נ. 1989, חיה ויוצרת בתל אביב.
מיץ היא אמנית רב־תחומית, בעלת תואר ראשון בהצטיינות באמנות וחינוך בפקולטה לאמנויות 'המדרשה', בית ברל (2014), וזוכת מלגת 'קרן שרת' מטעם 'קרן התרבות אמריקה־ישראל' (2014–2015) לאמנות חזותית.
מיץ הציגה תערוכת יחיד המסכמת שיתוף פעולה מתמשך בן שנה עם הפרפורמרית סביון פישלוביץ', בגלריה חנינא, תל אביב. היא השתתפה בתערוכות ב-Haihatus Gallery, פינלנד וב-HIT Gallery, סלובקיה, והציגה בתערוכות קבוצתיות רבות במוזיאונים ובגלריות שונים, ביניהם: מוזיאון בר דוד, מוזיאון תל חי, פרויקט קופסה שחורה, גלריית עומר תירוש, גלריית אלפרד, גלריית בנימין, גלריית זימק, חממת האמנים צבע טרי ועוד.
מיץ התארחה במספר תוכניות שהות־אמן הדוגלות בחזון שיתופי־קהילתי, ביניהן: "אמנות אדריכלות ערד", "Performing Art Forum" בצרפת ו "Haihatus"בפינלנד.
בעבודותיה נעמדת מיץ בלב המתח הקיים בין הטבע כפי שאנו חווים אותו, לבין הניסיון האנושי לכפות עליו סדר, להכניסו להגדרות. לתפיסתה, הרצון האנושי לקטלג את הטבע האינסופי כרוך תמיד בכישלון ובמוות של התנועה הבלתי פוסקת העומדת בליבו – גדילה, דעיכה, השתנות וחוזר חלילה – ההופכת את הדברים הטבעיים למה שהם: תהליכים אינסופיים.
בעבודותיה, הנעות בין מדיומים של קולאז', אסמבלאז', וידאו ואיור, היא מייצרת שני מהלכים הנפגשים כדי ליצור קטלוג דינמי, משתנה ונזיל, הקרוב יותר לחוויה האנושית של המציאות: בראשון היא מפרקת חומרים אנציקלופדיים כגון מגדירי צמחים ופרפרים ואנציקלופדיות ממשיות, מוציאה אותם מהקשרם הסטטי ומציבה בהקשרים דינמיים חדשים. פעולה זו חושפת פליאה, תנועה, ואת המוות המרחש מתחת לאשליה הגורסת כי על ידי הגדרה של הטבע נצליח להתגבר על חוסר הביטחון היסודי של מחול הזמן. המהלך השני מתבטא דרך פעולות פרפורמטיביות שלה בטבע, כגוף חי. מיץ משתתפת בטבע, כסובייקט, ומהווה את הפילטר שדרכו הדברים מקבלים משמעות, בתוך רצף הזמן וממדי העל־זמניות. בעבודותיה היא מנסה למצוא את אותו מקום־לא מקום שבו צף ועולה חומר הקיום, זה שאין־לו־שם, זה שחומק מכל הגדרה.
B. 1989, lives and works in Tel Aviv.
Mitz is a multidisciplinary artist. She holds a BA (summa cum laude) in Art and Education from Hamidrasha School of Art at Beit Berl College (2014) and was awarded the Sharet Foundation Grant from the America-Israel Foundation (2014-2015) for visual art.
Mitz had a solo exhibition concluding a year-long collaboration with performer Savyon Fishlovitch at Hanina Gallery in Tel Aviv. Her work has also been exhibited at Haihatus Gallery in Finland and HIT Gallery in Slovakia and has been featured in many group exhibitions at various museums and galleries in Israel, including Bar-David Museum, Tel Hai Museum, Black Box Project, Omer Tiroshe Gallery, Alfred Cooperative Institute for Art and Culture, Binyamin Gallery, Zimak Gallery, and Fresh Paint Art Fair.
Mitz has been invited to several residency programs with a collaborative, communal vision, including Art & Architecture in Arad, Israel, Performing Art Forum in France, and Haihatus in Finland.
Mitz’s works stands squarely in the tension between nature as we experience it and the human attempt to force order and definitions on it. In her view, the human desire to catalog infinite nature is always a failure, entailing the death of the constant flux inherent in the natural world: growth, demise, and change in a never-ending cycle, making natural processes what they are – eternal.
In her work, which moves among the media of collage, assemblage, video, and illustration, Mitz engages in two strategies that converge to create a dynamic, changing, fluid cataloging closer to the human experience of reality. In the first, she deconstructs encyclopedic materials, such as field-guides of flora and fauna and encyclopedia sets, and removes them from their static contexts only to present them in new, dynamic ones. She thus reveals the wonder, movement, and death occurring beneath the illusion that, by defining nature, we can overcome our fundamental inability to control the passage of time. The second strategy is enacted by Mitz, as a living body, presenting her own performative actions in nature. She participates as a subject in nature, serving as the filter through which nature assumes meaning within the sequence of time and in the dimension of timelessness. In her work, Mitz tries to find the placeless place that is the wellspring for the nameless material of existence that eludes definition.