
ד”ר רוזמן ניר
תחומי התמחות:
קבלת החלטות בתחום הפורנזי, הטיות קוגניטיביות בהערכת אמינות של עדים וחשודים, עמדות כלפי תוקפים וקורבנותתפקיד במכללה:
מרצה בחוג לקרימינולוגה, בתואר שני בקרימינולוגיה ובחוג הרב תחומי
תחומי מחקר:
- הטיה בין קבוצתית והשפעתה על קבלת החלטות בתחום הפורנזי
- עמדות כלפי חשודים וקורבנות בעבירות פליליות דוגמת סחר בקנאביס רפואי, אלימות ברשת וכו’,
- הבדלים אינדיבידואלים בפחד מפשיעה ופחד מטרור
פרסומים:
- Rozmann, N., & Nahari, G. (2022). Credibility assessments of alibi accounts: The role of cultural intergroup bias. Psychiatry, Psychology, and Law, 29, 535-548.
- Rozmann, N., & Nahari, G. (2022). Credibility assessment in context: The influence of intergroup bias and the context of the crime. Psychology, Crime & Law, 28, 454-469.
- Levy, I., & Rozmann, N. (2022). Differences in attitudes toward terrorists: Type of terrorist act, terrorist ethnicity and observer gender and cultural background. Group Processes & Intergroup Relations.
- Levy, I. & Rozmann, N. (2021). Modes of victim blaming in a case of stabbing: Victim and offender ethnicity and observer ethnicity and religious affiliation. International Journal of Intercultural Relations, 85, 82-91.
- Rozmann, N., & Levy, I. (2021). Perceived suspect credibility: A brief report on association between suspect and observer gender. Journal of Gender Studies.
- Vrij, A., Leal, S., Mann, S., Vernham, Z., Dalton, G., Serok-Jeppa, O., Rozmann, N., Nahari, G., & Fisher, R.P. (2021). “Please tell me all you remember”: A comparison between British’ and Arab’ interviewees’ free narrative performance and its implications for lie detection. Psychiatry, Psychology and Law,28, 546-559.
- Rozmann, N., & Levy, I. (2021). Attribution of blame toward offenders: Victim and offender ethnicity, and observer ethnic and religious background. Journal of Interpersonal Violence, 36, 10638-10659. http://dx.doi.org/10.1177/0886260519885914. Rozmann, N., & Nahari. G. (2020). The influence of suspect ethnicity and evidence direction on alibi credibility assessment. Applied Cognitive Psychology, 34, 1516-1521