דלג לתוכן המרכזי

ד”ר יפעת אשרת-פינק

תחומי התמחות:

הכשרת מורים והתפתחות מקצועית במהלך הקריירה, ניהול ומנהיגות והשפעת הדחייה החברתית בגיל הילדות על האדם בהמשך חייו.

תפקיד במכללה:

מרצה בתכנית לתואר שני בניהול במערכות חינוך.

פרופיל אקדמי:

מרצה בכירה באקדמית גליל מערבי וכן במכללת אורנים, שם שימשה כראשת התוכנית להכשרת מורים וכראשת תחום פדגוגיה ביחידה לקידום הוראה”
תחומי הוראתה: התפתחות מקצועית של מורים והדרכת אנשי חינוך. פדגוגיה פורצת דרך באמצעות תוכניות לימודים, שיטות הוראה והערכה חינוכית. תחומי המחקר שלה כוללים בין היתר התפתחות רפלקטיבית של טירוני הוראה בתקופת המעבר מהכשרה להוראה, התפתחות מקצועית של מורים והשפעות דחייה חברתית שנחוות בילדות על האדם.

פרסומים:

ספרים:

  • אשרת-פינק (2020). “מסע ההרפתקאות של סבא”. הוצאת צבעונים.
  • אשרת-פינק, י’ (2018). אסור להרים ידיים. חיפה: הוצאת פרדס (336 עמודים).
  • אבידב-אונגר, א’ ואשרת-פינק, י’ (2016). “ממעוף הציפור” – מודל רב-ממדי להתפתחות מקצועית של אנשי חינוך. ת”א: מכון מופ”ת (154 עמודים).

מאמרים בנושא התפתחות מקצועית של מורים:

מרים בנושא התפתחות מקצועית של מורים:

  • Avidov-Ungar, O., & Oshrat- Fink, Y. (2017). Motivation patterns revealed through teachers’ stories of professional development: The self, the other, and the education system. ECER 2017. Copenhagen, Denmark.
  • תקופת הכניסה להוראה בהיבט ההתפתחות הרפלקטיבית של סטודנטים בשנה הראשונה:
  • Oshrat-Fink, Y. (2014). From the campus to the classroom: A narrative theory of novice Teachers’ transition processes. Reflective Practice: International and Multidisciplinary Perspectives, 15 (6), 729-750. Impact factor 1.00
  • השפעות הדחייה החברתית שחווים ילדים בילדותם על עתידם האישי:
  • אשרת-פינק, י’ (2018). הגיבנת שסוחב המורה אל ההוראה: “הילד הדחוי שבתוכו”. דברים – כתב עת אקדמי – מכללת אורנים, 65 – 81

מאמרים רבים בתחום המנהל החינוכי, תוכניות לימודים והדרכת מורים:

  • אושרת-פינק, י’, גיל, ח’, וידיסלבסקי, מ’, יגור, ל’ ושמש, ד’ (2006). חזון בית ספרי. ארבעת הממ”ים – ירחון לקידום מנהיגות, מקצועיות, מקצוענות ומצוינות במנהל הבית ספרי בחינוך היסודי, 16. ירושלים: משרד החינוך התרבות והספורט, המנהל הפדגוגי. אגף א’- מוסדות חינוך, האגף לחינוך יסודי.
  • אושרת-פינק, י’, גיל, ח’, וידיסלבסקי, מ’, יגור, ל’ ושמש, ד’ (2006). עיצוב מדיניות בבית הספר היסודי בנושא שיעורי הבית. ארבעת הממ”ים – ירחון לקידום מנהיגות, מקצועיות, מקצוענות ומצוינות במנהל הבית ספרי בחינוך היסודי, 15, 1 – 14. ירושלים: משרד החינוך התרבות והספורט, המנהל הפדגוגי. אגף א’- מוסדות חינוך, האגף לחינוך יסודי*.

סרטים בתחום החינוך:

  • אשרת-פינק, י’ (2007). הוראה מכוונת סטנדרטים- חקר מקרה בית ספר נופית [סרט]. הופק לצורך כנס ארצי. ירושלים: משרד החינוך.
  • אשרת-פינק, י’ (2004). “מן החיים אל החיים” – תוכנית לימודים אותנטית [סרט]. הופק לכנס מחוזי. משרד החינוך מחוז חיפה.
שינוי גודל גופנים
ניגודיות