סגל המרצים בחוג לחינוך

סגל המרצים בחוג לחינוך


 
ד"ר דבורה אדן

ד"ר דבורה אדן

תחומי התמחות:

מינהל החינוך. במסגרת תחום זה כתבתי בנושאים הבאים: הבדלי מגדר בניהול, מנהיגות חינוכית, וחינוך רב תרבותי.

שעות קבלה:

טלפון: 04-9015194

 

קורות חיים

  • לימודי דוקטורט באוניברסיטת קליפורניה סנטה ברברה, בנושא: Female Engineers: Their Career Socialization into a Male-Dominated Occupation  בהנחיית  Prof. Lawrence Iannaccone
  • 1989    תואר שני באוניברסיטה העברית בפקולטה לחינוך. תזה בנושא: מדיניות החינוך של הבריטים כלפי הפלשתינאים, בהנחיית פרופ' רחל אלבוים-דרור.
  • 1976    תואר ראשון באוניברסיטה העברית במדעי הרוח.
  • עבודה – מאז הדוקטורט לימדתי באוניברסיטת חיפה ובמכללת עמק הירדן. משנת 2000 אני מלמדת וחברת סגל במכללה אקדמית גליל מערבי.
 

פרסומים בכתבי עת והרצאות בכנסים

  • Kalekin-Fishman, D & Eden, D. (2003). Multiculturalism: Living It, Talking About It, Doing It. Intervention and Research in a University Setting. Haifa: University of Haifa Press. 112 pp.
 

פרקים בספרים

  • Eden, D & Kalekin-Fishman, D. (2000). Multi-Cultural Education in Israel as a fulfillment of the national ethos and political policy (full reference). In: P. Pitkanen, D. Kalekin-Fishman & G. Verma (Eds.),  Education And Immigration: Settlement Policies And Current Challenges (pp.145-172). London: Routledge FalmerInternational Comparative Studies in Education.
  • Hertz-Lazarowitz, R & Eden, D. (2002). Israel: Empowering Arab and Jew – School Leadership in Acre (full reference), In: G. Salomon & B. Nevo (Eds.), Peace Education: The Concept, Principles, and Practices Around the World (pp.209-217). Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
  • Kalekin-Fishman, D & Eden, D. (2003). Cross-cultural teacher education in Israel: Politics, academia and learning (full reference). In: P. Pitkanen, G. Verma & D. Kalekin-Fishman (Eds.), Increasing The Multicultural Understanding of Student Teachers in Europe (pp. 182-231). London: The Trafford Press, in assocaiton with The Manchester Educational Research Network.
  • Eden, D & Kalekin-Fishman, D. (2006). Leadership in a Multicultural school: Does Gender Matter? (full reference) In: I. Oplatka & R. Hertz-Lazarowitz (Eds.), Women Principals in a Multicultural Society: New Insights into Feminist Educational Leadership (pp. 139-154). Rotterdam: Sense Publication.
 
 

מאמרים בכתבי עת

  • Eden, D. (1992). Female engineers: Their career socialization into a male-dominated occupation. Urban Education, 27,175-194.
  • Eden, D. (1998). The paradox of school leadership.Journal of Educational Administration, 36, 249-261.
  • Eden, D. (2000). Israel’s gender equality policy in education: Revolution or containment? Urban Education, 35, 473-495.
  • Eden, D. (2001). Who controls the teachers? Overt and covert control of teachers. Educational Management & Administration, 29, 97-111.
  • Eden, D. & Hertz-Lazarowitz, R. )2002). The political power of school principals in Israel: A case study. Journal of Educational Administration, 40, 211-229.
  • Eden, D & Kalekin-Fishman, D. (2002). The teacher: Government official or professional with a mission. Intercultural Education, 13(2), 117-136.
  • Eden, D. (2012). "Whose responsibility is it?" The Third Sector and the educational system in Israel, International Review of Education, 58, 35-54.
  • אדן, ד. (2011). מדיניות שוויון בין המינים בחינוך: השפעות, עיצוב, יישום. עיונים בחינוך, 4, 124-143.
 

מאמרים שתורגמו לעברית

  • אדן, ד. (1997). מי מבקר את עבודת המורים? פיקוח סמוי בבית הספר. עיוניבמינהל ובארגון החינוך, 21, 31-60. (נוסח עברי של המאמר הנ"ל שפורסם באנגלית).
  • הרץ-לזרוביץ, ר., ואדן, ד. (2000). הכוח הפוליטי של מנהלי בתי-ספר בעיר-צפון: חקר מקרה. עיונים במינהל ובארגון החינוך, 24, 73-100. (נוסח עברי של המאמר הנ"ל שפורסם באנגלית).
  • אדן, ד., וקלקין-פישמן, ד. (2003). המורה בין ביורוקרטיה לשליחות. עיונים במינהל ובארגון החינוך,27, 93-126. (נוסח עברי של המאמר הנ"ל שפורסם באנגלית).
  • אדן, ד. (2010). המגזר השלישי ומערכת החינוך בישראל: שיתוף פעולה או קונפליקט. עיונים במינהל ובארגון החינוך, 31, 213-242. (נוסח עברי של מאמר מס' 8 שהתקבל לפרסום באנגלית).
 

הרצאות בכנסים מדעיים

  • אדן, ד. (מרץ 2010).  חינוך לשלום. הוצג ביום עיון על תהליכי שלום במזרח התיכון, מכללה אקדמית גליל מערבי, 15.3.2010.
  • אדן, ד. (פברואר 2009). השפעת המגזר השלישי על מערכת החינוך. הוצג בכנס השנתי ה-40 של האגודה הסוציולוגית הישראלית, ראשון לציון, 17-18.2.2009.

Articles in refereed journals:

  • Eden, D. & Hertz-Lazarowitz, R. (1997). The Political Power of School Principals. Presented at the 6th International Conference of the Society for the Study of Work Values and Behavior (ISSWOV), Istanbul, Turkey, July 12-15, 1997.
  • Eden, D. & Kalekin-Fishman, D. (1999). Multi-Cultural Education in Israel as a Fulfillment of National Ethos and Political Policy . Presented at a conference on Multi-Cultural Pedagogy, Manchester, UK, February, 23-27, 1999.
  • Eden, D. & Kalekin-Fishman, D. (2000). Attitudes and Perceptions of Students of Education on Multi-Culturalism. Presented at a conference on Multi-Culturalism and Teacher Education, New Delhi, February 20-23, 2000.
  • Eden, D. (2007). The influence of Advocacy Organizations on the Educational System in Israel. Presented at a conference of the Association for Israel Studies, NYU, New York, May 19-21, 2007.
  • Eden, D. & Shibli, J. (2010). The Influence of Local Politics on High School Principals In the Arab Sector. Presented at the ANALYTRICS 2nd International Conference on Education, Economy & Society, Paris, July 21-24.
  • Eden, D. (2013). Leadership for social Change: Children of labor migrants in Israel. Paper presented at the AERA Conference, San Francisco, April 27-May1, 2013.
  • Eden, D. (2014). From School Leadership to Community Leadership. Paper presented at the 5th World Conference on Learning, Teaching & Educational Leadership. October 29-30, 2014, Prague.
  • Eden, D. (2016). Women's Participation in Academic Conferences in Israel. Journal of Higher Education  Policy & Management. 38(3). (Ranked Q1).
  • Eden, D. & Kang, S.Y. (April 2016). Between Homeland and Diaspora: The Education of Newcomers in Israel and South Korea. Intercultural Education. 27(3).  (Ranked : Education – Q3, Cultural Studies – Q1)).
  • Eden, D. (2015). From School Leadership to Community Leadership
    Procedia - Social and Behavioral Sciences. 186(13), 487–494