דלג לתוכן המרכזי

ד”ר ענת קלמר

תחומי התמחות:

אבחון קשיים בלמידה והוראה של מתמטיקה וטיפול בהם, תוך שילוב כלים דינאמיים.

תפקיד במכללה:

ראשת אשכול משחוק וחדשנות בחינוך , מרצה בחוג חינוך ולקויות למידה, מרצה בתכנית לתואר שני בניהול במערכות חינוך,מרצה בתכנית לתואר שני באוריינות וחדשנות בחינוך

פרופיל אקדמי

בתקופת עבודתי בעמותת סנונית, 2002-2008, כתבתי תכנית לימודים מתוקשבת במתמטיקה במסגרת “גלים” של סנונית. התוכנית בוצעה והופעלה בבתי ספר ברחבי הארץ בשיתוף פעולה עם משרד החינוך.
בתקופת עבודתי בחברת עת הדעת Time-To-Know, 2008-2011, ניהלתי צוות פיתוח של תכנית לימודים מתוקשבת במתמטיקה עבור ארה”ב. התוכנית הופעלה בבתי ספר בארה”ב.
כמנהלת מרכז המורים הארצי למתמטיקה בבית הספר היסודי, 2012-2014,  פיתחתי והפעלתי תכנית השתלמויות למורים למתמטיקה ברחבי הארץ.
החל משנת 2014 התמקדתי באקדמיה. חקרתי השפעה של הוראה ולמידה משולבות עם אמצעי המחשה קונקרטיים ודיגיטליים על ילדים, סטודנטים להוראה ומורים. פרסומים של מחקר זה התקבלו בכתבי עת בארץ ובעולם. אני ממשיכה את העשייה המחקרית כעת במסגרת פרויקטים שאני מובילה מטעם המכללה האקדמית גליל מערבי בקהילה. אנחנו בודקים השפעה של למידה משולבת אוריגאמי ותוכנת גאוגברה על תפיסת מושגים בגאומטריה ומוטיבציה ללמידה בקרב תלמידי כיתות ב בעכו.

הגורם המניע את עשייתי האקדמית והניהולית לאורך השנים, הוא בניית תובנות במתמטיקה באמצעות טכנולוגיות. הדגש שלי הוא על פיתוח רעיונות להמחשה ויזואלית של מושגים ופעולות ויצירת כלים להתמודדות עם פתרון בעיות מתמטיות.

פרסומים נבחרים

  • Klemer, A., Oberman, J., and Golan, M. (2014). An Assessment of Learning Geometry through Folding Paper by the Origametria Method, on the Visual Thinking of Grade Four Students.Origami6: 6th International Meeting on Origami in Science, Mathematics and Education. Tokyo, Japan.
  • Klemer, A., Oberman, J., & Golan, M. (2015). Development of spatial insight – Learning and teaching of geometry through paper folding (origami). Strong Number 2000 (Mispar Hazak 2000), 26, 23-30. (8 pages). (Hebrew).
  • Klemer, A., Tal. I. (2017). Understanding the calculation of a triangular area: Three types of activities learning in combination with physical and computerized objects to construct geometrical insight,Strong Number 2000 (Mispar Hazak 2000), 28, 54-59. (6 pages). (Hebrew).
  • Peled, I. & Klemer, A. (2018). Teachers’ Knowledge and Flexibility: Understanding the Roles of Didactical Models and Word Problems in Teaching Integer Operations. In L. Bofferding, & N. M. Wessman-Enzinger (Eds). Exploring the integer Addition and Subtraction Landscape – Perspectives on Integer Thinking. Springer. Pages 277-288. (12 pages).
  • Klemer, A. & Lev, Z, H. (2018). Teacher knowledge and expression in teaching fractions. Strong Number 2000 (Mispar Hazak 2000), 29, 8-27. (20 pages). (Hebrew).
  • Klemer, A. Rapoport, S., & Lev, Z, H. (2018). The missing link in teachers’ knowledge about common fractions division. International Journal of mathematical education in science and technology. Taylor & Francis. (18 pages).
  •  Klemer, A. & Tal, I. (2019). The accessibility of a research problem using geogra. Strong number 2000 (Mispar Hazak 2000),
שינוי גודל גופנים
ניגודיות