דלג לתוכן המרכזי

פרופ’ ורד וקנין נוסבאום

תחומי התמחות:

רכישת קריאה ובהבנת הנקרא בקרב תלמידי בית הספר היסודי ובקרב קוראים מיומנים. כמו כן, גורמים המשפיעים על תפיסת מילה ועומק אורתוגרפי. שפה וקריאה (מורפולוגיה ופונולוגיה) בקרב קוראים מיומנים ובקרב קוראים דיסלקטים.

תפקיד במכללה:

ראשת החוג לחינוך, ראשת התכנית לתואר שני באוריינות וחדשנות בחינוך, ראשת המרכז לחינוך אורייני, מרצה בחוג לחינוך ולקויות למידה

פרופיל אקדמי:

מחקרי עוסק בתפיסת מילה ובהבנת הנקרא בקרב ילדים ומבוגרים דוברי עברית. מוקד מחקרי עוסק במבנה המורפולוגי של המילה בעברית ובאופן שמילים מיוצגות בלקסיקון המנטלי. בנוסף, אני בודקת עד כמה תהליכי עיבוד לשוניים מעורבים בתהליך הקריאה ובהתפתחותה ועד כמה הם יכולים להסביר קשיים בקריאה בשפות שמיות. ממצאי מחקרי מהשנים האחרונות מעידים על חולשה מורפולוגית בקרב המתקשים בקריאה ועל פיתוח מודעות מורפולוגית כאסטרטגיה יעילה לשיפור שטף הקריאה והבנת הנקרא.

פרסומים:

  • erent, I., Bat-El, O., & Vaknin-Nusbaum, V. (2017). The double identity of doubling: Evidence for the phonology–morphology split. Cognition, 161, 117-128. ‏(SJR H index: 152, 2015, Ranking: Q1).
  • Vaknin-Nusbaum, V., & Nevo, E. (2017). Joint interactive storybook intervention program among preschool and kindergarten children. Reading Psychology, 38(3), 231-261. (JCR 5 Years IF: SJR H index: 20, 2015, Ranking: Q2).
  • Nevo, E., & Vaknin, V. (2018). Enhancing Language and Print-Concept Skills by Using Interactive Storybook Reading at Kindergarten. Journal of early childhood Literacy, 1468798417694482. ‏ (SJR H index: 15, 2015, Ranking: Q1).
  • Vaknin-Nusbaum, V. (2018). Morphological awareness and reading abilities in second-and third-grade Hebrew readers. Applied Psycholinguistics39(5), 989-1009. (JCR 5 Years IF: 0.830, SJR H index: 44, 2015, Ranking: Q1).
  • Vaknin‐Nusbaum, V., Nevo, E., Brande, S., & Gambrell, L. (2018). Developmental aspects of reading motivation and reading achievement among second grade low achievers and typical readers. Journal of Research in Reading, 41(3), 438-454 . (JCR 5Yeras IF: 0.917, SJR H index: 31, 2015, Ranking: Q1).
  • Abbas, R., Pataki, S. P., Vaknin-Nusbaum, V., & Ilaiyan, S. (2018). What Do They Want From My Life? Parent-Child Relationships as Perceived by Druze Adolescents in Israel. Journal of Adolescent Research, 0743558418764088. (JCR 5Yeras IF: 0.7, SJR H index: 72, 2017, Ranking: Q2)‏.
  • Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (2019). Joint Reading of Informational Science Text Versus Narrative Stories: How Does each Affect Language and Literacy Abilities Among Kindergarteners?. Reading Psychology, 39(8), 787-819. (JCR 5 Years IF: 0.89, SJR H index: 20, 2015, Ranking: Q2).
  • Vaknin-Nusbaum, V & Raveh M. (2019). Cultivating Morphological Awareness Improves Reading Skills in Fifth Grade Hebrew Readers. Journal of Educational Research (JCR 5Yeras IF: 0.77, SJR H index: 61, 2017, Ranking: Q1). 
  • Nevo, E., Vaknin-Nusbaum, V. & Gambrell, L. (2019). Reading motivation in kindergarteners and first Graders. Journal of Research in Childhood Education (SJR H index: 15, 2017, Ranking: Q1).
  • Vaknin-Nusbaum, V., & Nevo, E. (In press). Reading and Writing Motivation of Third to Sixth Graders. Reading Psychology (JCR 5 Years IF: 0.89, SJR H index: 20, 2015, Ranking: Q2).
  • Nevo, E., & Vaknin-Nusbaum, V. (In press). Enhancing motivation to read and reading abilities using motivational reading activities among first graders. Educational Psychology. (SJR H index: 49, 2017, Ranking: Q1).
שינוי גודל גופנים
ניגודיות