לימודי קינסיולוגיה

לימודי קינסיולוגיה


מטפלים בקינסיולוגיה מֹח 1 - יסודות הקינסולוגיה החינוכית

קורס מרתק ומפתיע בעצמת השינוי שכל אדם יכול לממש באופן אישי ומקצועי.
 

מטרות הקורס:

  • הקניית ידע וכלים מעשיים להגשמת מטרות ויעדים.
  • דרך יעילה לנטרול מתחים, חרדות, עכבות ותסכולים.
  • שיפור יכולות למידה, ריכוז, ארגון ומיקוד.
  • יצירת שינוי בדפוסי התנהגות ודפוסי וחשיבה להעצמת הביטחון והדימוי העצמי.
  • קבלת כלים ליישום החומר הנלמד על ”עצמי״ ו״האחר״.

 

בין הנושאים הנלמדים:

 

העולם הפנימי

אמרה חכמה המנחה את הגישה בלימודים אלה: ”מעשי האדם ומחשבותיו הם המקור למכאוביו, לכן המקור לפתרון הוא בידי אדם בלבד.״ בקורס נלמדת מיומנות המאפשרת גישה ממוקדת להכרה הלא מודעת באדם. רוב הקשיים בחיים נובעים מאירועי העבר עקב טראומה (תאונה, מוות פתאומי, פרידה, שינוי מקום מגורים, לידה ועוד) או מאירועים חוזרים ונשנים.

הרגשות המעורבים יוצרים דפוס רגשי ששולט בשגרת החיים ומונע את ההתנהלות האופטימאלית. באמצעות שילוב הכלים הנלמדים (בדיקות שרירים, הקשבה, הפעלת הדמיון) ניתן למצוא את המקור לדפוסים (CAUSE) ולהתחבר לעוצמה הפנימית המאפשרת ויתור על הדפוסים הקודמים לקראת ’היכולת לבחור׳ בהסתכלות מחודשת. השיטה מסייעת לערוך את הטרנספורמציה של העבר החסום ולבחור להמשיך אל העתיד הפתוח.

קינסיולוגיה לימודית

מושגים שגורים כמו ליקויי למידה, דיסלקציה, דיסגרפיה מתלווים לילדים רבים בגילאי ביה״ס. שיטות מתוחכמות נוצרו לשם אבחון קשיי למידה אך הפתרונות דלים.
הקינסיולוגיה הלימודית מקנה טכניקה המאפשרת זיהוי חסימות המתעוררות בעקבות לימוד אותיות, ספרות, קריאה, כתיבה ועוד וכלים לשחרור מגבלות אלו.
הבנת תפקודי מח ימין ושמאל והקונפליקט האפשרי בין השניים, השפעת דומיננטיות של איברי הקליטה והחישה, מצבי עקה (STRESS) ודימוי עצמי הם ממגוון הגורמים לחסימות לימודיות.
בקינסיולוגיה לימודית מגיעים למימוש כישורים שהיו פוטנציאליים עד כה. ההתמודדות בגיל הצעיר, מול עולם תחרותי, מערערת את הביטחון והערך העצמי של הילד. ברגע הפחד, התסכול או האכזבה מטביעים את תחילתה של חסימה שתתבטא בדיסלקציה או קשיי למידה אחרים. בעזרת תרגילים פשוטים באווירה נינוחה חוזרות המיומנויות הטבעיות והילד מגיע להצלחות.

הכלים הנלמדים בקינסיולוגיה הלימודית מביאים צעירים ובוגרים לצמצום פערים הישגיים ופתיחת דף חדש בתחומי הלימוד, כתיבה, קריאה הבנת הנקרא והופעה בפני קהל. בעזרת בדיקות שרירים מאתרים את אופן התנועה האנרגטית ומתאמים את התנועה לזרימה תקינה. יצירת ההרמוניה במרידיאנים מעוררת ויטליות מחודשת, חוסן פנימי ושינה רצופה יותר.

קהל היעד:

המסלול מיועד לאנשי מקצוע בתחום הבריאות הנפשית והפיזית, אנשי חינוך, הורים ולמתעניינים בהתפתחות אישית.

מבנה הקורס:

150 שעות אקדמיות, 30 מפגשים.

תעודה:

 בוגרי הקורס יקבלו תעודת ״בוגר קינסיולוגיה מוח 1״ מטעם היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ במכללה האקדמית גליל מערבי. קבלת תעודה מותנית ב- 85% לפחות נוכחות בשעורים, בעמידה במבחנים, הגשת עבודות ובחלק מהמסלולים בקליניקה הסטודנטיאלית. ספרות מקצועית אינה כלולה בשכר הלימוד.

קורס קינסולוגיה שנה ב‘

רקע:

הקורס מיועד לבוגרי שנה א המעוניינים בהעמקת ההתמקצעות, בפיתוח יכולות הכרה ומודעות פנימית , בהעמקת מיומנויות קריאה נכונה של תכונותיו של האחר, ברכישת כלים חדשים לניטרול חסמים והגשמת מטרות ובהענקת ידע תיאורטי ומיומנות בתחום הנלמד.
 

נושאי הקורס:

התבוננות באדם כיחידה של גוף / נפש מאפשרת התייחסות למבנה הגופני כסמל משקף לחלק מתכונותיו ואישיותו . למידת ההתבוננות הנכונה מנגישה את הקשר עם האחר תוך הבנת מניעיו. למידת כלים מיוחדים בקורס מעודדת את הבחירה המודעת בבריאות פיזית ונפשית.
 

מבנה הקורס:

150 שעות אקדמיות, פעם בשבוע.
 

הקורס בנוי משלוש חטיבות-

בין הנושאים הנלמדים:

היבטים תזונתיים בקינסיולוגיה ישומית, תהליכים רגשיים ותזונה, הקשר בין תזונה ללמידה ,אלרגיות - מיומנויות מוטוריות והשפעתן על המח, אלרגיות - מיומנויות מוטוריות והשפעתן על המח נטרול דפוסי חיים שליליים בעזרת ”דורות“, תרגול ”דורות 12 כרטיסי המוטיבציה ושילובם בתהליך” וקוטביו חמישה עשר סוגי התנהגויות בשעת כאב ת, התנסות ב“דפוסי כאב“, התנהגות כפייתית ו‘ניקוז אנרגיה‘, נטרול התנהגויות כפייתיות כהתמכרות ואובססיה, תרגול כולל פוביות, שימוש באנרגית המרידיאן ועוד.
 

תעודות:

לאחר מילוי דרישות הקורס תוענק תעודה מטעם היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ של המכללה האקדמית גליל מערבי.