קורס רפלקסולוגיה הוליסטית

קורס רפלקסולוגיה הוליסטית


קורס מטפלים בכירים ברפלקסולוגיה הוליסטית

מוכר ע״י איגוד הרפלקסולוגים הישראלי

מנהל התוכנית: מר גרגורי איצקוביץ

הרפלקסולוגיה הינה תרפיה הוליסטית שמוצאה בהודו-סין. שורשיה היסטוריים ועמוקים אך לכלל פרסומה הגיעה בשנות השלושים לאחר ששוכללה ע״י מטפלים רבים ומגוונים.
הטיפול הרפלקסולוגי מתבצע בעיקר על כפות הרגליים בטכניקות לחיצה, עיסוי ושחרור מגוונות.
מיפוי אזורי ונקודות הרפלקס על כפות הרגליים מאפשר השפעה על איברי הגוף והמערכות השונות, בטכניקות עדינות, בלתי חודרניות ובלתי מזיקות. בטיפול רפלקסולוגי נכון ומקצועי, מושגות תוצאות טובות מאד בטיפול במגוון הפרעות ובעיות בריאות.
בוגר המגמה הינו איש מקצוע בעל רמת ידע ומיומנות המאפשרים לו לבצע טיפולי רפלקסולוגיה באופן עצמאי וברמה מקצועית גבוהה, כמו כן השיטה הוכיחה עצמה כטיפול מונע.
תכנית הלימודים הנה דו-שנתית (ניתן לפרוס ליותר משנתיים).

תעודה
למסיימים בהצלחה מוענקת תעודת בוגר המגמה למטפל בכיר ברפלקסולוגיה הוליסטית, מטעם המכללה האקדמית גליל מערבי, היחידה ללימודי חוץ וללימודי המשך.


 בברכה ,

גרגורי איצקוביץ  ,  רכז המגמה ללימודי רפלקסולוגיה הוליסטית





תכנית לימודים במגמת רפלקסולוגיה הוליסטית

שנה ב' – רפלקסולוג/ית בכיר/ה

הנושאים שעות אקדמיות
רפלקסולוגיה הוליסטית שנה א' 150
רפואה מערבית 120
פרחי באך  80
יחסי מטפל מטופל ואתיקה רפואית  60
סטאז' – בקליניקות המכללה (כלול בשכר הלימוד) 100
סה"כ שעות אקדמיות 410

שנה ב' – רפלקסולוג/ית בכיר/ה

הנושאים שעות אקדמיות
רפלקסולוגיה הוליסטית –אבחונים מתקדמים 150
תזונה מערבית 50
ביו-אנרגיה 60
סטאז' – בקליניקות המכללה (כלול בשכר הלימוד) 50
סה"כ שעות אקדמיות 260

קורסים נלמדים


רפלקסולוגיה הוליסטית - א׳
מרצה: גרגורי איצקוביץ

מוכר ע״י אגוד הרפלקסולוגים הישראלים
רפלקסולוגיה הוליסטית הינה שיטה טיפולית עתיקת יומין, שמוצאה באזורי הודו-סין.
הטיפול מתבצע ע״י עיסוי ולחיצות בכפות הרגליים. לפי שיטה זו גוף האדם משתקף כולו בכפות הרגליים בכל הרמות: הנפשית, הפיסית והרוחנית.
באמצעות הטיפול ניתן לעודד זרימת אנרגיה בכל הגוף ולפתוח חסימות אנרגטיות, ובכך לעזור למערכות הגוף לחזור לתפקודן המקסימלי. בדרך זו ניתן לטפל בבעיות שונות כגון: כאבי ראש, בעיות עיכול, בעיות במחזור הדם, בעיות ריכוז, נדודי שינה, בעיות נשימה, הורדת לחץ דם, הורדת לחץ ומתח בחיי היומיום וחזרה לתפקוד נורמלי.
מבנה הקורס: 134 שעות אקדמיות

האישיות המטפלת במרחב הטיפולי
מרצה: ציפי להב

במרחב הטיפולי קיימת משמעות בתקשורת שבין המטפל למטופל, בה הדגש עובר לפיתוח האני המטפל וליישום התייחסויות ומיומנויות בקשר הטיפולי. הנחת הבסיס בקורס הנה שמטפל טוב הינו אדם בעל ידע בתחומו וכן גם בעל יכולת לעורר אצל המטופל את המוטיבציה ללקיחת אחריות להבראתו.

נושאי הקורס:
בניית מיומנויות של הקשבה, אמפתיה, משוב ושיקוף אצל המטפל, חשיבה חיובית (מציאותית) לעומת ביקורתיות השלכתיות, דאגנות ופיצול. האני (ה- SELF) החלק הרוחני באדם האני כיוצר את האדם ואחראי לגורלו. משמעות משבר, מחלה וסבל בתהליך ההתפתחות הפסיכולוגית והרוחנית. החוזה הטיפולי. בניית החלל הטיפולי. לימוד וישום התייחסויות לא מילוליות בונות במהלך הטיפול. תקשורת מילולית בתהליך הטפול האלטרנטיבי. אחריות מטפל מטופל. גבולות והכלה. העברה והעברה נגדית.
אני כמטפל. טיפול כתהליך. תהליכי סיום טיפול. גבולות האתיקה המקצועית.
מבנה הקורס: 60 שעות אקדמיות

אנטומיה ופיזיולוגיה
מרצה: ד"ר בינר אלה

מבנה גוף האדם, תפקוד איברים כולל ליקויים מולדים.
תכני הקורס: נוזלי הגוף, הלב ומחזור הדם, המערכת הלימפטית, מערכת הנשימה, מערכת השתן, מערכת העיכול, מערכת ההפרשה הפנימית, מערכת המין, מערכת העצמות, מערכת השרירים, מערכת החושים, האדם במקום החם, תזונה.
מבנה הקורס: 85 שעות אקדמיות

פרחי באך
מרצה: פרידלנדר אורלי

שיטת הטיפול באמצעות “תרופות הפרחים של באך״ פותחה בתחילת המאה העשרים על ידי הרופא והחוקר ד״ר אדוארד באך (1886-1936) המחקרים שערך ד״ר א. באך באימונולוגיה, בקטריולוגיה והומאופתיה במהלך שנות עבודתו בבית החולים ההומאופתי המלכותי של לונדון בבריטניה, הובילו אותו להבנת הקשר הישיר בין מחלות כרוניות להלכי נפש שליליים. הוא הבחין שהתגובות הטובות ביותר בתהליך הריפוי התקבלו כאשר הוא התאים את הטיפול לפי סוג האופי וההתנהגות של המטופלים, ולאחר תהליך התבוננות מעמיק הוא יכול היה לסווג קבוצות אופי עיקריות. הוא הגיע למסקנה שהבריאות הפיזית שלנו תלויה ברגשות שלנו ובאופן בו אנו חושבים, והתחזקה בו שאיפה לגלות שיטת טיפול פשוטה שתוכל לשמש כל אדם באופן בטוח.
מבנה הקורס: 80 שעות אקדמיות