דלג לתוכן המרכזי

פרופ’ היתאם טאהא

תחומי התמחות:

זיהוי חזותי של מלים, התפתחות טיפוסית ולקויה של מיומנויות קריאה ואיות, תפקודים ניהוליים

תפקיד במכללה:

מרצה בחוג לחינוך

פרופיל אקדמי:

חוקר בתחום הפסיכולוגיה של הקריאה תוך דגש על חקר התהליכים הקוגניטיביים והפסיכולינגוויסטיים ברכישת קריאה ואיות בקרב אוכלוסיית תלמידים עם לקויות קריאה ובעלי התפתחות טיפוסית. כמו כן, עוסק בחקר התפקודים הניהוליים ותפקודים קוגניטיביים שונים הקשורים בתהליכי למידה ובמיוחד ההשלכות של אסטמה בילדות על ההתפתחות אותם תהליכים והקשרם להתפתחות לקויות למידה.

פרסומים נבחרים:

  • Taha, H. (2017). Poor executive functions among children with moderate-into-severe asthma: evidence from WCST performance. Frontiers Psychology, 8.doi: 10.3389/fpsyg.2017.00793 (IF 2.46; Q1)
  • Taha, H., & Azaizah-Seh, H. (2017). Visual word recognition and vowelization in Arabic: new evidence from lexical decision task performances. Cognitive Processing18(4), 521-527.(IF 0.974, Q1).
  • Eviatar, Z., Schwartz, M., & Taha, H. (2018). Metalinguistic Awareness and Literacy among Semitic-bilingual Learners: A Cross-Language Perspective. Reading and Writing: An Interdisciplinary Journal. doi: 10.1007/s11145-018-9850-9. (IF 1.44; Q1).
  • Taha, H. & Khateeb, H. (2018). Statistical Learning and Orthographic Preferences among Kindergarten and First Native Arab Graders.  Writing Systems Research. doi: 10.1080/17586801.2018.1473313(Q1)
  • Taha, H.(2019). The role of semantic activation during word recognition in Arabic. Cognitive Processing. doi:
שינוי גודל גופנים
ניגודיות