רקע:

בעידן שלנו, אנו מתמודדים עם עומס הולך ומתרחב, ריבוי תפקידים ומשימות והצפה בלתי פוסקת של מידע. במיוחד בעת הקורונה, בה כל אחד מאיתנו מתמודד עם שינויים תכופים, מצבי אי ודאות, חרדה ומתח,  אנו מזמינים אתכם ללמוד  מיינדפולנס!
תרגול מיינדפולנס הוכח כמשפר יכולות ריכוז וחדות חשיבה, יכולת התמודדות עם לחץ ועם שינויים, פיתוח חוסן נפשי ותחושת רווחה פנימית, אימון התודעה לשיפור מערכות יחסים והעלאת תחושת הסיפוק והאושר.
בעשורים האחרונים השיטה הוכחה מדעית כאפקטיבית וכיום תופסת מקום מרכזי ומשמעותי ומשולבת בתחומי ניהול, חינוך, רפואה וטיפול.

בין נושאי הלימוד:

  • הגדרת המיינדפולנס או מה זה מיינדפולנס? ולשם מה זה נחוץ?
  • מקורות המיינדפולנס
  • מוח-רגש ולמידה
  • התמודדות עם רגשות ותחושות מעכירים )כעס, תסכול, קנאה, דאגה(
  • מיינדפולנס וחמלה עצמית
  • בחירה מודעת – היכרות עם דפוסי הטייס האוטומטי
  • עיוותי חשיבה ואיך לצאת מהם
  • אסטרטגיות התמודדות במצבי לחץ ברוח המיינדפולנס
  • התמודדות עם שינויים ומצבי אי ודאות
  • יישום מיינדפולנס בחיי היומיום – בעבודה, במשפחה ועם עצמי.
  • בכל מפגש יש חלק תיאורטי וחלק התנסותי חוויתי. לאורך הקורס נתוודע לתפיסת העולם עליה מבוסס תרגול המיינדפולנס, נפתח את מיומנות התרגול ונעמיק את המדיטציה.

מבנה הקורס:

60 שעות אקדמיות, פעם בשבוע, אחה”צ.

תעודה:

הבוגרים שיעמדו בדרישות הקורס יהיו זכאים לקבלת תעודה מטעם היחידה ללימודי חוץ והמשך של המכללה האקדמית גליל מערבי.

יצירת קשר עם היחידה ללימודי חוץ