אודות האמניות | About the Artists


ענבר פרים | Inbar Frim

ילידת 1981, חיה ויוצרת בתל אביב.
 
פרים היא בוגרת לימודי אמנות במדרשה – הפקולטה לאמנויות, בית ברל (2008) וחברה בגלריה השיתופית חנינא. פרים הציגה בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם, בין השאר באלפרד – המכון השיתופי לאמנות ותרבות, תל אביב; בבית בנימיני לקרמיקה עכשווית, תל אביב; במוזיאון וילפריד־ישראל, קיבוץ הזורע; בביאנלה לקרמיקה במוזיאון ארץ ישראל, תל אביב ובביתן הישראלי ביריד האמנות הבינלאומי Nord Art, דיסלדורף. עבודותיה נמצאות באוספים פרטיים שונים בישראל.
 
עבודות הרישום, הפיסול והמיצב של פרים עוסקות בתהליכים של התפוררות ושל שימור בעולם הטבע ובתרבות האנושית.
 
הדימויים בעבודותיה לקוחים מעולם הטבע והארכיאולוגיה – מאובנים, חורבות מבנים, עצמות, שרידי פסלים מהעולם העתיק וכדומה. החומרים שבהם היא משתמשת משקפים את הסביבה המקיפה אותנו, שכן גם הם, כמו הדימויים, בעלי פוטנציאל היעלמות או התכלות: את הרישומים הפיגורטיביים־ליריים היא יוצרת באמצעות עיפרון, דיו וספריי על נייר, והפיסול משלב תבליטים בפורצלן ובפיסול קרמי שנוצר בטכניקות שונות, בייחוד באמצעות שריפה. הן הנושא והן החומר הציורי והפיסולי בעבודותיה נושאים בקרבם מתח בין פירוק לבנייה, ובין האפשרות להרס עתידי לתחושה של עידון ועדינות.
 
Born 1981
Lives and works in Tel Aviv.
 
Frim holds a B.F.A from Hamidrasha – Faculty of Arts at Beit Berl College (2008) and is a member of Hanina cooperative gallery, Tel Aviv. She has exhibited in group and solo shows in numerous spaces in Israel and abroad, among them Alfred - Cooperative Institute for Art and Culture, Tel Aviv; Benyamini - Contemporary Ceramics Center, Tel Aviv; Wilfrid Israel Museum, Kibbutz Hazorea; The Biennale for Israeli Ceramics at the Eretz Israel Museum, Tel Aviv and at the Israeli Pavilion, Nord Art Fair, Dusseldorf.
Her works can be found in various Israeli private collections.
 
Frim’s drawings, sculptures and installations explore processes of disintegration and preservation in nature as well as in the human culture.
The images in her work are inspired by natural forms, along with archaeology - fossils, ruins, bones, relics.
The materials she uses reflects the world around us, which, just as in her images, has the potential to disappear, to eradicate: for the lyrical, figurative drawing she chooses pencil, ink and spray paint on paper, and the sculpture varies between reliefs made with liquid porcelain and ceramic used in different techniques, chiefly firing.
The subject, together with the materials in her works, carries the tension between creation and ruin, between possible destruction, refinement and gentleness.
 
 

מורן קליגר | Moran Kliger

ילידת 1981, מתגוררת ועובדת בתל אביב.
 
קליגר היא בוגרת לימודי התואר הראשון בפקולטה לעיצוב ואמנות של שנקר בי"ס גבוה להנדסה ועיצוב (2007) והתוכנית ללימודי המשך לתואר שני במדרשה – הפקולטה לאמנויות, בית ברל (2013).
 
עבודותיה של קליגר הוצגו בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם: במוזיאון תל אביב לאמנות (2018); בגלריה בסיס, הרצליה (2018); בביאנלה לאמנות OpenArt, אורברו, שבדיה (2017); במשכן לאמנות עין חרוד (2017); בביאנלה הארצית השישית לרישום, בית האמנים, ירושלים (2016); בגלריה גורדון, תל אביב (2015); במוזיאון לאמנויות יפות MoFA, טאלאהאסי, פלורידה (2015); בירידים לאמנות עכשווית 'צבע טרי' 7 ו'צבעטרי' 8, תל אביב (2014, 2016) ועוד.
קליגר מיוצגת על ידי גלריה נגא, תל אביב.
 
באפריל 2015, זכתה קליגר במלגה מלאה מטעם תכנית שהות אמן The Fountainheadבמיאמי, פלורידה. במאי 2018 היא השתתפה בתוכנית שהות אמן בקריית האמנים הבינלאומית La Citéבפריז. עבודותיה נמצאות באוספים פרטיים בארץ ובעולם, ביניהם באוסף ArtPartners בראשות גיל ברנדס, באוסף דובי שיף ועוד.
 
עיקר גוף עבודותיה של קליגר מורכב מסדרות של רישומים פיגורטיביים ונרטיביים הנוצרים בטכניקות שונות. העבודות מתפרשות לרוב על פני שטח עבודה גדול ומורכבות מתנודות של קוים דקים וצפופים, וצוברות עוצמה רגשית דווקא מתוך קו שהוא לכאורה גרפי־איורי, ניטרלי ונטול פאתוס. לעיתים הרישומים עצמם הופכים למיצבים בתוך החלל הנתון. באמצעות מוטיבים הקשורים לטבע גולמי וליסודות פנטסטיים קליגר מנסה לחקור את מערכת היחסים המתוחה המתקיימת בין שני אלמנטים סותרים ומנוגדים המרכיבים את ההגדרה האנושית: היסוד המבוית והיסוד הפראי והאפל שבנפש האדם. תהליך היצירה של העבודות נובע אפוא מתוך עיסוק בטרנספורמציה והכלאה, ומורכב מפעולה ידנית, עמלנית ודקדקנית המנכיחה עולם של דחפים ויצרים עוצמתיים.
 
 
Born 1981
Lives and works in Tel Aviv.
 
Kliger graduated with honors from the Faculty for Art and Design at Shenkar College (2007) and from the Postgraduate Fine Art Program at Hamidrasha – Faculty of Arts at Beit Berl College (2013).
 
Her works have been exhibited in various venues in Israel and abroad, such as The Tel Aviv Museum of Art, Tel Aviv (2018); Basis Gallery, Herzliya (2018); The OpenART Biennale, Orebro, Sweden (2017),; The Mishkan Museum of Art, Ein Harod (2017); Trace VI - The Sixth Biennale for Drawing The Artists House, Jerusalem (2016); Gordon Gallery, Tel Aviv (2015); The Museum of Fine Art  - MoFA, Tallahassee, Florida (2015); Fresh Paint -  Contemporary Art Fair 7 and 8, Tel Aviv (2014, 2016) and more.
 
Kliger is represented by Noga Gallery for Contemporary Art, Tel Aviv.
 
In April 2015 she won a full fellowship and participated in the Fountainhead Artist Residency Program, Miami. On May 2018 she participated in the residency program at the Cite International Des Arts, Paris.
Her works can be found in private collections in Israel and abroad, among them the Art Partners Collection led by Gil Brandes, the Dubi Shiff Collection and others.
 
Kilger’s works are mainly composed of figurative and narrative drawings which are created using different techniques. Often the works are spread over large surfaces and are put together by the movements of thin, dense lines, and gather emotional power in spite of being assembled through a graphic, neutral line without pathos. At times, the drawings expand and become an installation in the space.
With motifs from the world of raw nature and fantastic elements, Kliger explore the taut relationship between two contradicting, opposing principles: the domesticated and the wild - Two poles that define what is human.
The creative process in Kilger’s works derives from exploring transformation and hybridization which through a meticulous and precise toil, brings instincts and urges to the surface.