דלג לתוכן המרכזי

ד״ר גל כרמית

תחומי התמחות:

למידה מוטורית, ויסות רגשי וקשיים רגשיים בקרב ילדים ובני נוער, למידת מיומנות, יצירת זיכרון פרוצדורלי, שינה ובריאות

תפקיד במכללה:

מרצה בחוג לניהול, מרצה בחוג לחינוך, מרצה בחוג לחינוך ולקויות למידה ובמרכז בינלאומיות

תחומי מחקר:

  • למידה וזיכרון פרוצדורלי
  • שינה והפרעות שינה
  • ויסות רגשי וקשיים רגשיים בקרב ילדים ובני נוער
  • מחקרי EYE-TRACKING

פרסומים:

  • Korman., M., Gal, C., Gabitov, E., Karni, A. (2021). Better later: evening practice is advantageous for motor skill consolidation in the elderly. Learning & Memory.
  • Ryder, C.H., Zaidan, H., Ryder, D., Gal, C., Beiruti, K., Farhat, K., Mizrukhin, A., Shahien, R. (2021). Ethnic and Sex Comparison of PTSD Comorbidities in Israel: Anxiety and Depression Rates among Muslims, Druze, and Christians. Journal of Traumatic Stress Disorders & Treatment, 10:7.
  • Willms, S., Abel, M., Karni, A., Gal, C., Doyon, J., King, B.R., Classen, J., Rumpf, J.J., Buccino, G., Pellicano, A., Klann, J., & Binkofski, F. (2021). Motor sequence learning in patients with limb apraxia: Effects of long-term training. Neuropsychologia, 159.
  • Gal, C., Gabitov, E., Maaravi-Hessge, R., Karni A., Korman M. (2019). A delayed advantage: Multi-session training at evening hours leads to better long-term retention of motor skill in the elderly. Frontiers in Aging Neuroscience.
  • Shaklai, S., Cisamariu, K., Gal, C., Maaravi-Hesseg, R., Levy, I., Keren, O., Karni, A., & Sacher, Y. (2018). Atypical within-session motor procedural learning after traumatic brain injury but well preserved between session procedural memory consolidations. Frontiers in Neuroscience.
  • Maaravi-Hesseg, R., Gal. C., & Karni. A. (2016). Not quite there: Skill consolidation in training by doing or observing. Learning & Memory, 23, 189- 194. Reitze, S., Heisterüber, M., Karni, A., Gal, C., Doyon, J., King, B.R., Classen, J., Rumpf, J.J., Buccino, G., Klann, J., & Binkofski, F. (2016). Motor sequence learning in patients with limb apraxia – The effects of long-term training. Clinical Neurophysiology, 127, 291-292.