פרופ’ נוסבאום-וקנין ורד
תחומי התמחות:
רכישת קריאה ובהבנת הנקרא בקרב תלמידי בית הספר היסודי ובקרב קוראים מיומנים, גורמים המשפיעים על תפיסת מילה ועומק אורתוגרפי. שפה וקריאה (מורפולוגיה ופונולוגיה) בקרב קוראים מיומנים ובקרב קוראים דיסלקטים.תפקיד במכללה:
ראשת התכנית לתואר שני באוריינות וחדשנות בחינוך, ראשת המרכז לחינוך אורייני, מרצה בחוג לחינוך ובחוג לקויות למידה
תחומי מחקר:
- בתפיסת מילה ובהבנת הנקרא בקרב ילדים ומבוגרים דוברי עברית.
- המבנה המורפולוגי של המילה בעברית והאופן שמילים מיוצגות בלקסיקון המנטלי.
- עד כמה תהליכי עיבוד לשוניים מעורבים בתהליך הקריאה ובהתפתחותה ועד כמה הם יכולים להסביר קשיים בקריאה בשפות שמיות.
פרסומים:
- Abbas, R. K., & Vaknin-Nusbaum, V. (2021). Motivation and attitudes of Israeli Druze schoolchildren toward L2 Hebrew compared to modern standard Arabic. Pragmatics and Society, 12(4), 591-611.
- Berent, I., Bat-El, O., Brentari, D., Andan, Q., & Vaknin-Nusbaum, V. (2021). Amodal phonology. Journal of Linguistics, 57(3), 499-529.
- Sarid, M., Peled, Y., & Vaknin-Nusbaum, V. (2021). Receiving formative feedback on draft writings and academic procrastination: The case of bilingual students in a college. Reading and Writing.
- Vaknin-Nusbaum, V. (2021). Morphological awareness: A tool to promote reading fluency and accuracy in Hebrew in students with reading disabilities. Learning Disabilities Research & Practice, 36(1), 26-39.
- Vaknin-Nusbaum, V., & Nevo, E. (2021). Reading fluency and reading motivation in Hebrew in students with reading disabilities. Learning Disabilities Research & Practice, 36(2), 110-120.
- Vaknin-Nusbaum, V., & Nevo, E. (2021). What can children learn from visual representation? Early Education and Development. Thinking skills and creativity, 40, 100830.
- Vaknin-Nusbaum, V., Nevo, E., & Gilat-Yihyie, S. (2021). Language and print concepts achievement among children with low and high reading motivation. Reading Psychology, 42(7), 730-757.
- Vaknin-Nusbaum, V., & Sarid, M. (2021). The role of morphological awareness in the development of reading comprehension in Hebrew-speaking second-graders. Reading and Writing, 34(10), 2645-2671.
- Argaman, O., & Vaknin-Nusbaum, V. (2020). Linguistic Awareness in Teachers Trainees. Israel Association of Applied Linguistics. (In Hebrew).
- Mongillo, G., Feola, D., Kaplan, R. G., Vaknin-Nusbaum, V., & Abbas, R. (2020). Primary teachers’ use of communicative strategies for linguistically diverse learners: A cross-cultural case study. The Language and Literacy Spectrum, 29(1), 5.
- Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (2020). Enhancing motivation to read and reading abilities in first grade. Educational Psychology, 40(1), 22-41.
- Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (2020). Motivation to read and reading fluency among second graders Hebrew readers. Reading and Writing.
- Vaknin-Nusbaum, V., & Hadad, E. (2020). The contribution of morphological awareness to reading comprehension in Arabic-speaking second graders. Reading and Writing, 33(10), 2413-2436.