נ. 1979
גר ויוצר בתל-אביב.
עבודותיו של אלמליח הן תולדה של מציאות חייו כישראלי. הן נוגעות בביוגרפיה האישית שלו וכן בזיכרון האישי והקולקטיבי של החברה הישראלית, ועוסקות בחיבור בין המציאות המדינית למציאות החברתית שבתוכן אנו חיים.
אלמליח, אמן הפועל בשדה הצילום, בוחר באופן מודע שלא לייצר דימויים 'יש מאין' אלא להשתית את בסיס עבודותיו על דימויים קיימים. פרקטיקה זו אינה מוסיפה עוד דימויים למאגר הקולקטיבי, אלא הופכת את הדימוי הקיים לחומר הגלם שלו ולבסיס לדימוי אחר. את הדימויים שאיתם עובד אלמליח הוא לוקח מתוך הארכיון הפרטי שלו, של משפחתו וחבריו אך עבודותיו גם נשענות על תצלומים של דמויות שאינו מכיר ושאותם הוא רוכש בשווקים. בכך הוא מנכס אותן לעצמו, אל משפחתו שלו ורוקם לעצמו מערכת יחסים אישית, אמיתית או בדויה עם דימויים מן העבר.
בעבודותיו בוחן אלמליח כיצד הצורניות, החומר והטקסטורה משפיעים על הדימוי המצולם, באמצעות פעולות של קיפול, שיכפול, חירור או רקמה על התצלומים, וכן באמצעות הצבה של אובייקטים פיסוליים בחלל. פעולות אלה יוצרות דימויים הנעים בין דו-ממד לתלת-ממד, ומאפשרות לאלמליח לבחון את התהליך שבו הדימוי הופך לחומר עצמו, הופך לאובייקט ממשי בתוך מכלול העבודה, לחומר פיזי מן הנמצא. הצבה זו של הדימוי אל מול החומר מאפשרת את הגדרתו מחדש.
אלמליח הוא בוגר התואר הראשון של המחלקה לצילום באקדמיה לעיצוב וחינוך ויצו, חיפה (2009) ובוגר תואר שני לאמנויות מבצלאל, אקדמיה לאמנויות ועיצוב, ירושלים (2019), וכן זוכה מלגת אמריקה ישראל (קרן שרת) לשנת 2008 ומלגת עמיתי בצלאל (קרן רוטשילד) לשנת 2018-19. נוסף על כך הוא מורה לאמנות וחבר בגלריה השיתופית – גלריה P8 בת"א.
אלמליח הציג בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובחו"ל, ביניהן במוזיאון העיר חיפה; בבית האמנים בתל אביב; בגלריה סקלר לוי, מודיעין; בגלריה אינדי, תל אביב; בגלריה החדשה -מוסררה, ירושלים; בגלריה שער 3, חיפה; ביריד האמנות Art Market Budapest; וביריד 'צבע טרי' לאמנות עכשווית, תל אביב. עבודותיו נמצאות באוסף שוקן, באוסף כנסת ישראל ובאוספים פרטיים.
b. 1979
Lives and works in Tel Aviv.
Elmaliach's works are the result of his reality as an Israeli. His works relate to his personal biography as well as to the personal and collective memory of Israeli society, and deal with the connection between the political reality and the social reality in which we live.
Elmaliach, an artist who works in the field of photography, consciously chooses not to create images from nothing, but to base his works on existing images. This practice no longer adds images to the collective repository but transforms the existing image into a raw material, which functions as the basis for another image. He takes the images he works with from his private archive, from his family and friends, but his works also rely on photographs of strangers which he purchases in markets. In this way, he appropriates them for himself, to his own family, and establishes a personal relationship - real or imagined, with images from the past.
In his works Elmaliach examines how formalism, matter and texture affect the photographed image by means of folding, duplicating, perforating or sewing on the photographs, as well as by placing sculptural objects in the space. These actions create images that range from two-dimensional to three-dimensional, allowing Elmaliach to examine the process in which the image becomes the material itself, transforms into an actual object within the whole of the work, into physical material. This positioning of the image versus the material enables its redefinition.
Elmaliach holds a B.Ed from the Department of Photography at Wizo Academy of Education and Design (2009), and an M.F.A from Bezalel Academy of Art and Design (2019). He has won the America-Israel Cultural Foundation Scholarship (Sharett Grant) for 2008, as well as the Bezalel Residency Program Grant by Edmond de Rothschild Foundation for 2018-19. He has exhibited in solo exhibitions and in many group exhibitions in Israel and abroad, including the Haifa Museum of Art; the Tel Aviv Artists' House; the Sackler Levy Gallery, Modi'in; Indie Gallery, Tel Aviv; the New Gallery Musrara, Jerusalem; Gate 3 Gallery, Haifa; Art Market Budapest and at the Fresh Paint Contemporary Art & Design Fair, Tel Aviv. His works are in the Schocken Collection, the Knesset Collection, and private collections.