הארכת זמן
סטודנט המקבל מהמכללה אישור להארכת זמן יציג בפני המשגיח/ה בתחילת הבחינה את האישור שניתן לו להארכת זמן.
תוספת הזמן הניתנת תהיה אחידה וקבועה לכל בעלי האישורים והיא תהווה תוספת של 25% מזמן הבחינה.
שימוש בדף נוסחאות מורחב
התאמה של דף נוסחאות מורחב מאושרת למקצועות כמותיים וחישוביים בלבד.
התכנים הנוספים המופיעים בדף יאושרו כל עוד אינם פוגעים במהות הבחינה (התנגדות המרצה לתוכן מסוים שבדף לא תאפשר את הכנסת הדף למבחן) ולכן, על המרצה לעיין, לאשר ולחתום על התוספת בטרם המבחן.
במידה והמרצה לא אישר שימוש בדף נוסחאות לכלל הסטודנטים הלומדים בקורס, סטודנט עם לקויי למידה בעל אישור לשימוש בדף נוסחאות מורחב יהיה רשאי להכניס למבחן דף בהיקף שלא יעלה על שני עמודים (דף אחד).
במידה והמרצה אישר לכלל הסטודנטים הלומדים בקורס שימוש בדף נוסחאות יוכל הסטודנט הלקוי למידה להוסיף דף נוסף למבחן. בסיום הבחינה יש לצרף את דף הנוסחאות למחברת הבחינה ולהגיש למשגיח/ה. במועדים ובהם המרצה אינו נוכח בבחינה יש להחתימו מבעוד מועד ולא ביום הבחינה או להחתים את ראש החוג.
לידיעת הסטודנט – דף הנוסחאות יצורף למחברת הבחינה ולא יוחזר בסופה, על כן על הסטודנט לדאוג לגיבוי.
שעתוק מבחן
ההתאמה ניתנת על רקע כתב יד קשה לקריאה. מהות ההתאמה: הסטודנט כותב בעצמו את תשובותיו ובסיום המבחן מקריא לבוחן את תשובותיו. מחברת המבחן תכלול הן את תשובותיו המקוריות והן את אשר כתב הבוחן. לא ניתן להוסיף או לשנות את הכתוב בבחינה באופן כלשהו אלא להעתיק את הבחינה כמו שהיא – על ידי המשכתב.
הערה - סטודנט המקבל שעתוק יקבל הארכת זמן כמקובל.
שכתוב מבחן/הכתבת המבחן
ההתאמה ניתנת על רקע כתב יד קשה לקריאה (אף עבור הסטודנט הכותב). מהות ההתאמה: הסטודנט מכתיב לבוחן את תשובותיו. בטרם עושה זאת רשאי הסטודנט לכתוב לעצמו ראשי פרקים.
הערה: סטודנט המקבל שכתוב יקבל הארכת זמן כמקובל.
הקלדת תשובות על גבי מחשב
ההתאמה ניתנת על רקע כתב יד קשה לקריאה. מהות ההתאמה: הסטודנט כותב את תשובותיו ישירות על גבי מחשב שסופק על ידי מדור בחינות. בתום המבחן הבוחן מעביר את המחשב למרכז המחשבים בו מדפיסים את תוכן התשובות; לאחר מכן נמחק קובץ התשובות של הסטודנט.
הערה: סטודנט המקבל שכתוב יקבל הארכת זמן כמקובל.
הקראת/השמעת שאלון הבחינה(בעברית)
השמעת שאלון הבחינה מתבצעת באמצעות טכנולוגיה מסייעת או הקראתו כלשונו ע"י בוחן ניטרלי.
הארכת זמן ניתנת בהתאם למקובל (ללא תוספת זמן מיוחדת לצורך ההקראה).
ההתאמה ניתנת על רקע קושי בפענוח ובהבנת הנקרא.
השמעת שאלון הבחינה(באנגלית)
ההתאמה ניתנת על רקע קושי משמעותי בפענוח ובהבנת הנקרא לצד הבנה טובה יותר של הנשמע.
הסטודנט ייבחן בכיתה ממוחשבת; ההשמעה תתבצע על ידי תוכנת הקראה (על הסטודנט להביא לבחינה אוזניות אישיות). הארכת זמן ניתנת בהתאם למקובל.
היבחנות בחדר בחינה עם מיעוט נבחנים או בחדר בחינה נפרד.
ההתאמה ניתנת על רקע מוסחות גבוהה או עבודה קולית על רקע קושי להתרכז, לפצל קשב ו/או להפעיל זיכרון עבודה ובאישור והמלצת נוירולוג בלבד. הסטודנט לא נבחן בכיתת האם אלא בכיתה נפרדת. הארכת זמן ניתנת כמקובל.
- שימוש במחשבון פשוט
- התעלמות משגיאות כתיב
- הגדלה של שאלון הבחינה
- שימוש במילון אנגלי-עברי או במילון אלקטרוני
- זמינות מרצה או מתרגל לשם הבהרת שאלות הבחינה. ההתאמה ניתנת על רקע קושי שפתי משמעותי.
- התאמות נוספות- פנימיות יינתנו ע"י הדיקנט על סמך דוח האבחון והחלטת הוועדה
מבחן מותאם בסטטיסטיקה
מבחן מותאם בסטטיסטיקה מיועד לסטודנטים הסובלים מלקות קשה בתחום הכמותי.
מהותו של מבחן מותאם בסטטיסטיקה היא הורדת שאלות הדורשות חישובים מורכבים או חשיבה/הבנה מתמטית ושימת דגש על הבנה תיאורטית של המושגים ומבחני הבדיקה הסטטיסטיים השונים. מרצה הקורס יכין ויחליט על תוכן המבחן המותאם
מבחן מותאם באנגלית
מבחן מותאם באנגלית ניתן לסטודנטים אשר מתקשים משמעותית לקרוא באנגלית ו/או להבין את אשר קוראים
תהליך אישור התאמות בדרכי ההיבחנות לסטודנטים הלומדים במכללה
התאמות רגילות (תוספת זמן, התעלמות משגיאות כתיב, מילונית, דף נוסחאות מורחב, השמעה שאלון הבחינה) תאושרנה על ידי מרכז האבחון. אישור ההתאמות יישלח למדור בחינות ולסטודנט (חתום על ידי מרכז האבחון).
התאמות חריגות הקראה בעברית ע"י בוחן ניטרלי.
הכתבת תשובות ע"י בוחן ניטרלי או על גבי מחשב.
התאמה של היבחנות בחדר נפרד על רקע קשיים בקשב ובריכוז מחייבת אבחנה מבדלת של רופא נוירולוג/פסיכיאטר ועפ'י החלטת הוועדה.
התאמה של בחינה מותאמת בסטטיסטיקה תאושר לאחר היוועצות עם ראש החוג/מרצה לסטטיסטיקה. ההחלטה תתקבל עפ'י החלטת הוועדה.
דוחות אבחון חיצוניים (עבור סטודנטים שלא אובחנו במרכז האבחון של המכללה) יעברו תיקוף במרכז האבחון. הבדיקה כרוכה בתשלום של 140 שקלים.
מרכז אבחון- הורדת טפסים- אני אשלח לך טפסים חדשים שיש לצרף.