות תאגידית בישראל.
דוברים מרכזיים עמית אוברקוביץ

עמית אוברקוביץ', משנה למנכ"ל, ממונה על חטיבת משאבי אנוש, בנק הפועלים

בעל תואר ראשון במנהל עסקים מאוניברסיטת דרבי, וכן בעל תואר שני במדעי המדינה ותואר שני נוסף במנהל עסקים.
כיהן בעבר כסמנכ"ל ארגון ומשאבי אנוש בחברת החשמל לישראל בשנים 2014-2019, וכן כחבר דירקטוריון חברת החשמל לישראל בשנים 2011-2018.
דוברים מרכזיים

פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל

 
פרופ' ברהום מנהיג את מהפכת הבריאות בצפון הארץ, מאז שנת 2007. פרופ' ברהום מאמין שכשמנהל המרכז הרפואי לגליל חובתו העיקרית היא לשרת את אוכלוסיית הגליל במסגרת של ארגון עסקי: מטרת המרכז הרפואי לתת שירותים רפואיים איכותיים, מקצועיים להעניק זמינותם. בנוסף, מטרתו להציע מתקנים המיועדים להכשיר רופאים צעירים כמו גם להעמיד לרשותם אפשרויות מחקר מתחומים שונים ומעניינים.
דוברים מרכזיים
 

שרית מרציאנו, Country HR Lead, Google Israel

מעל ל15 שנות ניסיון בגיוס ומשא"ב מתוכם 9 שנים במגוון תפקידי משאבי אנוש בגוגל ישראל.
בעלת תואר שני במנהל עסקים עם התמחות במשא"ב.

מושב הדרכה ביום שאחרי - עולם ההדרכה 2025

המאה ה-21 בכלל, ומשבר הקורונה בפרט, האיצו שינויים בעולם ההדרכה ויצרו פריצות דרך חדשות ומרחיקות לכת. שיטות הדרכה מקוונות ופורומים של מנהלים שתומכים מרחוק הם רק חלק מהדוגמאות לתמורות בעולם ההדרכה.
מה ישאר ומה צפוי להיעלם? כיצד לבנות מודל הדרכה בארגון המנצל את היתרונות של כל מדיום? איך לשמור על רלוונטיות בעולם המשתנה? איך לייצר חדשנות בהדרכה לעובדים ומנהלים ש"כבר ראו הכול"? ומה עושים עם הקמפוסים וחדרי הכיתות שמחכים לתלמידים?  
הדרכה ביום שאחרי - עולם ההדרכה 2025

 

דפנה דאוד, מנהלת מחלקת למידה שטראוס ישראל

עוסקת בתחום הלמידה בארגונים שונים מעל 20 שנה. עובדת בשטראוס 13 שנים, מתוכן 10 שנים בתפקידי מנהלת למידה במגוון חטיבות ותחומי אחריות בכל הארגון.
בשלוש השנים האחרונות מנהלת את המחלקה, שנותנת שירותי למידה לכל הדיסציפלינות בארגון ומטפלת במגוון תחומים חוצי חברה – קליטה ואוריינטציה, רגולציה ארגונית ועסקית, פיתוח מנהלים בתפקיד ראשון ובדרגי ביניים, אוריינות טכנולוגית ודיגיטלית ועוד.
מאמינה שלמידה היא אחד ממנועי הצמיחה בארגונים – עבור העסק ועבור האנשים, והיא מאפשרת לנו לייצר IMPACT אישי, ארגוני וקהילתי.
הדרכה ביום שאחרי - עולם ההדרכה 2025

ענת אבידן, מנהלת אגף פיתוח ארגוני, הדרכה וניהול ידע, בחברת נתיבי ישראל .

בעלת תואר שני בקומוניקציה ועיתונאות, בוגרת הכשרות בתחום הלמידה והייעוץ הפנים ארגוני. מנהלת אגף בחברת נתיבי ישראל מיום הקמתה ועוד קודם לכך, חברה בצוות ההקמה של החברה.
עוסקת בניהול ההדרכה הפנים ארגונית, תהליכי פיתוח וייעוץ ארגוני חוצה חברה, ניהול מכללת נתיבים – מכללה לאומית למקצועות ההנדסה האזרחית, הבטיחות והניהול, ניהול הידע הארגוני והתקשורת הפנים ארגונית, לרבות ניהול הפורטל הארגוני וכן הפקת כל הכנסים המקצועיים של החברה, כולל כנסים בינ"ל.
הדרכה ביום שאחרי - עולם ההדרכה 2025 אורלי אדם

אורלי אדם - מנהלת הפיתוח הארגוני והלמידה של החטיבה הטכנולוגית בבנק הפועלים.


ניהלה את תחום הפיתוח הארגוני בפירמת
Deloitte. בעבר יועצת ארגונית בממד"ה (מערך מדעי ההתנהגות) בצה"ל ועדיין עושה מילואים בהתנדבות. בתפקידיה הנוספים משמשת כתמיכה טכנית וכצוות הווי ובידור, או בקיצור אמא.

מושב חושבים אחרת- יצירתיות בניהול ובשימור עובדים

איך משמרים עובדים בעבודה מהבית, כאשר כל מה שנדרש להחלפת עבודה הוא רק החלפת כתובת מייל? איך יוצרים מחוברות ארגונית מרחוק? ניהול עובדים בעידן הפוסט קורונה אינו פשוט. העובדים אינם אותם עובדים והעבודה אינה בדיוק אותה העבודה. תהליכי העבודה השתנו וגם תהליכי הניהול וההנעה.
המושב יתמקד בכלים לשימור ויצירת מוטיבציה בעולם מורכב ומשתנה. נדון בתמורות שחלו בניהול עובדים וכיצד ניתן למנף את השינויים ולהשתמש ביצירתיות ניהולית כדי לקדם את הצלחת העובדים ובכך את הצלחת הארגון כולו. נדון בכלים מעשיים לניהול עובדים, ובסיגנונות ניהול חדשניים, בדרכי תקשורת, דרכי הנעה לעובדים מהבית ועוד. כלים אלו, שהתקופה הנוכחית מחייבת, יצטרפו למיומנויות הקיימות וישדרגו את צורת הניהול בארגון.
חושבים אחרת- ניהול ויצירתיות בניהול עובדים וטאלנטים ד"ר אפרת ליאני

ד"ר אפרת ליאני, מומחית, מרצה ומייעצת בתחומי אסטרטגית ניהול משאבי אנוש בעולם העבודה החדש, גיוון והכללה להצלחה עסקית ואסטרטגיה ארגונית

כיהנה כסמנכ"לית משאבי אנוש, מיקרוסופט ישראל. במקביל לתפקידה הובילה תחום הגיוון וההכלה במזרח התיכון ובאפריקה. בעלת כ - 20 שנות ניסיון במשאבי אנוש במגוון ארגונים.
חושבים אחרת- ניהול ויצירתיות בניהול עובדים וטאלנטים אורדית מור
 

אורדית מור, מנהלת משאבי אנוש במרכז הרפואי העמק מקבוצת כללית.

מור בת 45, תושבת חדרה, נשואה ואם ל-3
בעלת תואר ראשון בקרמינולוגיה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר אילן. ותואר שני במדיניות ציבורית באוניברסיטת תל אביב.
בתפקידיה הקודמים עסקה בתפקידי ניהול אדמניסטרטיבי של מרפאות הכללית ובהמשך כיהנה כממונת פרט ושכר במחלקת משאבי אנוש במרכז רפואי העמק
חושבים אחרת- ניהול ויצירתיות בניהול עובדים וטאלנטים רמי

רמי שטיינפלד, מגשר עסקי וקהילתי, מומחה למשא למתן ופיתוח עסקי.

 
למעלה משלושים שנות ניסיון בהייטק הבינלאומי והישראלי בתפקידי ניהול בכירים. ניהול בחברות סטרטאפ ייחודיות ובחברות גלובליות גדולות.
ניסיון רב בעבודה מול דרגים בכירים, כולל דרגי ממשל בארץ ובעולם.
יחסי אנוש מעולים. יכולת הנעת עובדים, שותפים ועמיתים. אוהב אנשים ועסקים.

מושב הסדרי עבודה בעידן החדש- יחסי עבודה, שכר, תגמולים, פנסיה ועוד

 
 
מהי אחריות המעסיק כלפי עובדים מהבית, שעבר תאונה בביתו? האם המודל של חישוב השכר בהחתמת שעון רלוונטי?  איך מתייחס חוק שעות עבודה ומנוחה לעבודה מהבית? בעולם שמבוסס יותר ויותר על יחסי עבודה מגוונים ועל הסדרי עבודה חדשים, למחוקק לעיתים יש תשובות ארכאיות בעוד המעסיקים מתמודדים עם דילמות חדשות. מה משמעות של גמישות בהסדרי העבודה?, כיצד ניתן להתפתח ולהתקדם עם הצרכים המשתנים של הארגון ולתת מענה רלוונטי לעובדים ולמעסיקים כאחד? 
הסדרי עבודה

עו"ד ישי פולק, מומחה לדיני עבודה קיבוציים, חקלאות, עובדים זרים ודיני ספורט.

מכהן משנת 2007 כמנכ"ל התאחדות האיכרים בישראל, מרכז וועדת העבודה בנשיאות המגזר העסקי ועוסק בעריכת דין וייעוץ משפטי למעסיקים.
 
עבודתו מתאפיינת בעבודה שוטפת מול הסתדרות העובדים, גורמי הרגולציה, זרוע העבודה במשרד העבודה, משרד האוצר, הכלכלה, רשות האוכלוסין במשרד הפנים, וגופים נוספים.


אלון חיים

 

הסדרי עבודה רמי מזרחי


רמי מזרחי, מנהל משאבי אנוש של המכללה האקדמית גליל מערבי עם ניסיון של 15 שנה בניהול משאבי אנוש מארגונים גדולים

 

מושב פיתוח ארגוני בסביבה סוערת- איך יראו תהליכים כגון שינוי ארגוני, הערכה ותגמול

חוסר הוודאות שמלווה כיום ארגונים רבים   מחייב אימוץ אסטרטגיות לגמישות ניהולית  ומכתיב את הצורך  להגיב  במהירות לאירועים בלתי צפויים.  מומחים וחוקרים בתחום משאבי אנוש מדגישים את הצורך בכך שמנהלי משאבי כשותפים עסקיים (BP ) יהיו מופקדים על הובלת ההטמעה של  תהליכים ארגוניים. משבר הקורונה שחשף מנהלי משאבי אנוש לעולם העבודה מהבית, לשינויים בדפוסי העבודה ולהשפעתם על המחוברות הארגונית  של עובדיהם מחייב אותם לסייע למנהלים בהטמעת שיטות ותהליכי ניהול חדשים.
המושב יעסוק באתגרי הפיתוח הארגוני בעולם גמיש ומשתנה ויתמקד על תפקידם של מנהלי משאבי אנוש בתהליך.
פיתוח ארגוני בסביבה סוערת- איך יראו תהליכים כגון שינוי ארגוני, הערכה ועוד?

נילי גולדפיין, משנה למנכ"ל קבוצת נירם גיתן NGG

מומחית לארגונים בעולם של הפרעה. מלווה מנכ"לים, הנהלות וארגונים בתהליכי טרנספורמציה, בארץ ובעולם. כותבת, מתראיינת ומרצה בתחומי התמחותה בעיתונות כלכלית, רדיו וטלוויזיה. אבל את יכולה לקחת מה שאת רוצה מהפרופיל של סופרסונס.
פיתוח ארגוני בסביבה סוערת- איך יראו תהליכים כגון שינוי ארגוני, הערכה ועוד?  הלן דותן

הלן דותן גלסברג, VP HR & Talents development

הלן בעלת ניסיון של מעל 20 שנים בניהול משאבי אנוש, בשנים האחרונות בעיקר בחברות גלובליות
פיתוח ארגוני בסביבה סוערת- איך יראו תהליכים כגון שינוי ארגוני, הערכה ועוד?  נגה שגב נדיר

נגה שגב נדיר, מנהלת טלנט במטה משאבי אנוש של קבוצת שטראוס.

פסיכולוגית ארגונית במקצועי. עוסקת בתחום הפיתוח ארגוני כבר מעל 20 שנה. בעשר השנים האחרונות בתפקידי בשטראוס. לפני כן ניהלתי את הפיתוח הארגוני בקומברס ולפני כן עבדתי בחברת ייעוץ ששמה לוטם.
מתגוררת בקיבוץ קדרים שבגליל.

מושב כלים מתקדמים לגיוס ולמיון

 
שוק העבודה עובר בימים אלו טלטלה קשה. למגמות של שינויים בצורכי עולם העבודה נוספו השינויים הגדולים של משבר הקורונה ויצרו חוסר בעובדים הנהנים מחלט"ת ומצוקה של אחרים. 
גיוס עובדים ושימורם בשוק עבודה תחרותי המאופיין ע"י באי  וודאות כפולה: הן מצד החברות והן מצד מחפשי העבודה, הוא משימה מורכבת ומאתגרת המחייבת את מנהלי משאבי אנוש להסתייע בשיטות המתקדמות ביותר הקיימות בעולמות הידע העוסקים  באיתור, גיוס, אבחון ושימור עובדים. על מנת לעמוד במשימה יצטרכו מנהלי משאבי אנוש  ליישם  תהליכי גיוס מותאמי תקופה שיאפשרו המשכיות עסקית תוך מעבר מהיר למודל גיוסי מקוון
המושב יתמקד בהצגת שיטות מיון המותאמות לתקופה הסוערת  מלוות האי ודאות בתקופה זו .
כלים מתקדמים לגיוס ולמיון טל קורנל, מנהלת הגיוס והקריירה של רפאל

טל קורנל, מנהלת הגיוס והקריירה של רפאל

בעלת +20 שנות ניסיון בניהול והובלת מערכי הגיוס של חברות ישראליות וגלובליות.
קודם הצטרפותה לרפאל, ניהלה את מערך הגיוס הגלובלי של אמדוקס.
בעברה ניהלה את מחלקות הגיוס ב-ECI, קומברס, קודאק ו-HP-Indigo.
עופר קרן, מנהל אגף משאבי אנוש הסגל הבכיר וממונה על ניהול קריירה, גיוון והכלה, חברת החשמל

עופר קרן, מנהל אגף משאבי אנוש הסגל הבכיר וממונה על ניהול קריירה, גיוון והכלה, חברת החשמל.

 
עופר קרן בן 43, בעל תואר ראשון ושני מאוניברסיטת חיפה.
התחיל את דרכו בחברת החשמל לפני כ-22 שנים ברצפת היצור של החברה.
מנהל אגף משאבי אנוש הסגל הבכיר וממונה על ניהול הקריירה (גיוס, ניוד והסבות עובדים), גיוון והכללה בחברת החשמל.
דניאל שני, סמנכ"לית משאבי אנוש והממונה על מניעת הטרדות מיניות ביוניליוור ישראל למעלה מחמש שנים.

דניאל שני, סמנכ"לית משאבי אנוש והממונה על מניעת הטרדות מיניות ביוניליוור ישראל למעלה מחמש שנים.

 
לדניאל יש ניסיון של למעלה מ 20 שנה בהייטק בתפקידי ניהול מגוונים בתחום משאבי אנוש. לפני יוניליוור היא ניהלה את תחום משאבי אנוש בחברה סיסקו בישראל ובמספר מדינות נוספות בחברה.
התחילה את דרכה המקצועית כסטודנטית בחברת אלסינט בע"מ ועברה לחברת GE Healthcare (חברת בת של ג'נרל אלקטריק) במסגרת הסכם רכישה.
דניאל צברה ניסיון רב בתחום משאבי אנוש על כל רבדיו והובילה מהלכים ותהליכים אסטרטגיים וחדשניים רבים במהלך השנים והיא גם מקפידה להתנדב ולקדם התנדבות בקהילה ולתמוך בכניסה של דור ההמשך לעולם התעסוקה העתידני ולתחום משאבי אנוש.  
בעלת תואר ראשון בסוציולוגיה, אנתרופולוגיה ומדעי החינוך מאוניברסיטת חיפה, לאחריו היא המשיכה בלימודי תעודה בתחום משאבי אנוש בטכניון ולימודי תואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת דרבי בישראל.

יצירת קשר

שירי אייזיק, רכזת הכנס

דוא"ל: shiriai@wgalil.ac.il

טלפון: 04-9015190