קורס מנהל עסקים - המסלול היישומי

קורס מנהל עסקים- המסלול היישומי

רקע:

בין אם אתם יזמים, או מנהלים בארגון, ידוע כי על מנת להישאר ב"משחק" עליכם לאמץ לתוך עולם העבודה שלכם חשיבה עסקית עם מתודולוגיות ושיטות עבודה הנהוגות בחברות שמטרתן רווח.
ניהול יחידת רווח - בארגון או בעסק עצמאי- מצריך מתודולוגיה סדורה וכלים תקפים לאבחון וקידום היחידה העסקית.
בקורס מנהל עסקים - המסלול היישומי, תרכשו כלים מוכחים לבחינה של היבטי יחידת הרווח/העסק: פיננסים, שיווק, מכירות, אסטרטגיה, תפעול ומיומנויות ניהול אישיות ובינאישיות.
הלמידה בקורס משלבת באופן עקבי מגוון של התנסויות מעשיות: מפגשים עם יזמים, תרגול בשטח, הגדרה של חומרים שיווקייים והכנת תכנית עסקית בליווי מקצועי.
 

קהל היעד:

בעלי עסקים ו/או אלה המעוניינים לתרגם רעיון לעסק מצליח.
מנהלים בדרג ראשון ושני בארגון ו/או מועמדים לתפקידי ניהול הארגון.
אקדמאים המתכננים קריירה ניהולית.
 

מטרות הקורס:

הכרות עם עולמות התוכן הניהוליים הקלאסיים והחדשניים גם יחד.
הקניית ידע לניהול יחידת רווח ברגון, בעסק, במלכ"ר או בארגון ציבורי.
פיתוח חשיבה עסקית וניהולית סדורה.
רכישת מתודולוגיה סדורה להקמה, ניהול וקידום יחידת הרווח.
 

בין נושאי הלימוד:

פיתוח חשיבה עסקית: מפגשים אלו יפגישו את הסטודנטים עם התהליך העסקי מראשיתו ועד לפריצתו העסקית.
במפגשים מרתקים אלו ילמדו הסטודנטים לבנות מודל עסקי לרעיון או יחידת רווח, תוך שהם מיישמים מושגים כמו: ערוצי הכנסה, עלויות, ערך, שירות ומוצר, קהלי יעד, שיווק ואסטרטגיה.
ניהול פיננסי: מפגשים אלה מטרתם להקנות לסטודנטים הבנה פיננסית מעמיקה של העסק וכלים ניהוליים פרקטיים.
בין המושגים שיילמדו: עקרונות חשבונאיים מקובלים; דוחות חשבונאיים – מאזן, דוח רווח והפסד; הכרה בהכנסה; הוצאה או נכס; מושגי עלות; תמחיר והמחרה; ניתוח נקודת האיזון; בניית תקציב.
ניהול השיווק: מפגשים אלה כוללים הכרות עם יסודות השיווק הקלאסי לצד הכרות עם ערוצי ההפצה החדשים ביותר, כולל ניהול מדיה חברתית ומרקום ברשת.
בתום המפגשים השיווקיים, הסטודנטים יידעו לבנות מערך שיווקי אפקטיבי ליחידת הרווח שלהם, בין אם מדובר ביחידת רווח ארגונית או עצמאית.
בין המושגים שיילמדו בפרק זה: הגדרת המוצר/השירות, ייחוד, בידול; אפיון ופילוח שוק - מיהם הלקוחות הכדאיים ומה הם מחפשים? (צרכים, רצונות); הבנת מרכיבי התמהיל השיווקי והשפעתם על גיבוש האסטרטגיה השיווקית; ניסוח הצעת ערך ברורה וקולעת ללקוח; מדיניות מחירים; פסיכולוגיה של התמחור בראייה שיווקית; כלים לניתוח הסביבה העסקית והתחרותית בה פועל העסק; מיקוד היתרון התחרותי והגדרת האסטרטגיה השיווקית; מיתוג.
ניהול מו"מ עסקי ומכירות: מפגשים אלה מטרתם לשפר את מיומנויות המכירה וניהול המו"מ עם קולגות, לקוחות ושותפים אחרים בעולם העבודה. בין הנושאים שיילמדו: סגנונות תקשורת; שפת הגוף והתקשורת הבלתי מילולית כחלק מתקשורת בינאישית בתהליכי מכירה; יצירת ערך למוצר; טיפול בהתנגדויות וסגירה; ניהול תהליכי מכירה.
היבטים משפטיים: מפגשים אלה יסקרו היבטים משפטיים של ניהול עסק, תוך מתן דגש להיבטים המעשיים ולאחריותו המשפטית של מנהל יחידת הרווח.
בין הנושאים שיילמדו: משמעות של צורת ההתאגדות מההיבט המשפטי; רישוי עסקים, הסכמים וחוזים, התקשרויות מול ספקים, לקוחות, עובדים, שותפים וכו'; תשלומים: רישום וקבלת המחאות, גבייה וטיפול בחובות; העסקת עובדים ודיני עבודה, סימני מסחר והגנה על קניין רוחני.
מיומנויות ניהוליות לקידום העסק: מפגשים אלה מקיימים תמהיל של תכנים המתייחסים לעבודה אישית (כמו התמודדות עם ניהול הזמן) והבינאישית  (כמו מתן משוב או תקשורת בינאישית).
מטרת המפגשים היא להקנות לסטודנטים מיומנויות לשיפור ביצועים ותוצאות עסקיות של היחידה העסקית, לגבש אני מאמין ניהולי – תפישות ועמדות ניהוליות , ולהפוך אינטואיציה ניהולית למתודולוגיית ניהול סדורה. בין הנושאים שיילמדו: משא ומתן, ניהול זמן, תקשורת בינאישית, קבלת החלטות וניהול קנפליקטים.
 

מבנה הקורס:

200 שעות לימוד אקדמיות. פעם בשבוע אחה"צ
 

תעודה:

בוגרים שיעמדו בדרישות הקורס יקבלו תעודה מטעם היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של האקדמית גליל מערבי.