• “חיה ונושמת בתקופה הקורונה” / ורד אטס

     

     

    “חיה ונושמת בתקופה הקורונה” / ורד אטס

     

    בעולם דינאמי שלא מפסיק להתחדש, השליחות שלנו ביחידה ללימודי חוץ והמשך- אקדמית גליל מערבי היא להעניק לסביבה ידע מקצועי, יצירתי ועדכני, תוך שמירה על מצוינות אקדמית ויצירת תמהיל מדויק בין העולם התאורטי והכשרה מעשית.

    היחידה ללימודי חוץ והמשך מספקת מענה מקצועי לקהל מגוון וחוצה דורות. החל מחיילים משוחררים, מנהלים ובעלי תפקידים שונים בארגון.

     

    חזון היחידה כולל הקפדה על רלוונטיות מקצועית ושמירה על קשר ישיר לצורכי שוק העבודה.  היחידה מספקת תוכן מקצועי ועשיר, וכל הזמן מתעסקת בהרחבת היצע הידע והתוכן ושואפת להנגישו לכלל אוכלוסיית האזור.

     

    על אף הנזקים הכבדים שגרמה מגיפת הקורונה לכלכלה ולמערכות החינוך השונות, היא לא שיתקה את פעילות היחידה, אשר המשיכה וביתר שאת להפעיל את הקורסים השונים בגמישות, בהתאם למצב והנחיות החירום, אם בקפסולות למידה ואם בתכנים המועברים דרך מערך מקוון.

     

    נראה אף שהשינוי הדרסטי שיצרה הקורונה בשוק העבודה, הוביל אנשים רבים לבחינת עתידם התעסוקתי, מה שהוביל לעלייה משמעותית במספר המתעניינים בלימודי חוץ ולימודי המשך. הקורונה (שהפכה כבר לשגרת חיינו)  חייבה  את – כל מוסדות הלימוד וגם את מערך לימודי החוץ לבצע התאמות נדרשות ולחשב מסלול מחדש ולהפוך את המשבר להזדמנות! הלימודים עברו למתכונת מקוונת בזום וכללו בין היתר- התאמת תכנים, סיורים וירטואליים ופתיחת קורסים חדשים/ מותאמים לצו השעה…(קורסים חדשים שלא היו בעבר: כמו שיווק דיגיטלימסחר דיגיטלי דרך אמזון ואיבייקורסי סייבר).

     

    בכל אחד מתחומי הליבה שנכללים ביחידה, נערכו שינויים תפיסתיים שדוגלים בלימודים היברידיים שמשלבים גם את המגע האנושי וגם הדרכה מרחוק עם התאמה מיטבית של קורסים.

     

    הוחדרו שינויים מהירים ומשמעותיים במטרה לספק מענה לקהל רחב של לומדים, בגילאים שונים ובעלי צרכים שונים. לדוגמא- לימודים מותאמים לגיל השלישי, לימודים מותאמים למגמת עיצוב, נאמני שימור מורשת (סיור וירטואלי שנותן תחושה אמיתית כאילו אתה במקום ועוד).

     

    אני מאמינה שבעת הזו בפרט כל אדם לפני שהוא בוחר מה ואיפה ללמוד – צריך להיות לנגד עיניו שלושה דברים בסיסים:

     

    1. ראיית העתיד- איפה אני מכוון להיות בעוד שנה שנתיים מהיום (השאיפה שלי, שאדם שמגיע אלינו לחישוב מסלול מחדש ידע איפה הוא יהיה/ישתלב בעוד שנה/שנתיים כאשר יסתיים הקורס).

     

    1. בחינת השוק- (התזזיתי והדינאמי) ובחירת תחומי ליבה טרנדיים “שעל המפה”, מבחינת השתלבות אח”כ בעולם התעסוקה.

     

    1. לחשוב על הבחירה שלי- בחינת המקום (נוחות מעל הכל, לימודים היברידים כתפיסה ובלי קשר לקורונה), הבנה של התחום שאני בוחר בו ולמה בחרתי בו (הרחבת ארגז כלים, העשרה, השתלבות בשוק התעסוקה, שינוי מקצוע וכו, בדק בית על המרצים (כי בסופו של דבר הכל קם ונופל על אנשים ומרצים טובים ואיכותיים שהם שם דבר בתחום, ובד בבד שהם גם משלבים תיאוריה עם פרקטיקה כי זה השילוב המנצח.

     

    לבסוף, נראה כי התקופה האחרונה הוכיחה לכולם וביתר שאת כי- ידע הוא כוח, מפני שהוא מספק יתרון בשוק תזזיתי. אני מאמינה כי השליחות שלנו כמוסד לימודים המציע לימודי חוץ והמשך– היא לספק את הכלים הטובים ביותר, את הידע האיכותי, העדכני והפרקטי ביותר וכמובן – ולהתחדש כל הזמן תוך התאמה לדרישות העולות מהשטח.

     

    אסיים בהמלצה אמיתית ומהלב לצאת ללמוד, לרכוש ידע ויתרון מעשי ודווקא עכשיו!! שנאמר- “הסוד של להשיג יתרון הוא קודם כל להתחיל” (מארק טווין)

     

    אולי יעניין אותך גם: