דלג לתוכן המרכזי

פרופ’ נוסבאום-וקנין ורד

תחומי התמחות:

רכישת קריאה ובהבנת הנקרא בקרב תלמידי בית הספר היסודי ובקרב קוראים מיומנים, גורמים המשפיעים על תפיסת מילה ועומק אורתוגרפי. שפה וקריאה (מורפולוגיה ופונולוגיה) בקרב קוראים מיומנים ובקרב קוראים דיסלקטים.

תפקיד במכללה:

ראשת החוג לחינוך, ראשת התכנית לתואר שני באוריינות וחדשנות בחינוך, ראשת המרכז לחינוך אורייני, מרצה בחוג לחינוך ולקויות למידה

תחומי מחקר:

  • בתפיסת מילה ובהבנת הנקרא בקרב ילדים ומבוגרים דוברי עברית.
  • המבנה המורפולוגי של המילה בעברית והאופן שמילים מיוצגות בלקסיקון המנטלי.
  • עד כמה תהליכי עיבוד לשוניים מעורבים בתהליך הקריאה ובהתפתחותה ועד כמה הם יכולים להסביר קשיים בקריאה בשפות שמיות.

פרסומים:

  • Abbas, R. K., & Vaknin-Nusbaum, V. (2021). Motivation and attitudes of Israeli Druze schoolchildren toward L2 Hebrew compared to modern standard Arabic. Pragmatics and Society, 12(4), 591-611.
  • Berent, I., Bat-El, O., Brentari, D., Andan, Q., & Vaknin-Nusbaum, V. (2021). Amodal phonology. Journal of Linguistics, 57(3), 499-529.
  • Sarid, M., Peled, Y., & Vaknin-Nusbaum, V. (2021). Receiving formative feedback on draft writings and academic procrastination: The case of bilingual students in a college. Reading and Writing.
  • Vaknin-Nusbaum, V. (2021). Morphological awareness: A tool to promote reading fluency and accuracy in Hebrew in students with reading disabilities. Learning Disabilities Research & Practice36(1), 26-39.
  • Vaknin-Nusbaum, V., & Nevo, E. (2021). Reading fluency and reading motivation in Hebrew in students with reading disabilities. Learning Disabilities Research & Practice36(2), 110-120.‏
  • Vaknin-Nusbaum, V., & Nevo, E. (2021). What can children learn from visual representation? Early Education and Development. Thinking skills and creativity, 40, 100830.
  • Vaknin-Nusbaum, V., Nevo, E., & Gilat-Yihyie, S. (2021). Language and print concepts achievement among children with low and high reading motivation. Reading Psychology, 42(7), 730-757.
  • Vaknin-Nusbaum, V., & Sarid, M. (2021). The role of morphological awareness in the development of reading comprehension in Hebrew-speaking second-graders. Reading and Writing34(10), 2645-2671.
  • Argaman, O., & Vaknin-Nusbaum, V. (2020). Linguistic Awareness in Teachers Trainees. Israel Association of Applied Linguistics. (In Hebrew).
  • Mongillo, G., Feola, D., Kaplan, R. G., Vaknin-Nusbaum, V., & Abbas, R. (2020). Primary teachers’ use of communicative strategies for linguistically diverse learners: A cross-cultural case study. The Language and Literacy Spectrum, 29(1), 5.
  • Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (2020). Enhancing motivation to read and reading abilities in first grade. Educational Psychology, 40(1), 22-41.
  • Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (2020). Motivation to read and reading fluency among second graders Hebrew readers. Reading and Writing.
  • Vaknin-Nusbaum, V., & Hadad, E. (2020). The contribution of morphological awareness to reading comprehension in Arabic-speaking second graders. Reading and Writing, 33(10), 2413-2436.